Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä erottaa astman huonosta kunnosta?

Vierailija
15.04.2009 |

Mun ei paljoo tartte liikkua ripeesti ku alkaa uloshengitys käymääntyölääks. Sillai nopeeta hengitystäja vinkuu.

Onko mulla huono kunto vai onko astma?

Suvussaon astmaa.Nauraakaan ei kärsi hirnua, ku alkaa semmonen yskänkohtaus, että pois alta.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
15.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos heräät ja pitää esim. juoda vettä voi se olla merkki astmasta. Ja pitkittynyt yskä toki myös. Mites flunssat hoituu, nopeasti vai tuskaisasti?

Vierailija
2/10 |
15.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvemmin olen flunssassa, jos olen, niin lähinnä yskää ja kurkkukipua pari viikkoa. Pari vuotta sitten oli ela poskiontelontulehdus.

Kurkussa välillä limaa ja karheutta, jota kakistelen.

Eniten huolestuttaa, että en jaksa enää lenkkeillä. =(

Ihan kuin happi loppuis ja matkanteko käy tosi verkkaiseksi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
15.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin tänään reippaalla pyörälenkillä niin että ihan huohotin, ja huomasin että hetken aikaa hengityksessä kuului vinkaisu.

Vierailija
4/10 |
15.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin tänään reippaalla pyörälenkillä niin että ihan huohotin, ja huomasin että hetken aikaa hengityksessä kuului vinkaisu.

Ja toisekseen myös ap:lle: Kyllä astman huomaa, varsinkin jos se on pahana, mitä ei sinulla vissinkään ole, kunhan mietit vasta.

Kuulostele oireita viikkoja tai kuukausia (tietenkin jos eivät pahene), ja mene sitten lääkäriin jos epäilet vielä.

Vierailija
5/10 |
15.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tupakoitko? Jos lenkillä käy henkeen mä ekana huolestun sydämestä ja sitten keuhkoahtaumataudista. Sen kun voi saada jo ihan 20 vuoden tupakoinnin jälkeen, eli monesti jo 35v iässä..

Ja sitten vielä nuo siitepölyt, se saattavat oireiluttaa tähän vuodenaikaan.

Astmasta en olisi huolissani, ainakaan näin netin kautta ;)

Vierailija
6/10 |
16.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tietenkin huolestunut, kun en tahdo jaksaa kävellä reippaasti kymmentä metriä. Sen jälkeen huohotan ja vinkuna kuuluu.

Olen tätä miettinyt kolme kuukautta.

Lapsellani ja isälläni on astma.

Vierailija
7/10 |
16.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katupölyt pistävät keuhkot vinkumaan ja henkeä ahdistaa.

Menee kyllä ohi kun pölyt poistuvat.

Vierailija
8/10 |
17.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katupölyähän meillä ei oo vielä,

lunta riittää,

Mikään ei vielä verso. Eikä katupölyä ollut helmikuusakaan

Vierailija
9/10 |
17.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Astma voi tulla hitaasti hiipien ja ihminen tottuu pikkuhiljaa tilaansa.

Minä en tajunnut että astma oli tullut ennen kuin heräsin muutamana yönä hyperventilaatiokohtaukseen ja hakeuduin lääkäriin.

Onneksi sattui pätevä lääkäri joka samantien osasi epäillä astmaa, kävelytti huoneessaan edestakaisin ja totesi että puuskutan jo vähästä. Toki kuunteli keuhkot jne.

Samantien kirjoitti lähetteen keuhkopolille jossa astmaepäily vahvistui ja aloitettiin avaava lääkitys ja pef seurannat kotona. Sain myös heti kortisonitablettikuurin josta kolmen päivän kuluttua olin jo kuin uusi ihminen, kuuri oli 10 päivää.

Kuukauden kuluttua uusi aika keuhkopolille ja spirometriaan ja sen jälkeen lääkäriin ja astmadiagnoosi tuli, aloitettiin varsinainen hoitava astmalääkitys.

Jälkeenpäin löytyi selitys jatkuvaan väsymykseen ja heikkoon kuntoon. Lääkityksen myötä elämä muuttui tosi helpoksi verrattuna entiseen. Olin jaksava ja pirteä.

Vierailija
10/10 |
17.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaydä lääkärissä, jos oikeasti pienestä reippaasta kävelystä muuten terve ihminen noin hengästyy. Taustalla voi olla jotain, mikä pitää hoitaa kuntoon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän neljä