Miksi anoppini on niin ilkeä ja pisteliäs kahdenkesken?
tajusin väärin ja hänhän rakastaa minua kuin omaa tytärtä. En pysty ilkeilemään takaisin hänelle, en vaan pysty. Minulle on jotenkin todella vaikeaa sanoa hänelle napakasti takaisinkaan, vanhempi vieraskin ihminen ja mieheni äiti. Olen koettanut olla asiallisen ystävällinen, mutta ei auta.
Kommentit (3)
Kaikkea ei tarvitse sietää ja niellä. Ja on parempi selvittää
tilanne heti kuin jäädä märehtimään ilkeyksiä.
Ehkä hän alkaa suhtautumaan sinuun yleisestikin kielteisemmin (jolloin myös miehesi huomaisi tilanteen) tai sitten anopilta menisi jauhot suuhun kun huomaa että sinähän sanot takaisin.
Jos olet huono näpäyttämään tilanteessa, niin voithan valmistautua etukäteen. Jos anoppisi todella piikittelee sinua paljon, tiedät varmaan mitä odottaa. Silloin voit etukäteen miettiä miten vastaisit mihinkin kommenttiin (?).
Poikansa kuulle kehuu minua maasta taivaaseen, halailee ja ylistää. Mutta auta armias, kun jäädään kahden tai niin, ettei paikalla ole kuin meidän lapset, hän ja minä. Dissaa mut täysi, ilkeilee, vittuilee, vihjailee, latistaa.
Tätä on jatkunut jo vuosia ja olen miehellenikin koittanut puhua, mutta tietysti on vaikeaa uskoa, kun anoppi ilkeilee aina, kun paikalla ei ole muita. Olen oikeasti ihan hyvä äiti, vaimo ja puoliso, kiltti ihminen, jopa liian kiltti.