Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aiotko tarjota pääsiäispöydässä sitä iänikuista jänteistä ja kuivakkaa lampaanpaistia?

Vierailija
09.04.2009 |

Meillä päätettiin jauhaa lampaanpaisti mössöksi, lisätä naudan paistijauhelihaa, mausteita ja valmistaa herkullista KEBABIA! Tulisine ja jugurttikastikkeineen!

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
09.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

villa haisee pahalle. Jos jollakulla on ollut aidot 100% lampaanvillasta (itse kehrätystä) langasta tehdyt villasukat, tietää mitä tarkoitan. Äitini joskus aikoinaan (kuollut 17v sitten) kehräsi itse langat teki niistä kinnasneulalla kintaita. Tuo lampaanvillaisista kintaista tullut haju on nenässäni joka kerran, kun vaan kuulenkin lampaanlihasta. Lanka tuntuu myös rasvaiselta, lanoliini on tämä rasva.

Tiedän kyllä villan hajun. Ostan itsekin joskus noita ei-niin-teollisia lankoja esim. Tallinnasta, ja tosiaan sitä vaikka sormiin hankaamalla tulee vähän rasvaa, jossa on oma hajunsa. Tämä selvä, mutta en ole lautasella tavannut.

Vierailija
22/30 |
09.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Oletko maistanut haaleaa särää? Käyhän kokeilemassa...."

Juuret on Etelä-Karjalassa, ja särää olen käynyt syömässä ainakin puolenkymmentä kertaa sekä Säräpirtissä että museotuvalla. Aina on pitänyt itsensä ähkyksi vetää, ku on nii hyyää. Saattoi se jossain vaiheessa haaleaakin olla, mutta ei sukka maistunut. Edelleen olen sitä mieltä, että sukan maku on korvien välissä - mutta jos se on edes siellä, ei kai sille sitten mitään voi. Kaikki eivät voi tykätä kaikesta.

t. 18 ja 23

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
09.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä syödään itse kasvatettua lammasta. Taatusti tuoretta, ei ole sitkeätä eikä maistu villasukalle. Lammas on äärettömän herkkä stressille ja kuljetus tiloilta teurastamoille stressaa , tämä taas aiheuttaa sen että lammas alkaa erittää stressihormonia joka saa lihan maistumaan sille "vanhalle villasukalle". Eli siinä yksi syy miksi kaupasta ostettu liha saattaa joskus maistua villallle.

Vierailija
24/30 |
09.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös samaa mieltä, kaikki ei voi tykätä kaikesta.

"Oletko maistanut haaleaa särää? Käyhän kokeilemassa...."

Juuret on Etelä-Karjalassa, ja särää olen käynyt syömässä ainakin puolenkymmentä kertaa sekä Säräpirtissä että museotuvalla. Aina on pitänyt itsensä ähkyksi vetää, ku on nii hyyää. Saattoi se jossain vaiheessa haaleaakin olla, mutta ei sukka maistunut. Edelleen olen sitä mieltä, että sukan maku on korvien välissä - mutta jos se on edes siellä, ei kai sille sitten mitään voi. Kaikki eivät voi tykätä kaikesta.

t. 18 ja 23

Vierailija
25/30 |
09.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat Ap olla aika huono kokki kun et saa lampaasta tehtyä herkullista. Meillä koko suku kilvan vetää lammasta napaan pienimpiä lapsia myöten.

Eihän kukaan halua sitä kuivaa villasukanhajuista jännettä syödä. Opettele siis kokkaamaan.

Vierailija
26/30 |
09.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lammas saa minusta maistua lampaalta, ei sen kuulukaan maistua naudalta

Vierailija
27/30 |
09.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää ja mehevää, meillä lapsikin 8 v rakastaa lammasta, naudanliha ei maistu.

Tosin syödään karitsaa ja lammasta eri muodoissa, eri ruhonosista laitettuna.

Vierailija
28/30 |
09.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takaan että on hyvää.

Paistiakin osaan tehdä!!!!

keittiömestari

Vierailija
29/30 |
09.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä tahansa ruoan saa pilattua taitamaton kokkailija.

Vierailija
30/30 |
09.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja valmistakaa karitsanpotkaa. Pitkään matalassa lämpötilassa haudutettuna on taivaallista!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi neljä