Miten valmistaudutte edellisiltana mahdollisimman helppoon aamulähtöön?
Siis perheissä, joissa on pieniä, alle kouluikäisiä lapsia.
Meillä kahvinkeitin ladataan aina illalla, lasten vaatteet on esillä ja reput pakattu, omat vaatteet ovat esillä, omat eväät pakattu, aamupala-astiat pöydällä ja joskus jopa aikuisten aamupalaleivät tehty j.kaappiin valmiiksi (lapset syövät hoidossa).
Olisko vielä muita vinkkejä?
Kommentit (5)
Kerkeää itsensä laittamaan valmiiksi meikkeineen ja juomaan yhden kupin kahvia. Sitten lapset ylös ja noin 20min ollaan jo pukemassa ulkovaatteita. Meillä 2v, 3,5v ja koululainen. Koululainen kylläkin huolehtii omat vaatteensa ja lähtönsä kouluun. Vähän toki pitää silmällä pitää.
Omat ja lasten. Myös ulkovaatteet (hanskat, pipot, kaulurit jne.) Meillä kolme alle viis veetä ja iltaisin pyrin miettimään mahd.paljon aamuhommat valmiiksi. Lapset syö hoidossa aamupalan ja itse vasta töissä/matkalla. Onneks.
Puhtaat alusvaatteet ja sukkahousut ehkä pitkähihaisen t-paidankin.
Muut yöt mennään sitten perinteisesti pyjamalla, mutta kyllä tuolla tavalla aikaa säästyy, kun on jo puolet valmiiksi puettuna.
vaatteet hengarille valmiiksi. Lapsen vaatteet valmiiksi. Kylpypyyhe kylppäriin. Lapsen laukku valmiiksi ovelle odottamaan, omat tilpehöörit käsilaukkuun. Kahvinkeitin valmiiksi, ja sokeri kuppiin. Lapsen murolautanen ja lasi valmiiksi pöydälle.
Aamulla hyppään ekaksi suihkuun, ja pukeudun. Herättelen lapsen kun laitan hiuksia ja meikkaan, siinä samalla laitan aamupalaa lapselle ja juon oman aamukahvin. Kun itse valmis, niin sitten puen lapsen, ja siitä sitten ulos. Puol tuntia menee.
katson minun ja lapsen vaatteet valmiiksi. Mitään muuta valmistelua en tee ja hyvin selvitään matkaan. Herätään varttia vailla seitsemän ja pihasta hurautetaan puoli kasilta matkaan.