Mies on raivostuttava jahkaaja...
Siis miten joku voi ollakin tuollainen hidastelija, asia kuin asia. Jos tarvitsemme jotain taloomme, mies ei piittaa piirun vertaa. Ja jos jostain bongaan sen mitä tarvitsee, mies sanoo että eihän se ole sitten kuin käydä hakemassa. Arvatkaa hakeeko mies, no ei. Oli kyse sitten sohvasta, remonttitarpeista yms. Tympii, kun tuntuu että itse pitää olla aina se mieskin talossa, kun jo ämmien hommatkin aina.
Vuoden hoin miehelle pimennysverhon laittamisestakin. Anoppi raahasi appiukon sitä sitten yhtenä päivänä laittamaan, äijä seisoi tuolissa, hakkaili vasaralla muoviosia ja heilutti rullaverhoa, valitti samalla "kipeää" selkää. Käskin alas, ennen kuin hajoitti kaikki. Sitten hokasin, että saanhan sen itsekin paikoilleen.
Mietin tässä vaan, että mitäs tuolla omallakaan ukolla tekee, kun kaiken voi tehdä itse autonrenkaiden vaihtoja myöten. Saattaahan sitä toki sängynpohjalla joskus tarvita, mutta hoituuhan sekin omin käsin. ;)
Kommentit (4)
Meidän mies on taas ärsyttävän "teenpäs kaiken tässä ohimennessäni" -tyyppi. Tarkoittaa, että kun olemme lähdössä vaikkapa pyöräretkelle ja koko muu perhe valmiina, mies keksii, että laitanpas tässä ohimennen nuo verhotangot paikalleen, naulaan kuistiin uudet laudat ja mitähän kaikkea...
Ja tottahan toki sitten kaikki varsinainen tekeminen jää taka-alalle ja minä saan kiehua ovenraossa, että me muut olisimme kyllä jo menossa. Mutta on meillä aina verhotangot ja kuistin laudat kunnossa :D
Tässä sen taas huomaa, kuinka hankalaa se ihmisten kanssa eläminen on :) Tee niin tai näin, se on kuitenkin väärin. Joko olet liian laiska tai sitten teet liian paljon kerralla. Se paras tapa on aina se, miten Minä asiat teen.
Minä olen jo oppinut, että annan miehelle aikataulun, jossa hänen pitää saada itsensä nyt sitten vaikka sinne pyörän selkään pihamaalle. Kyllä hän siinä pysyy. Minä teen sitten ne omat askareeni omassa tahdissani ja omalla tavallani ja kaikilla on helpompaa.
En kyllä tiedä, mikä tuollaiseen laiskimukseen tehoasi... Heitä ei ilmeisesti itseään ärsytä, jos kämppä on rempallaan? Voisihan nimittäin aina kokeilla, ettei tee niitä miehen hommia koskaan vaan odottaa vain uskollisesti, että alkaa tapahtua. Kenen hermot siihen sitten riittävät, kenen ei... Minun ei varmasti riittäisi. Saamattomuus ärsyttää.
Äitini on opastanut, että tytön / naisen ei pidä joitain asioita tehdä itse. Muistan kun vaihdoin kerran puhkimenneen pyöränkumen itse lapsena. Äiti sai jostain syystä kauheat raivarit, kun tyttönä menin tekemään moista. Miehiä ei myöskään saanut tervehtiä ensin. Äitiäni kun seuraa, on vieläkin muka avuton joissain asioissa. Veljeni joutuu käymään suurin piirtein lyömässä naulankin seinään, jos äiti haluaa jotain ripustaa. Eikä taatusi vaihda autonrenkaita itse. Vaikka onkin terve, työikäinen nainen.
ap
muuten loppuu perheestä raha. Vaikea on saada sitä sohvalta liikkumaan, saati sitten puistoon lasten kanssa kiikkumaan. Jatkakaapa riimitystä miehestä, niin tulee paljon parempi olo :)
On niin raivostuttavaa katsoa vierestä sitä nössöilyä ja munattomuutta hoitaa edes omia asioitaan.