Onko täällä muita maisterismammoja?
Tuolla plussalla tuntuu yliopistokoulutus olevan täysi tabu. Olenkin harkinnut siirtyväni enemmän tänne. Löytyykö seuraa?
Kommentit (22)
...paljon ainakaan, mutta jotain tällaista ounastelin. Kiva juttu. Ei koulutuksen tasolla ole väliä, mitä nyt palstajuttujen tasossa tuntuu olevan.
Vähän totuttelua täällä käyminen taitaa vaatia. Olen jo niin tottunut hymiöhin.
mutta mikään MAMMA minä en ole! :)
mutta mitään tasoa näistä jutuista on kyllä melko työlästä hakea. Ihan viihdyttävä palsta silti!
en suostu ottamaan titteliksi maisterismammaa.
Täällä pyörii ihan kaikkia ja kyllä täälläkin on käyty aika aggressiivista akateemiset vastaan ei-akateemiset. Mitä en kylläkään ymmärrä.
mutta mitään tasoa näistä jutuista on kyllä melko työlästä hakea. Ihan viihdyttävä palsta silti!
Melkein kaikkihan täällä ovat akateemisia. Ja tohtoreita vielä suuri osa. ;)
Tahtois vielä tohtoriksi... Katsotaan tämän kolmosen jälkeen, jos jaksan!
No oho! Niitä ei Suomessa monta olekaan. Akateemisia sitä vastoin taitaa olla.
Saavat valita.
Minä olen tästä lähin miljonääri, akateemikko nyt tietysti useammaltakin alalta, kunniatohtori seitsemästä yliopistosta ja Nobelin useampaa palkintoa odottelen milloin tahansa tulevan.
Netissä on hauskaa!
Ma olen kauppatieteiden maisteri, mutta tykkaan enemman plussasta. Siella on mukavampaa porukkaa kuin taalla. Enemman tsempataan ja vastataan asiallisesti, jos jotain kysyy. Ehka koulutus korreloi jotenkin ilkeyden kanssa.
Tuplamaisteri siis... Samalla energialatauksella olisi vääntänyt jo väikkärin, mutta ensimmäisen tutkinnon ala tuntui vieraalta.
Niinpä takana on kaksi gradua ym. opiskeluhässäkät.
Tämänhetkinen työpaikka on kylläkin tuon jälkimmäisen tutkinnon peruja, eli kannatti sittenkin :)
Oikiksen perustutkinto on kandi - joka vastaa muilla aloilla maisteria. niillä ei virallista maisteritutkintoa olekaan. niiden kadia vastaa, oliko se nyt notaari. joten... kun jengi ei tajua, niin kai niiden on annattu valita, ettei sunlaiset ala kiukuttelee.
Siis oikiksen tutkinnoista en ole perillä, mutta kyllä mun käsittääkseni HuK:n ja FM:n välillä on melkoisen suuri ero.
HuK on alempi korkeakoulututkinto, FM ylempi. FK on ylempi (vanhempi, ajalta, jolloin maisteriarvo piti ostaa). HuK ja FK ei siis ole samoja asioita, kuten jotkut luulevat.
Eipä se koulutus taida perhearkea paljon muuttaa, samat on kuviot.