Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

###HUHTIKUUNHELMET VKO 17###

20.04.2009 |

1.4 Amelia tyks

2.4 Omenaunelma jorvi

3.4 Colatoffee Kättäri

4.4 hunaja kättäri

5.4 Hanica NKL?

6.4 Silmu OYS

7.4 Satuilija NKL

8.4 Nokilintu Jorvi

8.4 Mimmu Kättäri

10.4 Kevätperhonen Oys

10.4 Shinon LKS

10.4 Prinsessanäiti TYKS

11.4 Lexington SAKS

11.4 Pigu TAYS

11.4 Paaru NKL

11.4 Heli1975 ?

12.4 Bisguit K-MKS

13.4 Emoko2009 Kättäri

13.4 Bäxter ?

14.4 lokamamma NKL

14.4 Vuffi TYKS

14.4 Muruz TAYS

15.4 Paik TYKS

16.4 Naperotx4 TYKS

17.4 Verticia TYKS

17.4 Pikku-Tiuhti NKL

18.4 Mire82 TAYS

18.4 Papu-78 ?

19.4.Amanda 82 PHKS

19.4 Candelafi NKL, Kättäri tai Jorvi

19.4 Sihteeri KSKS

21.4 Miia56 Jorvi

22.4 Ange TYKS

24.4 tuuti, jorvi

24.4 Aurora SATKS

24.4 Tuulikello Seks

24.4. Barbamama, Hyvinkää

24.4 Hipsu81, VKS

26.4 Mirulii KOKS

28.4 Sailori TYKS

29.4 Tuiskutuuli TAYS

29.4 Iza80 NKL

29.4 Lumikide TAYS

29.4 PikkuKeiju KOS

29.4 Nasu89 Kaks

29.4 Ullika K-s

30.4 Eetujaellu Porvoo

1.5 jbaby

1.5 Sikkura

SYNTYNEET:

TYTTÖJÄ: 14

POIKIA: 18

18.3.2009 (38+2) Tsili, TYTTÖ 2800g, 46 cm

23.3.2009 (38+3) Taapero82, POIKA 3620g, 51cm

24.3.2009 (38+1) Revyy, POIKA 3410g, 48 cm

24.3.2009 (38+4) Aaku, POIKA 3670g, 51 cm

27.3.2009 (39+1) Sirppu, TYTTÖ, 3440g, 50 cm

28.3.2009 (38+5) Orvokki1, TYTTÖ, 3800g, 50 cm

29.3.2009 (39+2) Juliaana, POIKA, 3380g, 50cm

30.3.2009 (38+5) Sonja80, POIKA, 4225g, 51 cm

30.3.2009 (40+1) Numerokolme, POIKA, 3650g, 51cm

30.3.2009 (38+0)Pötsipamela TYTÖT A:2540g, 45cm / B:2910g, 48cm

31.3.2009 (39+0) Sande75, POIKA, 3430g, 51 cm

31.3.2009 (39+5) Maaly, POIKA, 4315g, 51cm

1.4.2009 (39+1) Emminen, TYTTÖ, 3460g, 53cm

2.4.2009 (39+6) Helmielina, TYTTÖ, 2960g, 48,5 cm

2.4.2009 (40+3) Jo-hanna TYTTÖ, 3720g, 52cm

4.4.2009 (39+3) Sivri, POIKA, 3200g, 49cm

4.4.2009 (40+1) Kmk75, TYTTÖ, 3610g, 49,5cm

4.4.2009 (40+0) Hentsu86, TYTTÖ, 3070gr, 48 cm

4.4.2009 (40+3) Magda 83, TYTTÖ, 3410 g, 50 cm

5.4.2009 (40+0) Karasan, TYTTÖ, 3690g, 49cm

6.4.2009 (40+3) Kristiina75, POIKA, 3610g, 52cm

8.4.2009 (38+6) Päkkänä POIKA, 3310g, 48cm

8.4.2009 (40+6) Pikkuäiti, POIKA, 3650g, 50cm

9.4.2009 (40+3) Adelia, TYTTÖ, 4252 g, 51 cm

10.4.2009 (37+2) Santra79, POIKA, 2860g, 49 cm

10.4.2009 (40+0) Pö, TYTTÖ, 3140g, 49cm

11.4.2009 (41+0)Toukka80, POIKA, 2745g, 54 cm

13.4.2009 (40+5) Tirppana2, POIKA, 3630g, 52cm

14.4.2009 (41+1) Mikumamma, POIKA, 3770g, 51cm

15.4.2009 (41+0) Kolmonen3, POIKA, 3600g, 52cm

15.4.2009 (39+3) Mirru, Poika, 3150g, 50cm

Kommentit (114)

Vierailija
61/114 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hello everybody!

Täällä väsynyt äippä taas jälleen kerran. Nukahdin illalle 22 aikaan kun olin saanut kuopuksen nukkumaan. Sitten heräsin puoli yhdeltä menkkajomotuksiin, jotka tuntuivat enimmäkseen alaselässä ja välillä reisissä ja pohkeissakin. Ja harjoitussuppareitakin tuli. Niitä sitten kesti n. parin tunnin ajan. Onneksi sain tuon jälkeen vielä vähän katkonaisia unia otettua, etten oo ihan kanttuvei. Nytkin päivällä tuntuu olevan kesto-alaselkäjomotus päällä ja selkeesti useammin tulee noita mahankovettumissuppareita. Näyttää menevän aika saman kaavan mukaan ku edellisetkin synnytykset. Muutamia päiviä menkkasupparit kiusaa, sitten tulee hiljaista supparien osalta ja sitten yhtäkkiä synnytys alkaa ilman suurempia varoitteluja. Milloinkaan just ennen synnytystä ei ole vauva hiljentynyt vaan potkuloinut täysillä loppuun asti! Kattoo nyt miten käy!! Jännittää!!!

miia56, hirmusti onnea ja tsemppiä synnytykseen!!

Amanda82, sullakin taitaa olla pian tositoimet edessä!! tsemppejä ja jaksuja!!

Pitkästä aikaa meiän pikku-ukko nukahti päiväunille! Ite ei malta nukkua, kun tekee mieli täällä kohtalotovereiden kanssa turista... :)

Meilläkin kohta 5v tytsy on päiväkodissa 3pv/vko eli kun laskin niin sen samat 12pv/kk. Tykkää hirmusti olla siellä, kun on paljon saman ikäisiä leikkikavereita. Kakkosen meinasin samaan tapaan laittaa päiväkotiin syksyllä, mutta siirsinkin sen vasta talveen tai kevääseen. Saapi olla kotona äipän seurassa! Kesä ollaan kanssa kotona kolmen lapsen kanssa, tyttö saa ihanan pitkän kesäloman päiväkodista! :) Ja isukkikin ei saa kesälomaa varmaan kun viikon... isyysloman yrittää pitää, varmaan duunia joutuu tekemään kumminkin...

Ootteko vielä miettineet kukaan ehkäisyjuttuja tulevaisuutta ajatellen? Itellä on ollut kuparikierukka synnytysten jälkeen. Ei oo ollut kiva vaihtoehto. Menkkakivut kovat ja vuodot runsaat. Mietin nyt ehkä koklata hormonikierukkaa, onko kellään kokemuksia siitä?

PikkuKeiju, rv 39 !!!!!! :)

Vierailija
62/114 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Candelafi, oiskohan sitten ikäjuttu koska meidän neiti täyttää parin viikon päästä 6v!?

Ehkä nyt sitten koetellaan että missä ne rajat menee?

Nuorempi on 4vuotta ja on selkeesti meidän vauva joten hänen tuleva reaktio pelottaa.

Pikkukeiju, mulla on ollut hormoonikierukka ja se oli kyllä ihan hyvä ja otan sen varmasti tämän raskauden jälkeen taas mutta...

Ei kyllä kannata ottaa kesällä kun ekat menkat kesti 7viikkoa mun kaverilla 9viikkoa!

Sen jälkeen tilanne rauhoittu, ekan vuoden aikana kyllä pikkuhoususuojista näki että on se aika kuukaudesta;)

Mutta sitten loppuivat kokonaan ja hyvä niin.

Ja kun otettiin pois niin menkat alkoivat taas normaalisti.

Minä kyllä suosittelen, vaivaton ja helppo, kunhan selvii parista ekasta kuukaudesta.

Amanda82, täältä lähetetään suppareita sinne:)

Pian varmaan täällä taas=)

Sailori

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/114 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kävin tänään siiderillä! :D No, alkoholiton tuo oli, mutta tutussa baarissa istuin sen verran. Oli ihanaa! :) Oli tuttu tyyppi tiskin takana, niin mukava oli jutella jostain ihan muusta kuin vauvasta. Vaikka tietty siitäkin piti vähän jaaritella, kun kiinnostaahan se ihmisiä, mutta kuitenkin. :) Vähän vaihtelua kotipäiviin. Vielä kerkes! :D

Voih, kateellisena luen teidän enteilyjä.. Miia56:lle ja Amanda82:lle hyvää synnytysreissua! Teillä on jo tosi lähellä. Tuutilla ja PikkuKeijullakin enteilee lupaavasti.. * kade *

Izalle kiitokset tsempeistä! :)

PikkuKeiju kyseli noita ehkäisyasioita. Meillä ei oo tehty mitään päätöstä. Tosin mies on puhunut jo positiivisesta raskaustestistä asti, että heti perään sit toinen. :o Saas nyt nähdä. Katsotaan jaksamista, mutta voi hyvinkin olla, että ehkäisy menee ns. "varmojen päivien" linjalle. :D Meillähän kesti jotain 1,5v tämän esikoisenkin alkuunsaamiseen. Eihän se tietty kerro kakkosen saamisen nopeudesta mitään, mutta kuitenkin.. Saas nähdä..

Vauvan sain sitten aamulla isolla appelsiinimehusatsilla ja rajulla tönimisellä puolen tunnin jälkeen hereille. Kai hän vain nukkui. :) Ja äiti sit heti herätteli. :/ Mies tosin siihen totesi, että no pitäähän sitä sit kouluunkin herätellä. :D On vauva nyt taas päivällä ollut aktiivisempi, joten kyllä mä huomiseen ä-polikäyntiin asti selviän huoleni kanssa. :) Sitä vain tulee neuroottiseksi, kun viikot on näin pitkällä, että mitä jos istukka sanookin sopimuksensa irti. :/

Candelafilla on tosiaan koko eläinkunta siellä kohta koossa! :) Suloista! :)

Paaru 41+4 * jee, huomenna yliaikaiskontrolli! On sekin jo jotain! *

Vierailija
64/114 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen taas keskittynyt vaan seuraamaan ketjua kirjoittamisen sijaan..

Monta monta vauvaa on kerenny syntyä joten onnea kaikille nyytin syliinsä saaneille. :)

Täällä kävi niin että vauva ei sitten kääntynyt edes ulkokäännös yrityksessä joten on edelleen perätilassa, sen vuoksi nyt perjantaille on sovittu sektio. Ei taidakaan olla muita joilla sama tilanne, tiiä sitten niistä jotka eivät täällä kirjoittele...

Alkaa olla jo hieman levotonta, jännittää paljon ja päässä pyörii että onhan kaikki vauvalle valmiina ym. :) Ihanaa kun on kevät tulossa, tänäänkin tosi aurinkoinen ilma, toivottavasti viikon päästäkin kun vauvan kanssa kotiudutaan.. :)

Toivottavasti te jotka olette jo tosi kyllästyneitä oloon pääsisitte pian synnyttämään. Onnea teille joilla synnytyksen merkit jo vahvasti ilmassa, toivotaan että kaikki menee hyvin. :)

65/114 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nasulle tsemppiä sektioon, varmasti menee hyvin! onhan se varmaan aika jännää kun tietää että tuollainen edessä sitten perjantaina!

Kattelin muutes tuossa forecan 4-6 päivän ennustetta ja siellä oli etelä-suomeen jotakin tyyliin 17 astetta! omg! jos se kevät nyt vihdoin tulis B-)

illanjatkot, mä meinaan nyt mennä saunaan ja laittaa miehenpelotteluturvenaamion!

-iza

Vierailija
66/114 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, nasulle tsempit sektioon. Aika jännää varmaan, kun tietää ajan etukäteen ja ei tarvi arvailla, että josko pääsis lähtemään.

Izan vinkistä katsoin säätiedotusta ja totean, että en suostu viikonloppuna synnyttämään. Tahtoo pihahommiin, multaa kynsien alle jne. Ihan niinkuin tällä mahalla pystyis mitään tekemään. Jospa sit lähtis ens yönä synnyttämään, niin vois päästä sunnuntaiksi kotiin :-)

Joo, siinä ne tärkeimmät. Huomenna on vapaapäivä, kun poitsut menee hoitoon. Mitähän sitä keksis?

tuuti, taas täällä

Vierailija
67/114 |
22.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin kehua hormoonikierukkaa, kun joku oli kysellyt. Mulla oli sellainen reilun vuoden ja oli silti hintansa väärti, vaikka joku vois muuta väittääkin. Mulla ei ollut paha alkuvuoto, en oikein muista kuinka kauan, mutta siks voinen sanoa ettei ollut paha. Menkat ei jääneet pois, mutta pienenivät ja lyhenivät merkittävästi ja pillereiden kanssa olleita hiivatulehduksia ei ollut. Eli kaikin puolin hyvä homma. Ajattelin laittaa taas, ja varmaan jo kesällä, jos vaan saan jälkitarkastuksessa luvan.

No, tulihan se asiakin sanottua,

tuuti

Vierailija
68/114 |
23.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta!

Pakko oli taas nousta ylös 5.30 kun lonkat särki, selkä särki, pissahätä, nälkä....

No, kyllähän te tiedätte, sitä normaalia :)

Eilinen päivä meni aika nopsaan. Kulutin hienon aurinkoisen päivän Ideaparkissa, aika fiksua... Tänään ajattelin siivota, -imurointi,-lattioden pesu-vessat. Oiskohan mullekin nyt vihdoin tulossa se siivousvimma? Ei, en usko. Tää on ihan pakkopullaa mulle...

Nasulle tsemppiä perjantaiseen sektioon! Ei ollut kaukana mullakaan, mutta tyttö onneks suostui kääntymään ulkokäännöksessä.

Miia ja Amanda tais olla eiliset lähtijät, kukakohan tänään? Voisin ilmoittautua vapaaehtoiseks, mutta annan kuitenkin mielelläni vuoroni yliaikaisille joten mars matkaan!!

Lumikide ja Emmi 39+1

Vierailija
69/114 |
23.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ei ihan aamuvirkku, mutta hereillä 5.17 alkaen. Esikoisella rupes tulemaan verta nenästä, oli ilmeisesti kaivellut unissaan. Kun sain tilanteen hallintaan, niin olihan se pienempikin mies hereillä, eli ihan turha haaveilla nukkumaan menosta 5.50, joten ei kun ylös. Onneksi pojilla on tänään hoitopäivä, eli päiväunille jossain välissä. Nyt on miehet siis laitettu matkaan ja pohdin kovasti, tekeekö mieli kahvia vai ei.

Paarulla oli tänään kontrolli, toivottavasti saat käynnistyspäivän, jota et sit tarvitse. Lumikide ja Prinsessa2, mullekaan ei ole tullut vielä siivousvimmaa, vauvanvaatteita varten raivasin yhden hyllyn liinavaatekaappiin, mutta suurin osa (>60 cm) on vielä pahvilaatikoissa. Perussiivoukset olen saanut tehtyä, mutta mitään kaappiurakkaa tai saunanpesua en ole edes suunnitellut.

Muistan elävästi, kun joskus silloin juuri työelämään astuneena juttelin kahden työkaverin kanssa, jotka olivat jäämässä äitiyslomalle. Toinen oli muistaakseni 22 v (mun ikäinen) ja odotti esikoista ja toinen varmaan 35 v ja odotti 3. lasta. Kyselin, että mitä aiotte tehdä kun äitiysloma alkaa ja tää vanhempi sit vastasi ykskantaan: "Kaapeista se pitää kai aloittaa". Nuorempi oli menossa risteilylle jne. Jotenkin jäi kaivelemaan toi vanhemman vastaus, että eihän musta tule tollaista... No, aika mamma on tullut, en olisi voinut kuvitella itsestäni montakaan asiaa, mitä nykyään olen. Mutta siivousta en ota vieläkään noin vakavasti. Katselen vaan kateellisena niitä, joilla tiskialtaat kiiltää ja kaapinovissa ei ole tahmeita sormenjälkiä.

Joo, nyt täytyy laittaa se kahvi tippumaan, sainpahan päätöksen tehtyä :-)

tuuti rv 39+6 (menkkojen mukaan la olis tänään, mutta käytän tota Jorvin virallista...)

Vierailija
70/114 |
23.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, melko hyvin nukuttu yö takana, pikku unipätkissä kylläkin, mutta ei onneksi ollut minkäänlaisia suppareita! :)

Ja voi härregyyd mikä turvotus!! nipistelee sääriä ja nilkkoja ja sormet puutuilee koko ajan yö- ja päiväsaikaan! Nyt se kunnon turvotus vasta iski! Eikun kauppaan ostamaan mansikoita ja ananasta!! Nam! :)

tuutilla alkaakin h-hetki lähestyä! :) Jänskät paikat!! Nautinnollista "vapaapäivää"!! :)

Tää lähtee nyt ulos, kun kerrankin on voimia lähteä. Esikoinen päiväkotiin ja kakkosen kanssa kauppaan ja ehkäpä leikkipuistoonkin. Supistusrikasta päivänjatkoa, jospa joku meistä lähtisi tänään poksahtelemaan! :)

PikkuKeiju, rv 39+1

Vierailija
71/114 |
23.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksamista kaikille vielä kärvisteleville. Näköjään hakureissulaisiakin on jo. Niistä kovasti täälläkin odotellaan sitten tietoja ja tarinaa.

Tuumasin juuri tuolla vauva-puolella, että varmaan ihan skitsoa, mutta mulla on jo vähän isoa masua ikävä. Juu - ihan totta, uskokaa pois. Ehkä osaksi varmaan myös sen takia, että tiedän lapsen olevan se viimeinen. Vaivoja ei ole ikävä, mutta oli kiva kun masussa oli liikettä ja sitä sai välillä aina paijata.

Jostain syystä mun oikea lonkka kiukuttelee edelleenkin. Ei niin pahasti kun odotusaikana, mutta kuitenkin. Siellä on varmaan joku hermo ollut niin kauan jumissa, että palautuminen kestää. Täytyy yritää taas lähteä vaunulenkille.

Ehkäisyasiaa en ole vielä niin tarkasti miettinyt, mutta heitin jo miehelle sen vaihtoehdon, jolla ei tarttis olla siitä enään huolissaan. Meille kun ei ole enää lapsia suunnitelmissa. Ajattelin sen sanovan siihen heti että ei käy, mutta se suhtautuikin siihen suhteellisen avarakatseisesti.

Tuosta siivoamisesta. Niinkuin taisin joskus tässä jo todeta mitä joku muukin tässä sanoi, että kummasti sitä huomaa nyt vauvan kanssa, että olisi pitänyt tehdä tuokin tai siivota nuokin jne. Mä en ole koskaan ollut mikään siivousfanaatikko, enemmänkin päinvastoin. Se on ollut ensimmäinen asia joka on jätetty tekemättä jos on ollut kiirettä yms. Odotusaikana ei tosiaankan huvittanut tehdä mitään extraa sen suhteen. Nyt huomaan, että ehkä olisi kannattanut jotain tehdä niin pääsis nyt helpommalla. Jälkiviisaus se on aina se paras viisaus, eiks niin.

Nyt mies on pitänyt seuraa pikkumiehelle tunnin verran, jotta uni maistuis. Kun pinnikseen laittaa niin örinä alkaa. Nyt taitaa olla äitylin vuoro.

Jaksamista kaikille!

Päkkänä ja Saku 15 pv

Vierailija
72/114 |
23.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt meilläkin alkanut ns. tavallinen arki, nimittäin saimme eilen vauvelin kotiin vihdoin!! Ensimmäinen elinviikko meni sairaalassa, mutta loppujen lopuksi se meni kuitenkin äkkiä. Raskastahan se oli henkisestikkin, mutta onneksi kaikki meni hyvin.

Eka yö kotona meni hyvin, vauveli söi useammasti illalla ja sit nukkui 5h putkeen, kakkaks ja söi ja taas jatko unia!! Ihana pikku tuhisia. Nyt on saanut jo syntymäpainonsa kiinni ja ylikin jo mennyt. (laskee aina syntymän jälkeen jonkin verran kaikilla), että ruokaa on saanut!!

Imetys ei oikein suju, mutta saa kuitenkin mun maitoa kun lypsän. En ota paineita imetyksestä, vaikka halu siihen olisikin kova. Tänään saan apua kätilötä siihen, katotaan onko asennot ok yms.

Sisko ja veli oli vähän mustasukkaisia kun haettiin eilen vauva, että hermoja kysellään ja kärsivällisyyttä!!

Isosisko 3v kysyi, että "Äiti, onko tuo vauva oikeasti meidän?"

Aamutouhut tehty, pyykkikone laulaa ja arki pyörii suht.normaalisti.

Mä taidan kans siirtyä tuonne vauva puolelle.

Kaikille odottajille vielä tsemmppiä, tiedän kokemuksesta että odottavan aika on pitkä, mutta palkinto odottaa!!

kolmonen3 ja viikon ikäinen vauveli

Vierailija
73/114 |
23.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

taas alkoi murmelipäivä. olisi kiva saada vähän erilainen päivä vaihteeksi...

kolmonen ihanaa, että saitte vauvan kotiin. Olet kyllä ollut tosi urhea. Itse olisin varmasti ollut paljon kärsimättömämpi.

sailori meillä on sitten ihan samanikäiset lapset. Itsekin jännitän kyllä enemmän tuon 4v:n reaktioita. Hän on kuitenkin kuopu, mammanpoika ja saanut olla sitä jo 4 vuotta. Olen koasti yrittänyt hokea hänelle, että hänestä tulee nyt isoveli ja että se on hieno asia. Saapi nähdä mitä mieltä hän on oikeasti kun äidin syli on viety.

Ehkä nuo 6v:n reaktiot ovat sitten joku ikäjuttu. Lohdullista tietää. Hän tuntuu juuri nyt olevan aivan omissa maailmoissaan. No kummankin lapsen todelliset reaktiot nähtäneen kun vauva on vihdoin täällä.

Amanda ja Pikkuäiti kuulostaa siltä, että tekin pääsette pian toimeen.Upeaa.

Paaru pidän sulle peukkuja.

Ehkäisyä en ole vielä miettinyt. Todennäköisesti joudumme tyytymään kondomiin. Mikä onkin tosi varma ratkaisu heh heh, kun eka lapsi sai alkunsa hajonneesta kondomista. Mulle hormonaalinen ehkäisy ei sovi ainakaan pillereiden muodossa. Olen masentunut niistä ja voinut niistä fyysisesti huonosti. Kuparikierrukka puolestaan aiheutti aivan liikaa vuotoja ja kuukautisista tuli 2 viikkoa kestävät. Sterilointi tuntuu meidän kohdalla liian lopulliselta ratkaisulta, vaikka uskon että lapsimäärä jää kolmeen. En silti uskaltaisi tehdä ratkaisua vielä. Täytyy toivoa, että ikä pikku hiljaa vähentää lastensaannin todennäköisyyttä :).

Minkälaisia sivuoireita teille on tullut hormonikierrukasta? (mielialanvaihtelut?, akne?)

t. candelafi

Vierailija
74/114 |
23.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

PikkuKeijulle tsemppiä turvotuksen kanssa. Juominen ja mansikka-ananaslinja auttaa aika hyvin, mutta sitä vettä pitää juoda tosi paljon. Ekassa raskaudessa mulla oli kans aika muhkea turvotus, mikä varmaan johtui liiasta suolasta yms.

Kolmoselle onnittelut vauvan kotiutumisesta!

Candelafi, mulla oli hormoonikierukka niin positiivinen kokemus, että voi pojat! Olin siis syönyt pillereitä jotain 10 v, ennen kuin ruvettiin lapsia harkitsemaan. Kokeilin useita merkkejä, joistain tuli päänsärkyä, toisista hiivaa. Iho pysyi ihan ok kunnossa, mutta oli järkytys huomata, kuinka paljon seksielämä parani, kun jätti pillerit pois. En siis ollut tajunnutkaan, että se oli niin "lamassa" (siis oli ollut mielestäni ihan ok, mutta ihan eri planeetalta ilman pillereitä) . Hormoonikierukasta ei tullut sellaisia sivuvaikutuksia. Sanoisin, että iho on nyt huonompi kuin ennen, mutta kelläpä se naama aina 20 vuotiaalta näyttäis... Varsinkin, kun ei ole kolmeen vuoteen nukkunut 8 h putkeen kuin ehkä 5 yötä...

Siis, ei hiivaa, ei päänsärkyä, ei laimennettua seksiä, pienemmät vuodot ja kivut. Luultavasti täysin hormooniton vaihtoehto olis vielä parempi, mutta ei kannata verrata millään muotoa pillereihin, ei ainakaan mun kohdalla.

Mä en ole valmis vielä sterilaatioon, ehkä sit kun 40 v kilahtaa mittariin. Ja luulen ettei mieskään ole. En ole kyllä suoraan kysynyt. Mutta varmaan siis laitan hormoonikierukan heti kun voi.

tuuti

Vierailija
75/114 |
23.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuutille kiitokset tsempityksestä, oon taitanut syödä suolasta muonaa liikaa ja lakua... nuohan turvottaa kivasti! Ja kova jano onkin, vettä juotava koko ajan!

Kiitokset myös hormoonikierukka-vinkeistä ja kokemusten jakamisesta!! :) Taidan varmaan kallistua sille kannalle, vaikka inhoan "ylimääräisten" hormoonien kroppaan tunkemista!! Mut yks juttu jäi mietityttämään: Alkaako menkat heti, kun hormoonikierukka on asetettu paikalleen? Mulla kun menkat on aina alkanu kun oon lopetellut yösyötöt, eli kun vauvalla on ikää 8-9kk. Kuparikierukan oon laittanut jälkitarkastuksen yhteydessä, eikä se ole ennen menkkojen luonnollista alkamista antanut kuulua mitään itsestään. Eli tää ei halua menkkoja alkavaksi piiiiiiiitkääääään aikaan! :)

Tää loppupäivä on näköjään lepoa ja lepoa, sen verran miten lasten kattomiselta pystyy, aamuinen päiväkotiin vienti ja kauppareissu vei kaik mehut! Ja nuhakin tuntuu taas nostaneen päätään, höh! Sitkee nuha sanon mä! Allergioita mulla ei ole ollut tähän mennessä, ei tiiä jos noi siitepölyt ja kuiva, pölynen ilma vaikuttaa jotenkin asiaan...

PikkuKeiju

76/114 |
23.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sitä ollaan..

(.) Neuvolassa käyty ja kaikki oli ok. Vauva on kuulemma niin alhaalla ku voi olla että next step ois sitten ulos mutta muuten sillä on siellä ihan"lokoisat oltavat", neukkistätiä lainatakseni - vettä on tarpeeksi ja vissiin jotain tilaakin vaikka siltä ei tunnu kun tuo maha on pinkeä ku pallo.

Paineet 100/68 eli samoilla linjoilla jatketaan, pissa puhdas ja sf ei muutoksia viimeviikkoon. Painoa +300g, ei paljoa onneks vaikka ruokapyramidiin kuuluu olennaisesti jätski :)

Ens viikolle varattiin seuraava aika sitte LA päivälle... toivottavasti ei tarvi mennä!

Tuutilla rohkaisevia kokemuksia kierrukasta, pitää miettiä mitä sitä itse sitten tekee.. Pillereitä tuskin enään.

Toivottavasti päästään me loputkin kohta hommiin! Huhtikuu alkaa olla lopuillaan!

Mukavaa torstai-iltaa

t. iza 39+1

Vierailija
77/114 |
23.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sitten suunniteltu sektio huomenna.

Ä-polilla selvisi, että tää vauva onkin perätilassa! Tähän mennessä 2 kätilöä, 2 terveydenhoitajaa ja 2 lääkäriä ovat missanneet sen, että vauva onkin nurinkurin. :O Ultratessa tänään yliaikaiskontrollissa lääkäri hämmästyi, että mitäs ihmettä, pää onkin ylhäällä! Ja mä kyllä väitän, että tälleen päin vauva on köllötellyt jo pitkän aikaa, kun ei mun tuntemukset oo muuttunut mihkään moneen viikkoon. Ihan samalta on maha tuntunut aina. Tammikuusta asti on silti hoettu, että raivotarjonnassa on. Eikä näin ensisynnyttäjänä oikein osaa epäilläkään "asiantuntijoiden" sanaa, kun ei sinänsä tiedä miltä raskauden "pitäisi" tuntua.

Oon vähän vihainenkin, koska mullehan on sanottu että vauva on pää alaspäin ja kiinnittyneenä. Nyt selviää siis, että perätilassa ja ei kiinnittyneenä ja jos lapsivedet menee niin makuuasentoon ja kiireesti ambulanssilla sairaalaan, ettei napanuora tms luiskahda ulos. Mitä ihmettä!? Siis tähän päivään asti tilanne on ollut se, että jos lapsivedet olisivat menneet niin minä luultavasti olisin vain kotona odotellut supistuksia ja varmaan vähän kävelylle lähtenyt niitä vauhdittamaan. Tällaisilla ohjeillahan minä olen ollut lääkäreiden ja neuvolan perusteella. Mitä jos olisikin sattunut jotain?? On se onni, että tää vauva ei oo päättänyt tulla itsestään maailmaan!

Päätin kyllä, että vastaisuudessa, jos onni myötä on että vielä raskaudun, menen kyllä vaikka yksityiselle ultraan rv 35 tsekkaamaan, että missä asennossa se vauva oikein on.

Sattuuhan noita virheitä tietty ammattilaisillekin, mutta että 6 ihmistä ei huomaa??! Aika outoa.

Mutta huomenna siis sektio heti aamutuimaan. Aika yllärihän tuo oli. Mutta loppuupahan ainakin tämä Odotus! :)

Terkut siis vain kaikille ja tsempit viimeisiin päiviin/viikkoihin!

Paaru 41+5

Vierailija
78/114 |
23.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea matkaan Paaru!

Uskomatonta että 6ihmistä ei huomannut vaavin olevan väärin päin!?!

Onneksi on ultra!

Ja onneksi vauva ymmärsi ettei kannata tulla vielä, sulla on fiksu kaveri masussa:)

Täällä ei mitään muuta kuin hankala olo ja loput tiedättekin...:(

Kasvimaata käännetty, sauna kohta valmis ja odotukset taas korkealla!

Sailori

Vierailija
79/114 |
23.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea matkaan Paaru!

Uskomatonta että 6ihmistä ei huomannut vaavin olevan väärin päin!?!

Onneksi on ultra!

Ja onneksi vauva ymmärsi ettei kannata tulla vielä, sulla on fiksu kaveri masussa:)

Täällä ei mitään muuta kuin hankala olo ja loput tiedättekin...:(

Kasvimaata käännetty, sauna kohta valmis ja odotukset taas korkealla!

Sailori

80/114 |
23.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hurja juttu tuo että onkin peba edellä eikä kukaan noin moni huomannut! mutta hienoa että pääset huomenna sitten sektioon ja että kuitenkin tuo ehti tulla tosiaan ilmi ennen vesien menoa yms!

Paljon tsemppejä sinulle huomiselle! =)

on muuten lämmin ulkona täällä hesan suunnalla - ihanaa!

t.iza