Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitähän nimenvaihdos maksaa? Neuvoja? Lähden googleen mutta kaipaan

Vierailija
06.04.2009 |

käytännön apua ja tietoa. Te jotka olette vaihtaneet sukunimenne niin kertoisitteko kuinka hankalaa se loppujen lopuksi oli.

Nimenvaihdoksesta tarvitaan tietysti todistus mm. työpaikkaa hakiessa.

Et voi hakea Eemelin papereilla jos nykyinen/ uusi nimesi on Aatami.

Siis kaikki menee uusiksi:

-ajokortti, passi

-luottokortit

-osoitetiedot/ väestörekisteritiedot

-nimenmuutostieto yrityksiin, joista laskuja

Mitä kaikkea muuta pitää ottaa huomioon?

Onko kellään käytännön kokemusta tai tietoa kuinka kalliiksi koko projekti tulee jos kyseessä on ns. tavallinen kansalainen

(ei siis mitään kansainvälisiä yhteyksiä, että maailmalle pitäisi tiedottaa)

Tarkistetaankohan esim luottoyhtiöissä tietosi ajan tasalle? Onko mahdollista, että luottokorttia ei saakaan uudelle nimelle? Luottotietoni ovat hyvät vuosikymmenten ajan mutta viime vuodet olen ollut kotiäitinä. Eli en voi nimetä hakemukseen työpaikkaa. Menettäisinkö luottokorttini nimenmuutoksen takia?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
06.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän suurella osalla naisia on eri sukunimi kuin koulutodistuksissa, eikä ne työnantajat sitä ihmettele. Samoin ajokortti ja passi on ainoita, jotka sun tulee itse vaihtaa, muut tulee/hoituu automaattisesti.

Aikoinaan nimenmuutos maksoi 80 €, nyt en tiedä. Jos esim. on avioituessaan pitänyt oman nimensä ja myöh. haluaa kaksoisnimen, on ilmaista. Samoin, jos avioeron yhteydessä ottaa tyttönimensä takaisin.

Vierailija
2/2 |
06.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun otin perheen yhteisen sukunimen, jota en huolinut naimisiin mennessäni. Kustannuksia tuli uudesta ajokortista ja yhdestä virkatodistuksesta. Aika halpaa lystiä. Luottokuntaan menee tieto automaattisesti ja sieltä tulee uusi kortti tilalle. Henkilötunnus on se, mistä henkilöllisyys tunnistetaan. Olen muttanut nimeäni elämäni aikana jo kaksi kertaa. Not big deal.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän seitsemän