Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsi 1v1kk ja juo vieläkin maitoa 2-3krt yössä :(

Vierailija
05.04.2009 |

Siis mä oon jo ihan rättipoikki, kun en ole saanut yli vuoteen nukkua kokonaista yötä. Lapsi menee nukkumaan yhdeksän aikaan.. ensimmäinen pullotus yhden aikaan, toinen neljän aikaan ja siinä kahdeksan aikaan herää.. joskus juo kolmekin kertaa yöunien aikana.. Itse olen sellainen että en tahdo saada nukuttua kun pitää herätä kesken ja valvonkin sitten joskus monta tuntia yöllä.. Loppuuko tämä ikinä?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
05.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unikoulua vaan.

Vierailija
2/17 |
05.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus yritin että annoin vetta maidon sijaan, mutta se ei neidille kelvannut.

Neuvolasta sanottiin että ei saa huudattaa. Mutta silitykset tai sylittelyt ei auta.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
05.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

paitsi että imetän 2 tai jopa 3 kertaa yössä. Kai se on pakko vaan kohta lopettaa koko imetys kerta heitolla.

Vierailija
4/17 |
05.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä vaan!! Sitä paitsi ei tee hyvää lapsen hampaille saada maitoa monta kertaa yössä!

Vierailija
5/17 |
05.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että peilin eteen vaan......

Vierailija
6/17 |
05.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon ikäinen lapsi ei tarvitse yöpullotuksia. Kyse on syntyneestä tavasta ei tarpeesta.

Onnea vieroitukseen.

Vierailija
7/17 |
05.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon ikäinen ei todellakaan tarvitse sitä maitoa yöllä vaan herää ihan tavasta! Etkö tosiaan ole harkinnut vieroitusta? Sen jälkeen nukutte kaikki paremmin!

Vierailija
8/17 |
05.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liittyykö jotenkin piinaviikkoon vai?

Vierailija
9/17 |
05.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi yritys nyt vaan.

Jos lapsi huutaa, niin huutaa. Ota syliin tai silittele.

Sun on nyt vaan lopetettava tuo tapa.

Vierailija
10/17 |
05.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsiparka.

Vierailija
11/17 |
05.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei se niin helppoa ole! Mulla oli poika 1,3v asti tissillä 3krt yössä. Ja pari kertaa muuten heräili siinä välissä. Kaikkea kokeiltii. Huusi itsensä siniseks kun ei tullu tissiä... Mutta sitten löyty allergia (maito, soija ym.) Lopetti kuin seinään yöheräilyt!

Nyt tyttö 9kk, syö 80% tissiä ja tietysti öisin. 3-5 krt! Ei suostu oikein kiinteisiin ja päivällä ei malta olla tissillä. Ja on iso, yli 9kg.

Yritin päästä tutkimuksiin allergiasta, ei onnistunu. Kun ei ihossa mitään. Ei ollut pojallakaan! Alkoi vain oksenteleen ja "tukehtuun" ruokien jälkeen...

Tsemppiä! Joskus se loppuu! Mä yritän vielä jaksaa tätä myös!

Vierailija
12/17 |
05.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi useimmiten syö vain kerran yössä ja ikää on 1v1kk. Ei olla päästy opettamaan pois tavasta, lapsi on koko ajan sairaana ja huutaa varmaan osittain senkin takia päivin öin. Mutta nyt on pieni valonpilkahdus, vaikuttaa siltä että korvatulehdus ei enää olisi uusinut, jospa päästäisiin vieroittamaan...

Vierailija
13/17 |
05.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

yösyöpöttelyä vähennettiin vesipullolla. Yhden vuoden kieppeillä joi vielä kerran yössä enkä ottanut sen kummempaa stressiä asiasta kun maidon antaminen ei minua mitenkään häirinnyt. No nyt poika on 1v 2kk ja nukkuu lähes kaikki yöt syömättä. Ehkä kerran viikossa jos niinkään usein annan maitoa jos ei muuten rauhotu.

Vierailija
14/17 |
05.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinä, tehkää niin, että mies käy rauhoittelemassa lasta öisin kunnes heräilyt loppuvat. Meillä molemmat vieroitettu kolmessa yössä niin. Ensimmäisenä yönä huusivat niin, että luultiin jo, ettei se ikinä lopu. Mies vain laittoi takaisin lapsen makaamaan ja paijaili selkää kunnes nukahti. Siis lapsi varmaan nousi 100 kertaa ja huusi hysteerisenä, mutta mies vain laittoi takaisin makaamaan ja sanoi rauhallisesti, että nyt nukutaan. Eka yö oli siis kamala, toinen jo helpompi ja kolmantena yönä lapsi vain heräsi, mutta kun mies sanoi, että nyt nukutaan, lapsi meni itse takaisin makaamaan ja jatkoi uniaan :-)

Meillä tämä siis käyty läpi kahden lapsen kanssa ja molempien "unikoulujen" jälkeen on ollut aivan epätodellinen olo, niinkuin että "tossako se nyt oli??? miksi ei tehty aikaisemmin??"

Tsemppiä! Ei se huutaminen lasta tapa ja jos siinä on turvallinen aikuinen vieressä niin ei tule mitään traumoja.

Vierailija
15/17 |
05.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ens yönä vettä, saattaa herätä useemmin, mutta anna vaan vettä. Seuraavana yönä luultavasti enää kerran testaa tuleeko sitä maitoo, mutta sillon vaan vettä kehiin niin kolmantena yönä tuskin enää herää ollenkaan mitään vaatimaan.

Vierailija
16/17 |
05.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

neuvottiin neuvolasta, että mies pitää unikoulun. Joten hänen talvilomallaan, laitettiin patjat olkkariin ja hän hoiti illat ja yöt. Pullo jätettiin samalla kokonaan pois. Meni oisko ollut 2-3 yötä ja nyt nukkuu, ihanaa! Tosin 2,5v saattaa v'älillä valvottaa ja kipittää yöllä viereen. Mutta ihana kun on saanut nukkua, aikaisemmin kun nää riekku molemmat vuorotellen niin ei jäänyt itselle montaa tuntia aikaa nukkua. Nuorempi oli siis unikoulun aikaan reilun vuoden.

Vierailija
17/17 |
05.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän esikoinen kanssa kittas maitoa usemman kerran yössä. oppi ottamaan maitopullon itse pöydältä ja joi sitten niin paljon kuin pullossa oli. Sillä seurauksena että oli sitten läpimärkä. Lastenlääkäri neuvoi vähentämään maidon pois parin viikon aikana vähitellen. Ensin yömaidolla puolet maitoa ja puolet vettä, tätä taapero ei vielä edes tajua huijaukseksi. Seuraavassa vaiheessa maidon osuutta vähennetänään muutaman yön välein kunnes lopulta pullossa on iltamaidon huuhdevesi ja tästä onkin sitten helppoa siirtyä veteen. Eihän se vesi hyvältä maistu ja muksu lopettaa yöjuomisen.

Onnea ja pitkää pinnaa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kahdeksan