miten mä saisin itsestäni sosiaalisesti lahjakkaan ihmisen?
Kommentit (8)
mitähän tuohon osaisi neuvoa: mä olen aika vilkas mutta parhaiten ihmisiin saa tuntuman kun ei hölötä liikaa vaan juttelee sopivasti eikä ole liian jyrkkä mielipiteisssään. Ole positiivinen, kukaan ei tykkää pahanilmanlinnuista.
Koko elämä menee ohi, kun mihinkään ei ole tervetullut. Ei löydä koskaan oikeita sanoja oikeassa tilanteessa jne.
tulee erittäin epämukava olo, jos vaikka yrittää keskustella jonkun kanssa ja sitten hän katsoo mua sellaisella "Häh?"-ilmeellä, ihan niinkuin puhuisin jotain aivan käsittämätöntä kieltä tai sanoisin jotain typerää. Tai sitten jos sanon jotain, niin kukaan ei kommentoi mulle mitään ja jatkavat keskusteluaan, joskus jopa ennen kuin olen sanonut sanottavani loppuun.
-kolmonen-
Ovatko he esim. työkavereita vai tapahtuuko tällaista ihan missä tahansa?
Ajattelisin, että jos kyseessä on jokin tietty ryhmä, esim. työyhteisö, niin se ei ole sinun vikasi, jotkut ihmiset vaan muodostavat vittumaisen ryhmän.
Mutta vain niiden parissa, joiden on ns. pakko olla itsekin; viralliset tahot jne. ;)
Iso osa suomalaisista perusihmisistä on melko lahjattomia mitä tulee jutusteluun ja näkymättömiin eleisiin. Nuorempana tunsin itseni idiootiksi kun hymyillen menin lukioon ja toivotin huomenta muille- muut röhnöttivät puoliunessa sanaakaan sanomatta seinän vieressä joka ikinen aamu. Myöhemmin he alkoivat valittaa minulle milloin mistäkin,käÿttivät suorastaan terapeuttina. Menin hämilleni sikäläisestä "kulttuurista" ja yritin olla vähemmän iloinen jne., etten ärsyttäisi muita.
Ei auttanut; valituskierre jatkui samana koko sen kolme vuotta...
Tuttujen, sukulaisten jne. kanssa...
Ovatko he esim. työkavereita vai tapahtuuko tällaista ihan missä tahansa?
Ajattelisin, että jos kyseessä on jokin tietty ryhmä, esim. työyhteisö, niin se ei ole sinun vikasi, jotkut ihmiset vaan muodostavat vittumaisen ryhmän.
3/8
Tai et vaan ole löytänyt oikeanlaisia ihmisiä. Minullakin on olo, ettei minusta pidetä, enkä oikein saa helposti ystäviä.