Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Selän takana puhuminen. Harrastatko sinä sitä?

Vierailija
24.03.2009 |

Minun on myönnettävä, että kyllä harrastan. En siis mitään valehtele tai hauku mitättömistä, mutta saatan jonkun kanssa ihmetellä jonkun toisen käytöstä tai ratkaisuja, tai purkaa pahastumistani kyseiseen henkilöön.

Häpeän sitä kyllä ja toivoisin, että pääsisin tavasta eroon.

Kuitenkin toisaalta, elämä vaikeutusi jos ei mistään tai kestään voisi koskaan puhua. Ikään kuin ei voisi mitään ääneen sanoa, ettei vain sano mitään pahaa. Kun kuitenkin ihmiset tekee kaikkea tyhmää, eikä niitä loukkaa, jos siitä puhuu muut selän takana, kun ei heille kerrota. Uskon, että jokainen puhuu jotain jokaisen selän takana! Ymmärrän, että myös minun selkäni takana puhutaan ja kun se vain puheeksi jää, eikä esimerkiksi ole mitään juonimista tms, niin olen sen valmis hyväksymään!

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
24.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai jos puhun, niin sanon jotain minkä voisin sanoa niille itselleenkin. Kerran töissä satuin yhden huoneen ovelle kun kuulin kun yksi vanhempi kolleega oikein antaumuksella puhui täyttä paskaa minusta. Huvitti kyllä kun kysyin tän kolmannen henkilön kuullen selittämään uudestaan mitä juuri sanoi, ja sitten änkytti että ei hän ihan tarkoittanut mitä sanoi. Minä en yleensä pelkää sanoa suoraan ihmiselle, jos se minua ärsyttää. Paras tapa selvittää asiat, mikään ei ärsytä enemmän kuin selän takana jupiseminen. Sitten ei kuitenkaan uskalleta ottaa härkää sarvista ja selvittää asiaa.

Olen huomannut, että melkein kaikki juoruaa, hyvin harvat kieltäytyy puhumasta paskaa toisten selän takana. Minä arvostan tosi paljon sellaista asiallista käyttäytymistä, jossa ei puhuta paskaa ja arvostella ihmisiä. Onneksi mun työpaikalla ei ole juoruilua, vaan osataan puhua muista aiheista.

Erityisesti ärsyttää se kun jotkut yrittävät mustamaalata ihmisen ennen kuin olen sen edes tavannut. Minä osaan itse muodostaa oman mielipiteeni. Oma miehenikin oli kova arvostelemaan toisia, mutta olen siitä tavasta kouluttanut pois :). Se vaan ärsyttää ihan hitosti.

Vierailija
2/9 |
24.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein juorut ovat täysin tuulesta temmattuja, joilla yritetään vain mustamaalata jotain henkilöä puhumalla pahaa tästä. Usein syynä on kateus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
24.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja silloin saa syyttää ihan itseään. Itse en puhu koskaan pahaa toisista selän takana.

Vierailija
4/9 |
24.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En luota yhteenkään ihmiseen niin paljoa, että uskoisin tämän pitävän puhutut (hyvällä tai pahalla) asiat omana tietonaan. Paitsi no mies kyllä pitää.

Vierailija
5/9 |
24.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jonkun gigolon takia, alkaa pukeutua mauttomiin minikokoisiin vaatteisiin, hihittää ja kihertää ja pistää henk.koht. elämänsä sekaisin, samoin lastensa elämän. Ihan nyt tuulesta temmattuna esimerkkinä siis.

Miten te tätä asiaa käsittelette?

Katsotte vierestä, ettekä sano mitään, ette siis edes keskenänne, korkeintaan onnittelette vain, miten ihanaa kun tämä työkaveri on löytänyt uuden rakkauden?

Vai teeskentelette, ettei mitään ole tapahtunut?

Vai menette ja sanotte työkaverille päin naamaa, mitä mieltä olette hänen teostaan?

Ette kuitenkaan vahingossakaan lausuisi arvostelevaa sanaa hänen toimistaan missään kellekkään? Siis siellä selän takana?

Vierailija
6/9 |
24.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen sellainen totuuden torvi, että sanon kyllä aina suoraan mielipiteeni ihmisille.

Nyt on kyllä viime aikoina valitettavasti työyhteisössä tullut muutosten takia sellaisia ilmiöitä, joita en voi sietää ja eivät kolleganikaan. Asioista puhuminen duunipaikalla on tuomittu tosi vahvoin ilmaisuin, joten valitettavasti tämä on aiheuttanut yhdessä sun toisessa avautumisen tarvetta. Tällä menolla kohta kaikki vain puhuvat selän takana, mutta jos näin halutaan, niin minkäpä sillekään mahtaa.

Vierailija
7/9 |
24.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies kääntää usein selkänsä kun alan sille puhumaan. Niin pakko kai se sitten on siellä takana asiansa sanoa.

Vierailija
8/9 |
24.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

haluaisin kovasti päästä tavasta eroon, mutta en jotenkin vain pääse. Viimeksi tänään olen päättänyt olla juoruamatta.

Vierailija
9/9 |
24.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja av-mammat on taas niiiiiiin hyvätapaisia ja hienoja ihmisiä näköjään :D. Minkähän takia tällä palstalla moni äiti saa usein nokkiinsa näiltä hyvätapaisilta, jaloilta ja pyyteettömiltä av-mammoilta :DDD.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yksi