Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuhruvuoto ja raskautuminen

Vierailija
16.04.2009 |

Onko kenelläkään samaa ongelmaa eli pari päivää ennen menkkoja tulevaa ruskeaa, niukkaa vuotoa? Sen jälkeen menkat alkavat punaisena.

Olen nyt hiukan yli 30v ja kolmatta yritämme, yk 4. Kävin gynellä ja hän määräsi terolut kuurin, mutta en ole uskaltanut sitä ottaa. Kuulema viitaisi keltarauhashormonin puutteeseen. Jostakin kuitenkin luin, että keltarauhashormoninpuutosta on harvoin! Eikö tuollaiset hormonit aiheuta syöpää? Olen arka, koska suvussani on syöpätapaus.

Olen toivonut, että raskaus alkaisi, mutta aina vaan menkat tulevat... : (

Onko muita joilla tuhrua on ja onko vaikuttanut raskaaksi tulemiseen? Onko mahdollinen terolut-kuuri auttanut? Kiitos.

Kiitos

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
16.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
2/4 |
16.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin en ole sitä koskaan pitänyt minään vaivana, päinvastoin ihan normaalina kuukutiskiertoon liittyävän asiana. Ja normaalina pidän myös jos vauvaa ei vielä neljän yrityskierron jälkeen kuulu...Itselläni eka lapsi sai alkunsa yk 7, toinen yk 2 ja kolmas yk 1, joita pidän ihan satunnaisina tuuriin perustuvina lukuina.

Miksi et jutellut lääkärin kanssa peloistasi aloitta terolut-kuuri, hänellä olisi varmaan ollut asiasta paljon tietoa eikä mitään "luin jostakin"-tietoa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
16.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri näin, on normaalia, ettei vuoto ala kuin hanasta vääntäisi. Myös useammat yk:t ovat täysin normaaleja. Terveillä pareilla on noin 20 % mahdollisuus tulla raskaaksi ovulaation aikaan. Joten 4 yk on todella vähän.

Vuoden päästä jos ei lasta kuulu, niin sitten voi harkita jotain muuta vaihtoehto.

Mulla on itselläni 2 lasta ja kolmas tulossa. Niitä kaikki on "tehty" noin puoli vuotta paitsi kakkosta, joka tuli ehkäisystä huolimatta.

Vierailija
4/4 |
16.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri ei ottanut kantaa kyselyihini, vaan oli kiireinen. Ajattelin vain, että en kuitenkaan heti kuuria syö. Ja aionkin "pärjätä" vielä vaivani kanssa.

Toivon mukaan, ei vaan vaikeuta lapsen saantia. Huoleni kohdistuukin siihen, että onko tuhru juuri sitä keltarauhashormonin puutosta, joka puolestaan voi vaikeuttaa lapsen saantia. Vaiko, entäs jos se onkin normaalia? Tämä tuhruili alkoi minulla elokuussa. Sitä ennen menkat alkoivat aina punaisena. Elokuussa kyllä elämäämme tuli paljon stressiä, liekö sekin vielä osasyyllisenä?

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kaksi