Aiotko tarjota pääsiäispöydässä sitä iänikuista jänteistä ja kuivakkaa lampaanpaistia?
Meillä päätettiin jauhaa lampaanpaisti mössöksi, lisätä naudan paistijauhelihaa, mausteita ja valmistaa herkullista KEBABIA! Tulisine ja jugurttikastikkeineen!
Kommentit (30)
"Oletko maistanut haaleaa särää? Käyhän kokeilemassa...."
Juuret on Etelä-Karjalassa, ja särää olen käynyt syömässä ainakin puolenkymmentä kertaa sekä Säräpirtissä että museotuvalla. Aina on pitänyt itsensä ähkyksi vetää, ku on nii hyyää. Saattoi se jossain vaiheessa haaleaakin olla, mutta ei sukka maistunut. Edelleen olen sitä mieltä, että sukan maku on korvien välissä - mutta jos se on edes siellä, ei kai sille sitten mitään voi. Kaikki eivät voi tykätä kaikesta.
t. 18 ja 23
Meillä syödään itse kasvatettua lammasta. Taatusti tuoretta, ei ole sitkeätä eikä maistu villasukalle. Lammas on äärettömän herkkä stressille ja kuljetus tiloilta teurastamoille stressaa , tämä taas aiheuttaa sen että lammas alkaa erittää stressihormonia joka saa lihan maistumaan sille "vanhalle villasukalle". Eli siinä yksi syy miksi kaupasta ostettu liha saattaa joskus maistua villallle.
Olen myös samaa mieltä, kaikki ei voi tykätä kaikesta.
"Oletko maistanut haaleaa särää? Käyhän kokeilemassa...."
Juuret on Etelä-Karjalassa, ja särää olen käynyt syömässä ainakin puolenkymmentä kertaa sekä Säräpirtissä että museotuvalla. Aina on pitänyt itsensä ähkyksi vetää, ku on nii hyyää. Saattoi se jossain vaiheessa haaleaakin olla, mutta ei sukka maistunut. Edelleen olen sitä mieltä, että sukan maku on korvien välissä - mutta jos se on edes siellä, ei kai sille sitten mitään voi. Kaikki eivät voi tykätä kaikesta.
t. 18 ja 23
Taidat Ap olla aika huono kokki kun et saa lampaasta tehtyä herkullista. Meillä koko suku kilvan vetää lammasta napaan pienimpiä lapsia myöten.
Eihän kukaan halua sitä kuivaa villasukanhajuista jännettä syödä. Opettele siis kokkaamaan.
ja lammas saa minusta maistua lampaalta, ei sen kuulukaan maistua naudalta
Hyvää ja mehevää, meillä lapsikin 8 v rakastaa lammasta, naudanliha ei maistu.
Tosin syödään karitsaa ja lammasta eri muodoissa, eri ruhonosista laitettuna.
Takaan että on hyvää.
Paistiakin osaan tehdä!!!!
keittiömestari
Minkä tahansa ruoan saa pilattua taitamaton kokkailija.
ja valmistakaa karitsanpotkaa. Pitkään matalassa lämpötilassa haudutettuna on taivaallista!