Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apuja pienen tyttäremme nimen päättämisessä?

27.03.2009 |

Pieni tyttäremme otti varaslähdön ja syntyi etuajassa, onneksemme nyt kaikki on kuitenkin hyvin ja tyttö selviää. Lopullisen nimen päättämisen kanssa yhä pähkäilemme. Apua siis kaivataan taas.

Nimi ei vieläkään ole täysin varma. Melina jouduttiin sulkemaan etunimenä pois kun yks miehen siskoista antoi tytölleen nimeksi Melina, harmi, mut menis turhan hankalaksi kun heidän kanssa ollaan paljon tekemisissä. Eivät kyllä periaatteessa varastaneet, koska emme ole missään vaiheessa sanoneet harkitsevamme Melina nimeä.

Nyt siis ehdolla etunimiksi Helinä, Nelliina tai Eevastiina. Eevastiina tai Nelliina nimi ei aiemmin ollut ehdolla, mutta miehen sisko kuoli ennen tyttäremme syntymää. Miehen vanhempien mukaan meidän prinsessa on hyvin saman näköinen kun miehen sisko ( Nelli Eevastiina oli hänen koko nimensä) pienenä ja aika saman oloinen muutenkin. Tästä sitten lähti ajatus, että Eevastiina vois olla etunimi tai muunnos kutsumanimestä eli Nelliina. Jos Eevastiina niin tällöin kyllä tulisi vaan kaks nimeä, turhan pitkä, jos laittaa vielä keskinimen väliin.

Tässä vielä yhdistelmiä, joita ollaan mietitty (osaa jo raskausaikanakin)

Helinä Verna Ottilia

Helinä Lahja Ottilia

Eevastiina Ottilia

Nelliina Lahja Ottilia

Nelliina Helmi Ottilia

Iisosiskojen nimet olivat nämä

Emmiina Lilja Isabella

Anniina Ruusu Mariella

Bettiina Vieno Aurelia

Lumina Pihla Evelia

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
27.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

näistä joko

Helinä Lahja Ottilian tai Eevastiina Ottilian. Nelliina on minun makuuni vähän turhan lälly.

2/5 |
27.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ompas teillä ollut draamaa perheessä! Onneksi tämä pikkuinen kuitenkin selvisi, minusta nimi Lahja sopisi juuri siksi passelisti toiseksi nimeksi!

Itse tykkään kovasti nimestä Eevastiina, joka sopisi hienosti suvun uudelle tulokkaalle, sekä sisarusten nimeen että tädin muistoa kunnioittaen. Sen sijaan en tykkäisi antaa hiljattain kuolleen tädin etunimeä sentään, vaikka olisi kuinka näköinen...

Nelliina on -sori- mun korvaan vähän väkisin väännetyn kuuloinen, ja tasavarmasti lyhentyisi Nelliksi muutenkin. Jos sen, niin laittaisin sitten kolmanneksi, en kutsumanimeksi. Helinä ei myöskään ole lemppareitani, lähinnä koska se tulee olemaan aika vaikea ulkomaalaisten sanoa. (asun itse ulkomailla ja siksi tää aspekti on mulle aina tärkeä).

Kyllä minusta ylivoimaisesti paras näistä on Eevastiina Ottilia, tai jopa se pidempikin versio eli Eevastiina Lahja Ottilia, koska muillakin siskoilla on se merkitysnimi....

Heitän vielä ehdotuksen Katriina, joka olis minusta myös kiva etunimi teidän sisarussarjaan, reipas ja iloinen nimi. Katriina Lahja Ottilia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/5 |
27.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulipa mieleen vielä muutama -ina/-iina loppuinen tytönnimiehdotus:

Regina Lahja Ottilia! ( tää olis minusta aivan ihana <3)

Rosaliina Ottilia

Sabrina Lahja Ottilia

Onko yhtään mieleisiä?

Vierailija
4/5 |
27.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

abaco

Katriina Lahja Ottilia - kaunis ja odotusaikana täällä nimivaihtoehtoja miettiessä Katriina oli yksi vahva ehdokas ja mieleinen vieläkin

Regina Lahja Ottilia - mies ei pidä Regina nimestä

Rosaliina Ottilia - ei mielellään Rosaliina nimeä kun Anniinalla keskinimenä Ruusu

Sabrina Lahja Ottilia - Sabrina oiskin ihana, joskin itse kirjottaisin Sabriina, koska lausuisin sen myös niin ja muidenkin lasten nimet lausutaan niin kun kirjoitetaan. Tämä pääsee kuitenkin ehdottomasti harkintaan

Vierailija
5/5 |
27.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa todella riittänyt perheessänne kohtaloita, mutta kaikesta huolimatta, suuri onni, että pikkuinen selvisi. Useinhan se on juuri niin, että kun toiset lähtee, toiset saapuvat...

Minäkin kuitenkin hieman kavahdan tuota Eevastiina-nimeä, vaikka ajatus taustalla onkin kaunis. Samaa mieltä muiden kanssa myös tuosta Nelliinasta, että on tosi imelä ja siirappimainen nimi. Sen sijaan minusta tuo Helinä on aivan ihastuttava! Kolme nimeä varmaan valitsisin siksi, koska sisaruksillakin on kolme nimeä. Ehkä tuo Helinä Lahja Ottilia on paras. Verna ei kolahda, ja tuon Lahjan merkitys kokemanne jälkeen tuntuu sopivalta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kolme