Kohdunsuu erittäin korkealla/takana, miksi? Rv 30+.
Minulle on aina sanottu sisätutkimuksia tehdessä että kohdunsuu on erittäin takana, tänään viimeksi lääkäri mainitsi että onpa todella korkealla, ja joutui inhottavasti kaivamaan niin että kipeää teki :(( Mistä tuo yleensäkin johtuu ja voiko siitä olla haittaa esim synnytyksen edistymisessä tmv? Tietääkö kukaan?
Kommentit (5)
on aina ollut kohdunsuu tosi takana. Lyhyt sormiset lääkärit eivät tahdo ylettyä siihen. Synnytykset ovat edenneet ihan normaalisti. Ei syytä huoleen...
noilla viikoilla. Kun tilanne kypsyy ja h-hetki lähestyy k-suu laskee alaspäin ja tulee eteenpäin. Ihmettelen mikä lääkäri menee kaivaamaan niin ahkerasti että tekee kipeetä kun viikot vasta 30?? silloinhan riittäisi todeta varovasti että on epäkypsä - hyvä. t kätilö
Lyhytsorminen mieslääkäri :o/ Ja puhui venyttämisestä jotain. Ai hitto että vihloi ilkeästi, inhoan sisätutkimuksia juuri tuosta syystä kun ne aina sattuu kun kaivetaan, oikein alavatsalla tuntui vihlonta.
Niin, todellakin epäkypsä tilanne, synnytys ei tästä tilanteesta käynnistyisi millään sanoi lääkäri. Eikä tietysti pidäkään! Mutta yhtä korkealla se on ollut aina synnyttämään mennessäkin tuo kohdunsuu, vasta synnytyksen edetessä laskeutunut..
ap
Ainakin siinä mielessä että vauva ei ole tulossa liian aikaisin. Näin olin ainakin itse ymmärtänyt omalta lääkäriltäni, että epäkypsä kohdunsuu on korkealla, synnytyksen lähestyessä tulee alaspäin.
Ei kerro mistään viasta. Ainakin sulla on lantionpohja kunnossa, ei laskeumaa ;-)