Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka kauan Tyksissa on pakko olla synnytyksen jälkeen?

Vierailija
25.03.2009 |

Katsoin sairaala ohjelmaa ja siinä oli äiti joka synnytti varmaankin kolmatta lastaan. Hän halusi lähteä kotiin heti kun on mahdollista ja ainakin tampereella minimi aika on 6 tuntia synnytyksen jälkeen. Minä odotan nyt lasta ja en todellakaan viihtynyt sairaalassa aikaisemminkaan joten haluan pois sieltä mahdollisimman nopeasti. Onko jollain jotain kokemuksia siitä kuinka nopeasti olet kotiutunut?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
25.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kaikki ok ja varsinkin jos asuu lähistöllä (voi palata nopeastikin, jos tarpeen). Lääkärintarkastukseen pitää viedä n. 2 vrk:n iässä.

Vierailija
2/11 |
25.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jos sinne itsensä tunkee, niin sitten siellä ollaan tasan niin kauan kuin henkilökunta haluaa. Tai siis synnyttäjähän saa lähteä vaikka heti synnytettyään vertavaluvana ja paikat auki jos niin parhaakseen näkee, mutta lapsi on niin kauan sairaalassa kuin lastenlääkäri katsoo aiheelliseksi. Yleensä minimissään 6 tuntia, jonka jälkeen pääsee kotiin heti kun lastenlääkäri on ehtinyt tarkastaa. Jos tämä sattuu päivystysaikaan, varmaan idiooteinkin av-mamma tajuaa, että akuutisti sairaat päivystyspotilaat menevät kotiutumishalujensa kourissa riutuvan luomumamman edelle 100-0.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
25.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta sitten on sun on tosiaan palattava parin päivän päästä vauvan lääkärintarkastukseen.

Luomumammailuista en tiedä, mutta kyllä itsekin toivon,että kaikki menee hyvin ja päästään vauvan kanssa kotiin nopeasti. Mä en ole kummankaan edellisen synnytyksen yhteydessä pystynyt nukkumaan siellä tuntiakaan, joten kaipaan kanssa kotiin nopeasti.

Vierailija
4/11 |
25.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaltereita siellä ei ole eikä kukaan soita poliisia perään.... Mikäli henkilökunta yrittää estellä on aika tehdä ilmoitus törkeästä potilaan oikeuksien laiminlyönnistä josta saa tehdä valituksen ylemmälle taholle.

ja tämä on taivahan tosi!

(mä en käsitä, että joku vielä luule nykypäivänä, että sairaalssa on pakko olla!! Kun ei sinne ole edes pakko mennä jos ei halua)

Vierailija
5/11 |
25.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sivistäsit vähän... Ei tämä mikään diktatuuri ole :DD

Vierailija
6/11 |
25.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitohenkilökunta voi suositella yhtä sun toista, mutta pakko ei ole jäädä.

Jos äidillä ja vauvalla on kaikki ok niin miksi sinne pitäisi jäädä makoilemaan?

Itse olisin myös lähtenyt heti levättyäni. Odotin kuitenkin lastenlääkärin käyntiin ja lähdimme seuraavana päivänä. Samassa huoneessa oli yksi mamma joka oli kuin lomalla ei mitään kiirettä pois. Siellä se lakkaili varpaankynsiään, lueskeli lehtiä ja kailotti kovaan ääneen kuinka hän ei ymmärrä että on kiire pois.

Ei sairaala mikään hotelli ole. Ruoka ja seura on perseestä. Telkkari on jossain kahvihuoneen perukoilla. Vauva nukkuu suurimman osan ajasta joten on todella tylsää.

Vierailija
7/11 |
25.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuinen saa tehdä juuri niin kuin parhaaksi näkee ja vastaa seurauksista itse. Lapselle laki takaa oikeuden välttämättömään terveydenhuoltoon vaikka vanhemmat tätä vastustaisivat. Eli lapsi jää sairaalaan niin pitkäksi aikaa kun lastenlääkäri katsoo aiheelliseksi, vanhempi saa itsensä kanssa tehdä mitä tahtoo.

Vierailija
8/11 |
25.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lastenlääkäriä aina. Esim. viikonloppuiisin....

Kuten meidän tapauskessa.... Lähdin lauantai-aamulla kotiin yöllä synnytettyäni ja koska ei ollut vkl mitään lastenlääkäriä niin imoitin vain tulevani maanantaina babyn kanssa takaisin sitä lastenlääkäriä moikkaamaan...

Että siihen malliin.......

MEillä oli kyllä lyhyt matka synnärille, että tietenkin jos matkaa olis ollut 100km niin en tietenkään olisi lähtenyt kotiin vaan olisin jäänyt sit puoliväkisin sitä maananatai-aamua odottelemaan ja lastenlääkärin työajan alkamista.

Vierailija
9/11 |
25.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terve vauva voi lähteä terveen äidin matkaan ja piste.

Aikuinen saa tehdä juuri niin kuin parhaaksi näkee ja vastaa seurauksista itse. Lapselle laki takaa oikeuden välttämättömään terveydenhuoltoon vaikka vanhemmat tätä vastustaisivat. Eli lapsi jää sairaalaan niin pitkäksi aikaa kun lastenlääkäri katsoo aiheelliseksi, vanhempi saa itsensä kanssa tehdä mitä tahtoo.

Vierailija
10/11 |
25.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään lastenlääkäriä EI terve vauva tarvitse ennen sitä tarkastusta... Eli ihan tasan tarkkaan saa terveen vauvan kanssa lähteä kotiin IHAN sillä sekunnilla kuin haluaa...... Tulee sit vaan takaisin silloin kun se lääkäri suvaitsee olla paikalla

Herää jo!!!

Vierailija
11/11 |
25.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä mietitään outoja. Eikös se nyt ole ihan sama onko siellä sairaalassa päivän tai pari. Miksi täällä väännetään kättä jostain parista tunnista?

Nykyisin suurin huolen aihe on se, että sieltä sairaalasta kotitutetaan ennen kuin äiti edes tahtoisi. On eri asia nämä jotka makaavat siellä päiväkausia. Mutta siis jos nyt edes päivän saisi olla? Vrt paljon puhuttuun aiheeseen TYKS:n henkilökunnan vähyydestä ja tilojen puutteesta.

Olen itse sinne menossa syksyllä kun lähempään paikkaan ei enää pääse. Olisin todella kiitollinen jos saisin olla siellä kaksikin yötä, vaikka en mikään synnytyskammoinen edes ole. Ja menen toista kertaa synnyttämään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän yhdeksän