Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Millaista" on olla synnärillä kesäkuussa? :) Kokemuksia! Mitä muistoja jäänyt?

Vierailija
09.04.2009 |

Itse olen synnyttänyt lokakuussa ja elokuussa. Muistan että molempina aikoina yöllä oli pimeää.. lokakuussa kotiinlähtöpäivänä tosi pimeää ja vettä satoi.. elokuussa osastolla hemmetin kuuma, kiva nukkua muovitetussa pedissä, onneksi oli tuuletin pöydällä joka pyöri yötä myöten :)

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
09.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kesäkuussa. Ikkunasta näkyi ulkona hehkuva alkukesä ja kotiinlähtöpäivänä oli ruokana kesän ekat uudet perunat . :0)

Vierailija
2/12 |
09.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kotiinlähtö oli varmaan siinä mielessä kivempaa kuin talvella että vauvaa ei tarvinnut pukea niin hervottomasti (tietenkin nyt lämpimästi kuitenkin).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
09.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan hyvin ensimmäisen yön tuoreena äitinä, kun esikoisen synnyttyä hormooni tyrskyissä valvoskelin ja ihailin kaunista, valoisaa yötä.

Tosin synnärillä oli silloin (ja niin myös toukokuussa jolloin toinen lapseni on syntynyt) todella tungosta. Äitejä ja vauvoja oli sänkyineen osaston päiväsalissa ja käytävilläkin, kun huoneisiin ei kaikki mahtuneet. Itsekin sen ensimmäisen yöni vietin osaston päiväsalissa, mutta eipä tuo mitään tuoretta äitiä haitannut. Kaikki oli vaan niin ihanaa.:) Heti seuraavana päivänä pääsin huoneeseen vauvan kanssa.

Vierailija
4/12 |
09.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mikäs siinä, ihana pieni ihmisenalku vierellä ja ulkona satoi vettä. Ei ollut mitään halua olla missään muualla. Päivällä oli hiukan kuuma huoneessa mutta ei se oikeastaan haitannut hirveesti.

Vierailija
5/12 |
09.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen syntyi hellekesänä 2006, tai helteet alkoivat samana päivänä kuin tyttö syntyi. Enpä muuta erityistä muista kuin että oli kuuma ja kun kotiuduttiin, oli ulkona lähes +30 eikä vauvalle tarvinnut paljon päälle laittaa... Kaiken kaikkiaan hyvät muistot ja oli ihana käydä ulkona juomassa kahvit, kun kätilöt patistelivat aurinkoon, että ottavat vauvan siksi hetkeksi kansliaan (maltoin ola pois max. 5 min :)

Vierailija
6/12 |
09.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun elo- tai helmikuussa :-) Kuopukseni syntyi kesäkuussa viime vuonna enkä kokenut sitä mitenkään erilaiseksi.

Vierailija
7/12 |
09.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli kuuma kesä ja sisällä oli kuumaa. Ikkunoita en uskaltanut pitää auki läpivetoa aiheuttamassa kun kotona oli kuitenkin vastasyntynyt. Kaikenkaikkiaan tuntui vaikealta.

Vierailija
8/12 |
09.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti ainakin tehokasta deodoranttia tarvitsee mukaan osastolle :) Uskaltaakohan mitään miedosti tuoksuvaa dödöä ottaa (vieroksuuko vauva rinnalla) vai pitääkö olla ihan tuoksuton..? Kun en oikein luota tuoksuttomiin..

ap

Vierailija
9/12 |
09.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesä alkoi siitä, synnäriltä kotiin palatessa sen oikeen huomasi.

Kuuma oli silloin sairaalassa niissä muoveissa.

Vaikka kaikki oli hyvin, muistan aika ahdistavana sen hetken, kun kämppäkaverini pääsivät kotiin ja minä jäin yksin huoneeseen - oli juhannuksen aatonatto. Nyt tuskin enää tuntisin samalla lailla, vaan nauttisin vauvan kanssa kahdestaan olosta ja hiljaisuudesta. Silloin se tuntui kammottavalta.

Toka syntyi sitten heinäkuussa. Helteitä silloinkin - muistan miettineeni, kuinka epäkäytännöllisiä synnärin vaatteet on juuri synnyttäneelle...Ois varmaan kannattanut ottaa edes oma vilpoinen yöpaita mukaan... Ihanaa oli kuitenkin päivisin jaloitella ulkoparvekkeella aurinkoisessa kesäilmassa...

Ihania aikoja kaikenkaikkiaan. Ihan kaiholla muistelen.

Vierailija
10/12 |
09.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä kattelin illalla maisemia ja puuskuttelin siinä samalla.

Vierailija
11/12 |
10.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei säiden puolesta ollut kovin kuuma, vaan sateista ja harmaata. Mutta hiki virtasi varmaan hormoneiden takia kuitenkin ja sairaalan muovitetut sängyt hiostaa vuodenajasta riippumatta.

Vierailija
12/12 |
10.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

no kyllä mulla oli ikkuna naikkarin synnärillä

minä kattelin illalla maisemia ja puuskuttelin siinä samalla.

Nythän se synnytysosasto on sisääntulokerroksessa ja "keskellä" taloa joten ikkunoita ulos ei pahemmin ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kahdeksan