Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi aikuisena on vaikea ystävystyä?

Vierailija
04.04.2009 |

.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
04.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikuisilla ihmisillä on niin paljon muuta elämässä, ei ikään kuin ole aikaa ja tilaa uusille ihmissuhteille.

Vierailija
2/10 |
04.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. itse tutustuin perhevalmennuksen kautta erääseen lähellä olevaan äitiin ja nyt ollaan hyviä kavereita. Vauvatkin samanikäisiä, joten juttua riittää vauvoista ja muustakin :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
04.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

riittävästi, saati että aikaa riittäisi uusiin ihmisiin tutustumiseen. Ainakin ihmisillä, jotka käyvät töissä ja joilla on pieniä lapsia tilanne taitaa usein olla tämä?

Vierailija
4/10 |
04.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen aina ystävystynyt helposti mutta nyt aikuisiällä olen muuttunut varautuneemmaksi, en tiedä kyllä miksi.Mutta olen esim työn kautta saanut hyviä, kullanarvoisia ystäviä ja he eivät ole niitä, kenestä ensi vaikutelmalla voisi kuvitella ystäviä. Eli on vaaditttu tutustumista ja aikaa, jotta on huomattu kuinka hyvin jutut menee yksiin jne.

Vierailija
5/10 |
05.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei se riitä että toinen haluaisi. Siksi siitä tulee vaikeaa ja kuka haluaa aikuisena tulla aina tyrmätyksi? Siitä tulee vain varovaiseksi ja erakoituu...

Vierailija
6/10 |
05.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

-ajanpuute

-pettymykset

-varautuneisuus

En enää uskalla niin avoimesti kohdata toisia, kuin lapsena, luulisin.

Vierailija
7/10 |
05.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kolmonen, miten niin "oletko sitten ystävystynyt lapsena?", tietysti olen. Ystäväni olen koonnut koko elämäni aikana. Osa on lapsuudesta, osa nuoruudesta, osa uudempia ystäviä.

Vierailija
8/10 |
05.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimenomaan se, että ystävyyden syntyminen vaatii alussa tiivistä yhdessäoloa, eikä perheellisellä ja työssäkäyvällä ole moiseen aikaa.

Kukaan ei halua kylmiltää alkaa tapailemaan tuntematonta ihmistä säännöllisesti ystävystymismielessä, ja taas tilanteita joissa yhdessäolo olisi luontevaa ja tiivistä, ei juuri ole tarjolla.

Vierailija
9/10 |
05.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän aikuisena ole lainkaan vaikea ystävystyä, vaan

nimenomaan päinvastoin! Lapsuudenystävät, jotka

jatkuvat koko elämän, ovat usein harvassa, sillä

elämäntilanteet muuttuvat, ihmisestä itsestä

puhumattakaan.

Sen sijaan aikuisena saadut/hankitut ystävyyssuhteet

kestävät paljon paremmin ja ovat kaikinpuolin palkitsevampia.

Aikuisena näkee selvemmin todelliset sielunkumppanit,

samanhenkiset ihmiset, kun itsellä on jo elämänkokemusta

ja -viisautta.

Vierailija
10/10 |
05.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei niitä nytkään olepaljoa, mutta nykyään mun on paljon helpompi ystävystyä ja lähes kaikki kaverini olenkin "hankkinut" aikuisiällä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kuusi