Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Galup: Jättäisittekö lapsenne sellaisen henkilön hoiviin...

17.04.2009 |

Eli jättäisittekö lapsenne 1-4vuotiaan sellaisen henkilön hoiviin, joka todennäköisesti joisi hoitopäivän aikana tai illalla (jos kyseessä yö hoito) yhden kolmos oluen tai EHKÄ pari lisää?

Mitä mieltä olette?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
17.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle muutaman oluen ottamisella ei ole mitään väliä, saatan itsekin iltasella toisinaan juoda saman verran.

hannnah ja tyttö 1v7kk

Vierailija
2/9 |
17.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen tiukkis, ja se henkilö, jonka vastuulla lapseni ovat, eivät saa juoda alkoholia. Tämä koskee myös minua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
18.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei "muutaman" kolmo oluen juonut ihminen ole enää siinä kunnossa että pystyisi heti reagoimaan lapsen tilan muutoksiin ja toimittaman tarvittaessa esim. ensiapuun. Pieni lapsi voi esim. herätä ja nielaista jonkun pienesineen tai tukehtua siihen ja toisessa huoneessa ryyppäävä humalainen aikuinen ei sitä siinä vaiheessa varmasti huomaa. En itsekään juo yhtään, jos olen ainoana aikuisena paikalla.

Vierailija
4/9 |
18.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis jos ei ihminen etukäteen osaa sanoa juoko yhden vain neljä, niin en luottaisi lastani hänen hoiviinsa.

Omalle isälleni voisin kuitenkin jättää lauantai-illaksi, vaikka hän silloin aina juokin yhden saunakaljan, koska tiedän, että se jää siihen yhteen. (tosin isäni ei menisi saunaan lapsen kanssa, joten silloin äitinikin pitäisi olla kotona, ja hän taas ei juo ollenkaan.)

Vierailija
5/9 |
16.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni sellainen henkilö, joka ei kykene olemaan ilman alkoa, jos lapsi on hänen vastuullaan, EI ole sopiva lasta hoitamaan. Sitäpaitsi jos tarvii vaikka lasta kärrätä äkkiä lääkäriin autolla... (Taksit ja ambulanssit voi olla juuri silloin "jumissa" jossain, esim. viikonloppuyöt).

Jokainen alkoholia juonut ihminen tietää, kuinka vähän tarvitaan siihen , kun alkaa ote oleen turhan rento ja arvostelukyky laskea, vaikkei ole edes ns. humalassa.

Itse olen tosi tarkka (joo vaikkapa sitten tiukkapipo) asioissa, joissa yhdistyvät lapsi ja alkoholi-ja olen siitä helevetin ylpeä ;)

Enkä ikinä antaisi itselleni anteeksi jos jotain sattuisi, kun lapseni olisi jonkun hoivissa, joka ei ole täysin selvä...

Vierailija
6/9 |
19.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

...Tuo ehkä sana lauseessa ois liikaa. Olisipa kyse kenestä vaan.

Mun raja on se, että jos olet autolla ajokunnossa olet myös kykenevä vahtimaan lasta.

Mun mielestä on aika tiukkapipo meininkiä vaatia, että lapsenvahti jättää saunakaljansa juomatta, huom YHDEN, vain sen takia, että lapsen vanhempien mielestä silloin vahti on kännissä.( Voipi olla että jossain vaiheessa alkaa vapaaehtoiset vahdit loppua taikka sitten juovat salaa sen yhden oluen ja kenen parasta siinä sitten enää ajatellaan?)

Mutta edelleen, tää on jokaisen henk.kohtainen asia minkä katsoo lapselleen parhaaksi!

T Helga rv 33+2

Vierailija
7/9 |
19.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin jättää (esim. siskolleni), jos tietäisin, että se jää siihen yhteen olueeseen. Autolla ajamista en voi edellyttää, kun en itse omista ajokorttiakaan, mutta pitää olla sen verran ajatus kirkkaana, että huomaa, milloin lapsella on jokin hätä ja että osaa toimia ripeästi sen mukaan. Usein alkoholi muuttaa ihmisen käytöstä muutenkin. Vaikka aikuinen ajattelisi vain olevansa rentoutunut ja hyvällä tuulella, lapsi saattaa kokea tilanteen hämmentäväksi ja sitä myötä tuntea olonsa turvattomaksi.

Vierailija
8/9 |
20.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli esim jos mieheni on kotona lapsen kanssa ja juo 1-2 olutta niin ok.

Mutta harva kuitenkaan 1-3 oluen juomisesta tulee todella humalaan,

tämäkin toki yksilöllistä.

Mutta jos joku jota en tunne niin en jättäisi.

Lisäksi muutenkin, jos jotain käy lapselle niin kuka kuskaa lääkäriin/ sairaalaan?

Ystäväni ei vie lapsiaan isovanhemmille juuri juomisen takia. Kirkkaat ja väkevät

aina kuvioissa joten kummatkin isovanhemmat ovat pellit seis loppu illasta.

Vierailija
9/9 |
20.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ensinnäkin, asiain tilasta kertoo jo sekin jotain, jos PÄIVÄN aikana pitää oluita naukkailla. Eli en tietenkään jättäisi.

En muutenkaan jättäisi pientä lastani minulle outojen ihmisten hoteisiin vaikka olisivat miten selvinpäin.

Ystäväni tai perheenjäseneni, joka juo yhden saunaoluen/siiderin tai sen saman esim ruuan yhteydessä: tottakai.

Samoille ystävilleni ja perheenjäsenilleni, mikäli ovat juovuksissa: en tietenkään!

Suhteellisuutta asiaan ja maalaisjärki käteen tässäkin asiassa.