Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kynsisieni ja villasukkapyykki

Vierailija
14.04.2009 |

Apua! Pesin koko perheen villasukat samassa koneellisesta - miehellähän on kynsisieni, perkule! Ottaisitteko sukat vielä käyttöön vai nakkaisitteko mäkeen? Siellä on mun lempivillasukkani joukossa, ja eih, tytön lempilapaset myös. Ääh!

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
14.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olikos se niin, että sienirihmat kuolee 60 asteessa ja sieni-itiöt lähes sadassa asteessa. Eli ei villasukkalämpötila kyllä tapa.

Sieni on saatu kasvamaan 10 vuotta ullakolla olleesta hatusta, eli on todella kestävää.

Jaa-a. Onhan olemassa semmoista jauhemaista sienentappoainetta, mutta en tiedä sen tehoa. Sillähän sieninen puhdistaa kenkänsä hoidon jälkeen. En tiedä tehoa siis.

Moni puhdistusaine tappaa vain bakteerit, mutta huonommin sienet ja virukset. Olikohan se niin, että betadinella olisi myös vaikutusta jonkin verran sieneen, mutten tiedä, mitä sukille sitten tapahtuu, eli värjäytyvätkö ne.

Kysy apteekista siitä jauheesta ja betadinesta.

Vierailija
2/18 |
14.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 v yhdessä oltu. Samoissa kylpytiloissa avojaloin, samassa koneessa pyykkejä pesty. Ei ole vielä lapsillakaan kynsisientä, kop, kop.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
14.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

(Minä en kyllä pystyisi olemaan noin vapaasti, kun pelkäisin tartuttavani muut. Eli laittaisin jalkaterän pussiin ja teippaisin ihoon.)

Millä tavalla hoidit sienen?

Kiinnostaa, kun pelkään tartuntaa yleisissä suihkuissa. Mulla oli kynsisieni 5-vuotta ja kamalan vaikea oli siitä päästä eroon.

Vierailija
4/18 |
14.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole käynyt mitenkään. Perus sukkalanka ei huovu millään. Olen joskus jopa yrittänyt kutistaa pesemällä 90 asteessa, eikä silloinkaan ole käynyt muuta, kuin että väriä on lähtenyt muuhun pyykkiin. Jos sua huolestuttaa, niin pistä sukat kuuteenkymppiin pesuun.

Vierailija
5/18 |
14.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitkät villahousuni kuudessa kympissä ja niistä tuli kuin huopatossut ja ne kutistuivat pikkuruisiksi.

Vierailija
6/18 |
14.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis minulla on se edelleen. Olen syönyt lääkekuurin, käyttänyt erilaisia nesteitä ja erilaisia "kyniä". Mikään ei ole tepsinyt pitkällä tähtäimellä. Ihan hanurista.

Vierailija
7/18 |
14.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten, diabeetikolle tulee herkästi sieni, kun veri on "makeaa", sanoi yksi diabeteslääkäri.

Vierailija
8/18 |
14.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina ajatellut sen olevan se tehokkain menetelmä. Mitä meinaat seuraavaksi?

Varo ihmeessä, ettet tartuta sitä muihin. Minäkin tiedän kokemuksesta, miten tuskallinen kynsisieni on. Kynsi kun lähtee isovarpaasta, niin ei sillä voi edes kävellä umpikengällä, kun tulee niin kipeäksi. Ja kurjaa, kun joutuu varomaan tartuttamista.

Kokeile ottaa sille varpaallesi aurinkoa paljon kesällä. Itse luulen, että se auttoi paranemiseeni vihdoin viimein.

Vierailija
9/18 |
14.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heitän sen myötä kaikki vanhat sukat roskiin ja suurimman osan kengistäkin. Toivottavasti näistä olisi apua!

Kiitos aurinko vinkistä! Uusi tieto minulle.

Vierailija
10/18 |
14.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä kynnet näyttävät terveiltä juuresta, mutta sitten taas "sairastuvat". Tuskaa ja häpeällistä kaiken kaikkiaan tämä tauti.

Tuo veri juttu oli myös uusi tieto. Suvussani on muutama diabeetikko, mutta minulla ei ole todettu. Ainakaan vielä!

Vierailija
11/18 |
14.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

syy paranemiseen aurinko, mutta ajattelin, että moneen ihotautiin se tehoaa (esim psoriasikseen ja atopiaan) , joten kokeilin auringonoton tehokuuria. Ehkä se oli sattumaa, mutta sen kuurin jälkeen 5 vuotta ollut sieni katosi.

(Toki samaan aikaan käytin lääkevoiteita, mutta ne olivat niitä samoja, mitä olin aiemminkin käyttänyt. Tästä on aikaa jo kauan. Eli tämä oli ennen tablettilääkkeen keksimistä. Minua nyt harmittaa, kun luin sinun tapauksesi, että tablettihoito ei sinua parantanut. Olen aina ajatellut, että jos sen erittäin ärsyttävän sienen vielä saan, niin helppoahan nyt on, kun on ne tabletit keksitty.)

Kävin ihan muun syyn takia sisätautilääkärillä ja hän mainitsi sormessaan olevan kynsisieni ja että ei saa sitä paranemaan, kun ei voi käyttää tabletteja, kun hänellä on niin monta muuta lääkettä käytössä. Hän sanoi, että tabletit ovat ainoa, joka todella auttaa. Itse sen sienen hänellä kädessä huomasin. Hyvä, että en kätellyt häntä.

Vierailija
12/18 |
14.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kynsi alkoi näyttää juuresta terveeltä, mutta sitten se kumminkin sairastui. Lisäksi sieni levisi myös viereisiin kynsiin. Kerrassaan vastenmielistä oli. Olen aivan hysteerikko nykyään, kun pelkään sienitartuntaa. Kun se on kerran ollut, tulee varovaiseksi.

Se 5 vuotta sientä sairastanut.

Vierailija
13/18 |
14.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen lääkekuurin söin joskus 2000-luvun alussa. Varmasti on tabletit siitä parantuneet. Näin ainakin haluan uskoa!

3

Vierailija
14/18 |
14.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet eivät edes tiedä, onko heillä kysisieni vai ei.

Vierailija
15/18 |
14.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy ihmeessä kysymässä lääkäriltä ja ota kaikki mahdollinen lääkitys kesällä ja vielä tehokkaasti aurinkoa. Toivottavasti sultakin paranee.

(Mun apellani on muuten kynsisieni ja en uskalla olla hänen luonaan ilman kenkiä ollenkaan. Kysyin lääkäriltä hänen sienestään, kun hän oli muusta syystä sairaalassa. Lääkäri sanoi, että vanhuksella kynnet kasvavat niin hitaasti, että ei ole järkeä hoitaa ollenkaan. Sanoi myös tablettilääkkeen olevan niin vahvaa, että sitä ei voi antaa vanhukselle (appi=77v). Lisäksi sanoi, että (muka) jokaisella vanhuksella on sieni. Tätä en kyllä usko.

Eli rohkaisun sana: nauti siitä, että olet vielä niin nuori, että kyntesi kasvavat nopeasti ja olet niin terve, että pystyt vielä käyttämään suun kautta otettavaa sienilääkettä.

Jälleen se 5v sairastanut

Vierailija
16/18 |
14.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on lääkäriaika ensi kuussa, tästä asiasta.

Muuten, minulla on aika vahva epäilys että sain tämän kynsisienen appiukoltani, 90-luvulla. Mutta näköjään hän ei ole kaikkiin sitä saanut tartutettua!

3

Vierailija
17/18 |
14.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tehokkaasti kun hoidat sientä koko kesän, niin se on syksyyn mennessä poissa. Näin kannattaa ainakin toivoa. Ja varo tarkkaan, etteivät muut saa tartuntaa.

Vierailija
18/18 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis toi tartunnan välttäminen on ihan humpuukia. On ihmisiä kellä käsissä myös sieni joko ihan vaan varpaista tai sitten kynsistä. Ite saanut varmaan tartunnan jo sata kertaa. Se miten sen henkilökohtaisesti sitten voi välttää on geenit, hygienia ja haavojen välttäminen ja erityinen puhtaanapito. Sieni tulee haavoista ja yleensä kuivan ihon läpi. Toki jos käytät kenkiä missä sieni on niin varmaan se tulee jos se sielä pesii, kuitenki kannattaa kenkiäkin vaihtaa suht usein. Ite saan yleensä urheilun pesutiloistw kantapäähän ja siitä sit yleensä leviää... sit vaan voiteet ja kengät uuniin ja itiöt ku pääsee kenkiin ni niitä ei sit saa pois mut jos uunissa käyttää tasasin väliajoin ni eipä pääse leviimään. Itiö on vasta se mistä se rupee eli ei vielä tartu. Rihmasto kuolee 60 asteessa. Vanhuksilla on ja urheilijoilla on ja ties kenellä. Eli dont worry. Joka viides saa tän elämänsä aikana. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kuusi