Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kihomadoista kysymys..

Vierailija
31.03.2009 |

Te, joilla ollut kihoja, niin onko lastenne peräaukon ympärillä ollut myös sellaisia kellertäviä palleroita?

Lasteni kaverin äiti ilmoitti, että heillä löytynyt kihomatoja viime yönä (kauhee kutina ollut lapsella) ja mä katoin heti lasteni pyllyyn. Molemmilla tytöillä oli tällaisia kellertäviä palleroita muutama, mitä ne on, jos ei ole esim. kuooleita kihoja? Lähti kyllä ihan hyvin paperiin kun pyyhin. Eivät ole siis lankamaisia kuten kihojen pitäisi.

Tänä iltana ja tulevina öinä aion kyllä tutkia jokaisen lapsen takapuolet taskulampulla..

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
31.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna matokuuri varoiksi, meillä oli kihoja, poika raapi harvakseltaan eikä koskaan öisin. Kävin taskulampulla kurkkaamassa minäkään - vaan ei mitään. Matokuurin sai varoiksi ja heti helpotti kirvely/kutina.

Vierailija
2/12 |
31.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lähtis turhaan lääkitsemään..

On se kumma jos en illalla näe luikertelevia matoja! Ärsyttää, sillä haluan hoitaa kun tiedän varmaksi onko ne niitä.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
31.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat niin ohuita, että jos menevät kerran myttyyn niin eivät näytä enää lankamaisilta

Vierailija
4/12 |
31.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on vaan jännä et kun otin niitä paperiin ne eivät muuta muotoa ja ovat sellaisia kovempia ettei mitään löllöjä.. (jee mikä selitys)

Itse epäilin että olis vessapaperista jäämiä.. tai sitten kakasta.. Tää isompi tyttö (6v.) pyyhkii itse kakan..

Vähän aikaa sitten katoin lapsen pyllyyn kun oli nukahtanut (4v. joka päivisin valittaa, että pikkarit on huonosti, kutittaa) ,niin ei siellä mitään näkynyt. Tällä tytöllä on myös ummetusta. Öisin eivät valita, eivätkä herää jos kutittaisi!

Pitää nyt tänä yönä tiirailla ahkeraan puolen tunnin välein.. ja herätä vaikka yhesti yöllä katsomaan.. Et jos sinne ilmestyy noita palleroita vaikka pylly olisi pesty illalla hyvin, niin kai ne sit jotain matoja on?!?

ap

Vierailija
5/12 |
31.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytöt itse pyyhkivät pissansa ja sit alapää tuoksahtaa kivalle illalla kun pestään. Mietin, että jos olis hiivaa ja olisi kokkareista vuotoa, joka kulkeutuu sitten tuonne pyllypuolelle kun housuja rapataan / tai yöllä valuu? Niin se selittäis nuo pallerot.

Isommalla tytöllä olen huomannut, että toisinaan pikkareissa on kellretävää vuotoa. Pienempi tyttö on alkanut enemmän valittaan päivisin et pikkarit on huonosti ja kutiaa. Ei öisin! Se tässä ihmetyttää.. Isompikin on joskus valittanut..

Mutta eipä auta kuin seurata tilannetta ja katsoa jos aamulla on taa niitä palleroita, niin kyllä kai mä sit lääkäriin soitan ajan.

ap

Vierailija
6/12 |
31.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kutinaa tyttärellä 3v. Saatiin hiivavoidetta ja kihomatokuuri sekä varmuudeksi otettiin bakteerinäyte peräaukosta. Näytteestä löytyi B streptokokki sekä angiina-bakteereja. Hän sai antibioottikuurin joka auttoi. Ei ihme että kutisi ja hyvä että lääkäri hoksasi näytteet ottaa

Vierailija
7/12 |
31.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että tuollainenkin mahdollisuus olisi. Pitääpä pyytää lääkäriltä myös se bakteerinäyte jos ja kun mä kiikutan tytöt huomenna lääkäriin.

Äsken nimittäin katoin tyttöjen takamuksia ja ei siellä luikerrellut matoja, eikä mitään muutakaan. Isommalla oli valkovuodon näköistä emättimessä. Eli hiivaa ilmeisesti...

Oliko sun tytöllä muita oireita kun kutinaa? punoittiko pylly, haisiko oudolle tms.?

ap

Vierailija
8/12 |
31.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
9/12 |
31.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

puolisen tuntia nukahtamisen jälkeen pyllynsuulle kun ihmisen ruumiinlämpö laskee. Ei ne siellä sitten koko yötä ole eli aivan turhaan heräät yöllä kurkkimaan.

Vierailija
10/12 |
31.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kellertävät palaset voivat olla pimpistä tulevaa rasvaa, joka pimpsaa hoitaa, ihan normaalia ja hyödyllistä siis.

Toivottavasti ei kihomatoja, jos on, niin nekin pystyy hyvin häätämään.

Tsemppiä!

Vierailija
11/12 |
31.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on mieli nyt rauhoittumaan päin. Tokalla kerrallakaan en mitään pongannut.

Mutta silti ajattelin aamulla lääkärille soittaa et saa kattoo onko hiivaa vai sit tuota 7:n mainitsemaa -streptokokkia tms. Tuloksiahan ei heti saa tuosta peräaukon bakteerinäytteestä.

Meidän tytöt sairastavat aika usein pelkkää kuumetta ja isommalla varsinkin se nousee helposti tuonne 40 ja yli. Muutenkin ovat vähän väliä flunssassa ym. Lisäksi tällä isommalla on toisinaan selittämätöntä mahakipua, allergiatestejä ollaan tehty ja ei ollut allerginen millekään niistä (normaalit viljat ym testit, maidot jne.) Molemmat tytöt ovat sairastaneet alle 2- vuotiaina myös pneumokokin aiheuttaman verenmyrkytyksen. Huonoa tuuria vaan lääkäreiden mielestä..

Vierailija
12/12 |
01.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

puolisen tuntia nukahtamisen jälkeen pyllynsuulle kun ihmisen ruumiinlämpö laskee. Ei ne siellä sitten koko yötä ole eli aivan turhaan heräät yöllä kurkkimaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kuusi