Olen 6. kuulla raskaana ja lihonut jo kymmenen kiloa!
Kommentit (14)
stressiä, kyllä ne sit lähtee synnytyksen jälkeen.
Itselle tullu +20 kg joka raskaudessa, ja kyllä ne vaan lähti aina pois. Nyt 7. kuulla ja reippa 10 kg tullu.. Tietysti jos on kovin paljon ylipainoa jo ennestään, niin ehkä hankalampaa... Mielestäni raskauden aikana ei pitäisi niin hirveästi tuijottaa sitä vaa'an lukemaa, vaan nauttia vaan tulevasta uudesta elämästä :)
Ylipainoa ei ollut ennestään. Pelottaa vaan, mitä neuvolassa sanotaan, kun painoa tullut näin paljon. Onko teille huomauteltu painosta neuvolassa?
ap
Tämä on kolmas raskauteni, ja jokaisessa on saman verran painoa tullut, eikä mitään ongelmaa sen suhteen, niin eipä varmaan terkka viitsi alkaa turhaa asiasta vauhkoamaan.
Kyllähän se täty aina siitä mainitsee ettei ihan niin paljon saisi paino nousta viikkoa kohden, mutta itse minä kiloni kannan ja jos ne ei minua/miestäni häiritse, miksi pitäisi muitakaan? Ja kun ei ole kyse mistään sairaalloisesta ylipainosta. Parempi ehkä syödä vähän liian hyvin, kun polttaa tai juoda ;)
normaalipainoisille tarvitse huomauttaa koska kaikki ok..
Itse olen myös 6 kuulla raskaana ja painoa on tullut 1 kg. Mutta olen siis lähtötilanteeltani ylipainoinen. Ymmärrän kyllä että minulla on suuremmat riskit komplikaatioihin, mutta olen ihan oikeasti panostanut ruokailuun ja liikuntaan nyt raskausaikana ja aion tätä jatkaa myös lapsen synnyttyä. Mieleni kuitenkin kovasti aina pahoittuu kun käyn neuvolassa, koska th on kiinnostunut vain painostani ja ruotii painoani ja elämäntapojani vaikka olen niihin panostanut.
Neuvola käynnit eivät ole enää mukavaa vaan tuntuvat kurjilta...
6. kuulla ja painoa tullut 13kg. nyt olen laskenut kaloreita että syön yhtä paljon kuin kulutan eikä paino ole noussut enää 1,5kk.
todella ärsyttävää käytöstä terkkarilta, jos ainoa asia mihin kiinnitetään huomio on paino. Toki se on tärkeää että kiinnittää huomiota ruokavalioon ym. jos tarvetta (siis sitä ylipainoa jo ennestään), mutta eikö nyt herranenaika raskaudessa ole kyse muustakin kuin vain painosta??!!! Onko se parempi että äiti masentuu ja alkaa "pelätä" neuvola käyntejä, jos ajatukset pyörii vain painossa ja minkähän saarnan sitä tällä kertaa saa... Sano sille terkkarille mitä olet asian eteen tehnyt ja piste. Luulisi ammatti-ihmisen ymmärtävän, että kokonaisvaltainen hyvinvointi on tärkeintä. t.3
Ihailen kyllä sitä, kun olet onnistunut panostamaan terveisiin elintapoihin raskausaikana. Itselläni liikunta on jäänyt vähäiseksi ja terveellisen ruuankin kanssa on vähän niin ja näin :)
ap
Molemmissa raskauksissa painoa kertyi 35 kg!! Ekalla kertaa neuvolassa valitettiin koko ajan, vaikka ihan selvää oli, että se johtui kauheasta turvotuksesta. 25 kiloa jäi nimittäin jo synnärille ja reilussa kuukaudessa lähti loputkin. Toisella kertaa sama virsi alkoi uudelleen, mutta kun kertasin aiemman tilanteen, niin antoi asian olla.
Mutta sitä en ymmärrä, että "hymiöidään" terveellisen ruuan laiminlyöntiä ja liikunnan puutetta. Mieliteot (minulla ässämix -salmiakkihedelmämehujäät) ja pahoinvoinnin invalidisoivuus erikseen, mutta jos paino nousee ja elintapojen kanssa on "vähän niin ja näin", niin turha valittaa.
TV ja netti kiinni, ulos lenkille ja vihreää pöytään! Kevät tulee ja aurinko siinä mukana, onnea odotukseen!!! (jossa kilot eivät ole toki tärkeintä, mutta äidin huolehtiminen itsestään on)
Mulla oli raskauden alussa painoindeksi 18 ja painoa tuli kaikenkaikkiaan 23kg. Neuvolassa sanottiin että saa tullakin kun lähtötilanne oli niin "onneton" :)
Hyvää odotusta!
mutta kyllä se liikunta on selvästi vähentynyt siitä, kun en vielä ollut raskaana. Enempää en jaksaisi enkä aio kuluttaa itseäni loppuun.
Nyt en mielellään silti lähtisi lenkille, kun on aika pimeää tuolla.
t. ap, hymiön kera :)
Lähtö-bmi ollut noin 20,5 ja esim. nyt kolmosen kanssa painoa tullut jo 25 kg (rv 38+2). Kaikki on aina lähtenyt, toivottavasti tälläkin kertaa... : ) Syön kyllä järkyttäviä määriä ruokaa, nälkä on jatkuva ja armoton. : o Harrastan kyllä myös liikuntaa ihan päivittäin: käyn salilla 3 kertaa viikossa ja kävelen yli tunnin lenkkejä 5 kertaa viikossa.
mulla tuli toi kymmenen kiloa jo ekojen kuukausien aikana. Nyt viimesiä viedään, ja painoa tullu 20kg...kyllä ne pois saa.