Pelottava ihailija - nyt tarvitsen hyviä neuvoja!
Tapasin jokin aika sitten miehen. Jutustelumme oli ihan normaalia, mutta välillämme säkenöi. Tapaaminen loppui hyvässä järjestyksessä, ilman että kumpikaan olisi edes koskenut toista.
Siitä tapaamisesta alkoi sähköpostivaihto. Mies kertoi ihastuneensa, lähetti niin runojaan, fantasioitaan yms. Alussa tämä tuntui hauskalta, onhan mukavaa, jos joku tykkää... mutta tekstien sävy muuttui jossain vaiheessa pelottavaksi.
Sitä paitsi olemme kumpikin naimisissa, joten seurustelu ei tietenkään tulisi kyseeseen.
Niinpä kirjoitinkin hänelle, että meidän on syytä lopettaa kirjeenvaihtomme ja etten aio tapaamaan häntä.
Tämän jälkeen sain häneltä pitkän kirjeen, jossa hän ensiksi suri syvästi sitä, että hylkäsin hänet, sitten sävy muuttui vihaiseksi ja lopussa hän sanoi voivansa odottaa vuoden-kaksi-kolmekin, mutta jonakin päivänä hän aikoo rakastella minua.
Miten tällaiseen on suhtauduttava? Yritänkö puhua nätisti vai kuittaanko yhteydenoton vastaamatta?
Mitä sanovat asiantuntijat?
Miten tämä mies parhaiten unohtaisi pakkomielteensä minusta?
Kommentit (8)
Toivottavasti mies loytaa toisen ihastuksen kohteen ja kykenee sinut unohtamaan.
Tiedan, etta imartelee kun joku tulisesti tykastyy heti ensi tapaamisella. Joten ala itseasi kovin syyttele.
Mutta ala vastaa hanen viesteihinsa enaa. Innostaa miesta vain lisaa, vaikka kauniisti selittelisit, kieltaytyisit tapaamasta tms.
Jos kay ahdistavaksi, niin kerro miehellesi ja hanki ihailijalle lahestymiskielto.
että on turha etsiä roskaa toisen silmästä...
Näin vain voi käydä. Ja silloin ei jossittelu auta. Eikä itsensä piiskaaminen.
Muille vastaajille kiitos vastauksistanne; ajattelin ensin kirjoittavani hänelle laveasti ja ystävällisesti, mutta ehkä on parasta olla hiljaa.
Älä reagoi mitenkään. Eihän tossa mitään ole. Jos tulee jatkoyhteydenottoja, huolestu sitten. Jotkut vaan on draamallisia, varsinkin paperilla.
Pientä yliragointia tuolla vastaajalla?
Kuten joku aiempikin sanoi, eihän tuossa ole mitään. Olet ilmoittanut, että et jatka enää kirjeenvaihtoa, joten älä jatka äläkä vastaile mihinkään mitään.
Jotkut vaan ilmaisee itseään dramaattisemmin. Etenkin kun oli viritys hyvällä alulla ja saa puuhailla salaa vaimon selän takana;).
Mulle on muuten kauan sitten eräs erittäin tunnettu rokkitähti sanonut, kun kieltäydyin seksistä (annoin ymmärtää mutten ymmärtänyt antaa), että "jonain päivänä mä vielä opetan sut rakastelemaan". Olisiko tuokin pitänyt ottaa uhkauksena?
Vanhana ja väsyneenä, kun mitään virityksiä ei enää ole, lähinnä rassaa tuo lause, kun se sanoja on sen unohtanut, mutta mä muistan edelleen, että nyt ois sopiva ajankohta...;).
Tosin sen verran kaunistellen, että en korostaisi mitään "säkenöintiä"
miehen ja itseni välillä, vaan pitäydyisin vain fatkoissa: juttelua,
sähköposteja, ei fyysistä kontaktia jne. Kertoisin myös, että
tämä toinen mies ahdisteli sähköpostitse, kun halusin laittaa
välit poikki.
Sitten ottaisin yhteyttä toiseen mieheen ja sopisin tapaamisen
julkiselle ei-romanttiselle paikalle päiväaikaan, esim. johonkin
siistiin lounaspaikkaan. Siellä selittäisin kasvotusten, mitä
mieltä olen tilanteesta. Olisin etukäteen miettinyt, mitä haluan
sanoa, ja sanoisin sanottavani asiallisesti ja selkeästi.
Lopuksi sanoisin, että emme enää tapaa, enkä aio enää
vastata hänen viesteihinsä, jos hän yrittää ottaa yhteyttä.
Pitäisin kiinni tästä lupauksestani. Todennäköisesti tosin
mies ei enää edes ota yhteyttä, kun hän huomaa, että
kiinnostus on täysin yksipuolista ja hän tekee itsensä vain
naurettavaksi.
Älä vastaa miehen yhteydenottoihin enää, ota hänen viestinsä varmuuden vuoksi talteen ja rauhoita mielesi. En tässä vaiheessa vielä kertoisi miehelle. Ehkä "ihailijasi" lopettaa ja voit unohtaa koko jutun.
AP:lta: en vastannut. En. Mutta tekstiä pukkaa. Toivottavasti loppuu.
Nostin tämän ketjun vielä sen vuoksi, että itse kukin miettisimme, onko järkevää edes aloittaa viestittelyä ventovieraan kanssa.
Minä ainakin otin opikseni.