Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuo lapsi vaatii varmaan apupyörät vielä lukiossakin!

Vierailija
07.04.2009 |

Onko muilla samanlaisia oppimisvastaisia lapsia? JOtenkin olisin odottanut, että liikunnallisesti taitava, tasapainoltaan ilmiömäinen lapsi olisi oppinut ajamaan polkupyörällä ilman appareita ainakin samoihin aikoihin kuin naapurin suoraan sanottuna kömpelömmät kakarat. Mutta ei. Tyttö täyttää kesällä 6v eikä osaa vieläkään. Ja syynä on vain joko laiskuus tai pelkuruus. Että nyppii. Neiti kun harjoitellessa ensimmäisen kerran horjahtaa, niin se harjoituskerta on sitten siinä, ja sitten ei suvaita koskeakaan pyörään viikkokausiin. Viime kesänä tyttö sai uuden pyörän ja lähti innoissaan kokeilemaan. Ensimmäistä kaatumista seurasi kuukauden pyöräboikotti. Sitten kun taas suostui kokeilemaan, niin pyörä lähti taas boikottiin viikkokausiksi. Yhteensä ajoi pyörällä ehkä viisi kertaa koko kesänä. Ja tänään juuri kokeiltiin taas, samalla tuloksella kuin viime kesänä...

No ei minua se stressaisi, että tyttö ei opi. Itsekin uskalsin oppia vasta 6-vuotiaana. MUTTA kun joka päivä kiukutellaan siitä, että ei osata, ja harmitellaan kun kaverit ajavat pyörillään, ja äiti laita mulle apupyörät takaisin; ja jos ne apparit laittaa, alkaa seuraavana päivänä julmettu mankuminen, että haluaa harjoitella ilman appareita ajoa. Ja sitten kun apparit otetaan pois, alkaa sykli alusta.

Olen ihan totaalisen kypsä!

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
07.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä kesänä se oppii

Vierailija
2/15 |
07.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se nyt vaan on pyöräilytaito ei sen ihmeempää. Ei siitä noin kauheaa pulttia kannata ottaa jos lapsi ei opi. Taitaa nyt asia olla vähän liian tärkeä äidille. Rauhoitu. Se varmaan auttaa. Ihan ajan kanssa otatte.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
07.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi se milloin päättää itse milloin haluaa harjoitella. Kehu. Meilläkin tyttö oppi vasta 6-vuotiaana, vaikka muuten hyvin liikunnallinen ja taitava. Meidän tyttö pelkäsi kaatumista ja sitä että sattuu. Oppi nopeasti sitten kun oli kypsä.

Vierailija
4/15 |
07.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän oppi ihan vähälä opetuksella kuukautta ennen 7-v. synttäriään.

Vierailija
5/15 |
07.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän tyttö täyttää elokuussa 6 ja ei tosiaankaan osaa ajaa ilman apupyöriä. Hyvä jos just ja just uskaltaa tehdä vähänkin jyrkemmän käännöksen apupyörien kanssa.

Mun kyllä täytyy pestata mummi tai pappa opettamaan, kun mulla ei kertakaikkiaan hermo kestä sitä mamoilua.

Joo ehkä mä oon sitten vähän turhasta nipottava ja stressaava ;)

Vierailija
6/15 |
07.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antakaa asian vähän aikaa olla ja hautua. Jätä apupyörät pois ja anna lapsen harjotella tai olla harjottelematta. Älä kiinnitä huomiota koko asiaan. Kyllä se taito sieltä tulee sitten kun aika on sille kypsä.

Vierailija
7/15 |
07.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ollut kiinnostusta oppia. Tänä kesänä luulisi innostuksen löytyvänn...

Vierailija
8/15 |
07.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ympärilläni koko joukko "vanhana" oppineita. Muutama esimerkki:

Minä opin 8- vuotiaana, samoin kaverini ja tätini vetää pohjat: 9-vuotiaana. Muuten ollaan kokolailla normaaleja..

Vierailija
9/15 |
07.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enempi ratkaisee pystyykö tekemään montaa asiaa yhtäaikaa. Mun mielestä 6 - vuotiaana suurin osa oppii ajamaan ilman apupyöriä, osalla kestää enemmän aikaa. Mun sisko oppi vasta 10- vuotiaana. ( lukemaan 5- vuotiaana). Me opeteltiin tasapainoa niin että rullasi pyörällä alamäkeen (loiva) polkematta. Varasin toisella kädellä ohjaustangosta. Lopulta ei huomannut etten edes kulkenut enää vieressä.

Vierailija
10/15 |
07.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä todellakaan osaa ajaa vielä ilman apupyöriä. Hyvä kun suostuu niiden apupyörienkään kanssa ajamaan. Ajaisi kyllä mielellään pyörää, mutta ottaa yhtä herkästi nokkiinsa kuin ap:nkin lapsi, jos sattuu kaatumaan. Lopputulos on, että alkaa taluttamaan pyörää. Viime kesänä pyöräilyharjoitukset olivat enemmän pyörän talutusharjoituksia kuin pyörän ajoharjoituksia. Itselläni samaten meinaa mennä hermo, kun poika kuitenkin koko aika kitiseen sinne pyöräilemään, mutta sitten ei pyöräile. Ollappa todellakin mummu tai vaari vielä siinä kunnossa, että voisivat tulla opetusavuksi!

Vierailija
11/15 |
07.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten sanottu, ei se niinkään haittaa, ettei tyttö vielä opi, vaan se, että kiukuttelee sitten asiasta joka päivä eikä tunnu tajuavan, että harjoittelua se vaatii.

Enkä todellakaan aio joka päivä ensin laittaa tytölle apupyöriä paikalleen ja sitten poistaa niitä parin tunnin kuluttua, on se sen verran tuskallinen homma...

t. ap

Vierailija
12/15 |
07.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette ikinä usko!!!!!! Tyttö huusi minut juuri ikkunaan katsomaan, ja hän pyöräili isänsä lähettämänä ainakin 30 metriä aivan itse ilman appareita!!! :) :) :) Siis JUURI NYT, kun äiti istuu av:lla marmattamassa! :)

ap

Vierailija
13/15 |
07.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asioilla on taipumus järjestyä.

Vierailija
14/15 |
07.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin meidän lapset on oppineet, kun saa tukea siitä yhdestä apupyörästä. Sen apupyörän on oltava niin ylhäällä, että on vaan tukena jos meinaa kaatua. Lähteminen ja pysähtyminen onnistuu myös helpommin.

Tällöin ei mene pyörä boikottiin. Aika pitkään ajoivat yhdellä apupyörällä, mutta tuossa iässä oppi varmasti nopeasti yhden apupyörän avulla.

Vierailija
15/15 |
07.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensähän se on kun alkaa jostain valittaan niin siinä samassa tapahtuu päinvastaista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kahdeksan