Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita jotka odottaa jo kovasti puutarhahommiin pääsyä?

Vierailija
26.03.2009 |

Viime kesänä saatiin nurmikko kylvettyä ja pari puuta istutettua. Tänä kesänä on vuorossa kasvimaan laitto, marjapensaat, kukkapenkit ja lisää puita.

Kova hinku olis jo ulkohommiin. Lämpenis ilmat äkkiä.

Seuraatteko jotain hyviä puutarha sivustoja tai blogeja? JOs ne sais ajan kulumaan paremmin.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
26.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vinkeistä!

Vierailija
2/7 |
26.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä erikoisyhdistykset - varmaan marjat, omenat yms. harrastajat ovat perustaneet yhdistyksiä. MAatiainen on kiinnostunut perinnekasveista ts kasveista, joista on olemassa vielä vanhat "maatiaiskannat".

Missäpäin itse asut? Onko siellä mitään yhdistystoimintaa, esim, kasvinvaihtotoimintaa? Meillä Helsingissä on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
26.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

asun kerrostalossa mutta pääsen laittamaan kasvimaata äitini luokse ja isäni vanhalle pellolle :)

Äidin luokse rakennetaan kurkkulava ja istutetaan kesäkurpitsaa, salaattia yms. enemmän hoitoa vaativia kasveja ja kukkia ja isäni luokse taasen laitan ainakin perunaa ja porkkanaa :)

Vierailija
4/7 |
26.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ei tietääkseni ole kuin noita ammattiviljelijöiden juttuja. Itse olen aivan vasta-alkaja tässä hommassa. Kirjoja olen kyllä lukenut vaikka kuinka paljon ja tehnyt suunnitelmia ja uusia suunnitelmia. Perennan taimia on kyllä kaikki naapurit lupailleet :)

Käytännössä meillä jää pihahommat ainakin alkukesältä miehen harteille, mutta toimin työnjohdossa :) Suunniteltu sektio on nimittäin kahden viikon kuluttua. Toivun varmaan supervauhtia, kun on pakko päästä kuokkimaan pihaa.

Kasvimaahan laitan ainakin pottua, porkkanaa, retiisiä ja salaatteja sekä jotain yrttejä ja raparperia on pakko saada.

Omenapuita laitetaan vielä pari lisää ja viinimarjoja ja ehkä pensas tyrniä.

-ap

Vierailija
5/7 |
26.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uutuudet tai vaikeat kasvatettavat ei niinkään ainakaan vielä kiinnosta. Piha on aika iso ja siinä riittää varmasti työtä ilman erikoisuuksiakin. Särkän perennataimistolla on hyvät nettisivut ja sieltä olen löytänyt monia hyviä vanhoja perinnekasveja.

-ap

Vierailija
6/7 |
26.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hankin viime viikonloppuna siemeniä, pitäisi laittaa jo osa niistä itämään (tomaatit ainakin). Tänä vuonna aion yrittää kasvattaa VESIMELONEITA! Löysin niiden siemeniä kaupasta ja lueskelin netistä että jotkut olivat onnistuneet saamaan satoa. Pitää olla vaan tosi lämmin aurinkoinen kasvupaikka ja pitkä esikasvatus. Toivotaan siis aurinkoista kesää!

Vierailija
7/7 |
26.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ajatuksena että voin sitten kesällä joka päivä tunnin-pari puuhailla puutarhassa, kun vauva nukkuu päiväunia pihapuun varjossa.

Ja p*skat. Ei se nukkunut päiväunia kuin vaunulenkeillä, enkä minä silloin päässyt puutarhaan, saati itse päiväunille. Hereilläoloajat kitisi. Toivottavasti tämä kakkonen on tyytyväisempää sorttia. Varaudun kuitenkin siihen, että piha jää tänä(kin) kesänä vähän rempalleen...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä seitsemän