Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kiva, kuukautiset toista viikkoa myöhässä ja lapsiluku on täynnä :(

Vierailija
08.04.2009 |

En ole suostunut ostamaan raskaustestiä sillä en halua edes ajatella sitä mahdollisuutta. Kondomia on käytetty ehkäisynä silloin harvoin kun on ollut seksiä joten raskauden ei pitäisi olla mahdollista. Ehkä mulla alkaa jo vaihtarit 36-vuotiaana?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
08.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä ollut raskaana. Voi ne myöhästyä jostain muustakin syystä kuin raskaudesta tai vaihtareista.

Vierailija
2/20 |
08.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et oikeesti halua vauvaa enää niin mitä hel... mietit vielä? Ei nykypäivänä oo pakko tehä lapsia! Varsinkaan jos et pysty siitä nauttimaan ja ajattelet sitä vain taakkana! Voimia sulle kenkkuun tilanteeseen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
08.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet raskaana, niin myöhäistähän sen varmemman ehkäisyn perään on itkeä. Silloin sinulle tulee paljon vakavampi paikka eteen ja toivotan voimia niihin ratkaisuihin.

Mutta eikö ihan oikeasti enää opeteta kotona, koulussa, kaveripiirissä miten vältytään ei-toivotuilta raskauksilta? Kondomi suojaa ennenkaikkea sukupuolitaudeilta.

Kolmen äiti, joka valitsi steriloinnin kun lapsiluku oli täynnä

Vierailija
4/20 |
08.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mun kierto nyt ihan päivän tarkka ole ennenkään ollut mutta tällainen heitto on jo ennätys... Mutta jos olisin raskaana niin aborttia en tekisi vaan sitten vääntäisin naaman hymyyn niin pitkäksi aikaa että se tulisi luonnostaan. Meillä on kaikki mahdollisuudet ottaa vielä neljäskin lapsi, ainoa este on mun voimavarat jotka alkaa olla aika finaalissa ja kyllä mulla alkaa ikäkin painaa. Kyllä raskaudesta ja uudesta lapsesta selvittäisiin, mutta, mutta... Harmittaa vaan niin vietävästi että ollaan miehen kanssa vain puhuttu steriloinnista, mutta puheen asteelle on jäänyt. Mies ei halua steriloida itseään joten mun tehtäväksi se jäisi. Mä vaan pelkään että se on kauhean kivulias operaatio. Onko se?

ap

Vierailija
5/20 |
08.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pistäny piuhat poikki, myöhäistä katua kun lapsi on jo alkunsa saanut. hoida ehkäisy tämän lapsen jälkeen lopullisesti kuntoon jos et samanlaisia vahinkoja enää halua, älä nyt vaan lasta mene tapamaan oman virheesi ja typeryytesi takia, sinusta on äidiksi tälle lapselle jos on muillekin lapsille

Vierailija
6/20 |
08.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja viidennen vielä 42-vuotiaana. Kumpikin sai alkunsa, vaikka kondomia käytetttiin. Nyt on ikää jo niin paljon, että luotan kondomiin ihan 100-prosenttisesti. - 2

Vierailija
7/20 |
08.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hankkimaan, voipi syyttää vain itseään, jos raskaaksi tulee.

Vierailija
8/20 |
08.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kyllä mäkin mietin miten ihmeessä voi tulla raskaaksi jos kondomia käyttää oikein, eikä se ole hajonnut tms. Ja tässä kierrossa oli vain yksi kerta seksiä (joo-o, ei ole paljoa ei :) ja mutta se kyllä saattoi olla suht lähellä ovista...

Vierailija
9/20 |
08.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, toivotaan hormonaalista häiriötä, mutta jos olet raskaana, niin varmasti selviät uudesta vauvastakin. :) Aloin muuten ihan oikeasti miettiä, että kevät ja valon lisääntyminen voi aiheuttaa meissä ihmispoloissa kaikenlaista.

Sterilisaatio ei ollut mun mielestä kivulias operaatio ... siitä on n. 3 v enkä mä ainakaan muista mitään helvetillisiä kipuja. Kivulias suhteessa mihin, synnytykseen? Varmaan se on aika yksilöllistäkin. Tää oli meillä sovittu ja puhuttu jo etukäteen, ja edut on kyllä ylivertaiset toimenpiteen aiheuttamiin mahdollisiin kipuihin nähden.

Vierailija
10/20 |
08.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se itseasiassa on mahdollista jos kondomi on pysynyt ehjänä?

Vierailija
11/20 |
08.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kyllä mäkin mietin miten ihmeessä voi tulla raskaaksi jos kondomia käyttää oikein, eikä se ole hajonnut tms. Ja tässä kierrossa oli vain yksi kerta seksiä (joo-o, ei ole paljoa ei :) ja mutta se kyllä saattoi olla suht lähellä ovista...

Vierailija
12/20 |
08.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedänpä muuten yhden nelikympisen, jolle oli tehty sterilisaatio. Meni lääkärin mahakipujen takia ja sai kuulla odottavansa lasta.

Vierailija
13/20 |
08.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole suostunut ostamaan raskaustestiä sillä en halua edes ajatella sitä mahdollisuutta. Kondomia on käytetty ehkäisynä silloin harvoin kun on ollut seksiä joten raskauden ei pitäisi olla mahdollista. Ehkä mulla alkaa jo vaihtarit 36-vuotiaana?

Vierailija
14/20 |
08.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu pahalle lukea tekstiäsi, sillä olen jo sinua vuoden vanhempi ja yrittänyt omaa lasta melkein kymmenen vuoden ajan. Sterilisaatio ei kai ole mitään verrattuna siihen, että vuosikaudet joutuu pistämään mahanahkaansa hormoneja ja siihen, että kerta toisensa jälkeen joutuu munasolupunktioon- ilman tulosta, sitä lasta.

Anna lapsesi adoptioon, ottajia kyllä on.

Mä vaan pelkään että se on kauhean kivulias operaatio. Onko se?

ap

Vierailija
15/20 |
08.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei missään nimessä adoptioon, kyllä tietenkin vauvan pitäisin. Kyse on vaan siitä että kolmen lapsen äitinä on hyvä olla. Tai no kieltämättä usein aika rankkaakin. Ymmärrän että lapsi on aina lahja ja siksi mekin sen ottaisimme vastaan. Mutta on kyllä epäreilua että toisille lasta tule vaikka kuinka yrittää kun taas toisille tulee ehkäisystä huolimatta.

Mutta ajatukseksi lapsettomille, ystäväni yritti lasta 5 vuotta mutta sitten poikkesi homeopaatin vastaanotolle ja siitä 3kk niin oli raskaana. Eihän kaikilla noin onnellisesti käy, mutta jos kiinnostuu ja haluaa kokeilla niin tsemppiä.

ap

Vierailija
16/20 |
08.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

milloin sikiö muuttuu ihmiseksi.

Vierailija
17/20 |
08.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä KOSKAAN vahinkoja ja seksiä on hyvin usein (minulle ainut mahdollinen ehkäisykeino tällä hetkellä kumi siis)

Jos oikein käyttää, on hyvin varma, tuo prosentin pienuus johtuu niistä käyttäjistä jostka pistää vasta "lopuksi" kumin ja kaikkihan tajuaa miten varmaa se enää siinä vaiheessa on. Ja kyllä, 2 kertaa ilman ehkäisyä, tuloksena 2 lasta. eli herkästi raskautuvaa tyyppiä olen, silti välttynyt vahingoilta ku kumia käytetty OIKEIN!

Vierailija
18/20 |
08.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti kyse on siis vain hormonaalisesta häiriöstä.

ap

Vierailija
19/20 |
12.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tasan kaksi viikkoa menkat kuitenkin syystä tai toisesta myöhästyi. Yllättävää että petyin hieman, jotenkin olin alkanut varautumaan ajatuksissani vauvan mahdollisuuteen. Kävin raskauspuolellakin lukemassa joulukuisten keskusteluja ja mietin millaiseen autoon mahtuu 6 henkinen perhe ja miten huoneet jaettasiin jne. jne. Mutta hyvä näin. Nyt pitää vain varata se sterilointi-aika. Tuntuu kyllä nyt haikeammalta se ajatus kuin vielä pari viikkoa sitten. Pitää kuitenkin vain pitää mielessä että meillä on jo monta lasta ja kaikki terveitä. Riskit kasvaa koko ajan ja jos meille syntyisikin vielä vauva niin olisiko se terve ja miten minä jaksaisin...

ap

Vierailija
20/20 |
12.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

minäkin lukenut monta juttua, missä nainen on raskautunut pillereistä, kierukoista ja sterilisaatiosta huolimatta. Eli jos ei halua vahinkoja, pitää ruveta selibaattiin, mutta kuka parisuhteellinen tähän ryhtyy?