Ostin pojalle leikkiaseen ja kaipaan neuvoja..
Eli poika 5v halusi ekaa kertaa ostaa leluaseen (kivääri), jossa kumisia nuolia ammuksina. No heti tietysti ohjeistin, että ihmisiin niillä ei saa osua. Mutta mitenkäs sitten tuon mielikuvitusammuskelun kanssa..? Eli oletteko ohjeistaneet, ettei ketään saa edes tähdätä. Onko ohjeistuksissa jos leikkii kotona tai ihmisten ilmoilla? Ajattelin, että kotona voi siskon suostumuksella leikkiä niin, että osuu häntä esim. jalkoihin ja ammukset eivät todellakaan siis satu. Mitään varaa en näe siinäkään, että osuisivat silmään, mutta noin periaatteessa en pidä päähän tähtäilystä.. Mutta miten olette tämän ratkaisseet?
Kommentit (5)
olikin selittelemistä, kun tuttu opettaja käveli ohi ja alkoi sormella ampumaan poikaani. Poikani sanoi heti, ettei ihmisiä saa osoitella ja opettaja alkoi naureskelemaan, että kyllähän leikisti saa...
Lisäinfoa.. Juu ei meilläkään ollut tätä ennen ikinä yhtään kiinnostunut ja nytkin näköjään jaksoi 15 min leikkiä :) että ehkä tästä ei ihan suurinta ongelmaa tule. Mutta ase on siis tosi heppoinen ja ammukset eivät todellakaan lähde aseesta lujaa eivätkä aivan taatusti aiheutua vahinkoa vaikka osuisivat silmämunaan. Jos jotain vahinkoa sattuis niin se ois sit varmaan itse aseen osuminen johonkin ja sellasen vahingon saa aikaan myös kepillä.. Ja sen verran vielä, että itseasiassa poika on lähes 6v eikä "riehu hulluna" aseen kanssa ympäriinsä. Järkevä poika touhuissaan.. T.ap
No johan oli kummallinen ope kun noin teki.. Ei tulis mieleenikään itselläni (opiskelen opeksi). Mielestäni vanhemmat ratkaisee tällaiset enkä kannustaisi opettajana todellakaan osoittelemaan ihmisiä. Ja itsekin siis ajattelin, että ehkä kotona voivat leikkiä niin, mutta julkisilla paikoilla ei tuntemattomia tai tuttujakaan osoitella..
-ap
Olen ihan varma, että tuollaisella saisi pikkuveljeltä silmän puhki viidessä minuutissa, vaikka miten ohjeistaisi! :/
Vai sillä muovipyssylläkö meinaa suoraan silmään tökkästä? Eikös haarukka olis parempi?
Suosittelen lapsen viemistä psykiatrille.
Tai äidin asenteen muuttamista...
Olen ihan varma, että tuollaisella saisi pikkuveljeltä silmän puhki viidessä minuutissa, vaikka miten ohjeistaisi! :/