Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Rakastunut nainen ei näköjään kykene äitiyteen...

Vierailija
22.03.2009 |

Olen tässä lähipiirissäni huomannut kuinka eron jälkeen nainen on löytänyt itselleen uuden miehen ja sitten aivan umpirakastunut. Lapset unohtuvat siinä romantiikan keskellä: Tulevat raihnaisina ja likatukkineen kouluun, ovat nälkäisiä ja sekaisin. Rakkaushuumassa ei taida naista kiinnostaa äitinä olo: Lapsen hoito ja huolenpito unohtuu , tarvitseehan uusi mies kaiken huomion.

Sitten kuuntelen näitä rakkausjuttuja ja näen päivittäin heidän yksinäiset lapsensa. He eivät edes itse tajua, etteivät he ihan oikeasti välitä lapsistaan!!

Kaipa ne isitkin voivat noin käyttäytyä, mutta harvoin iseiltä nyt odotetaankaan niin ihmeellisiä vanhemmuustaitoja..harvalla miehellä niitä kun taitaa koskaan ollakaan.

Niin, ja katkera en tasan ole. Rakkautta omassa elämässäni riittää näin 10 vuoden jälkeenkin. Säälittää vain nuo pienet lapset joiden elämään se "uusi isi" on tullut...

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
22.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset ovat koko ajan hoidossa ties missä, kunhan äiti vaan saa olla rauhassa uuden rakkautensa kanssa. Lapset ovat tiellä. Äiti on aina hermostunut kun lapset ovat kotona. Niin, ja lapset ovat sekaisin. Justiinsa iskä lähtenyt ja jo on uusi mies muuttanut kotiin. On siinä sopeutumista, varsinkin kun pieni tuntee olevansa uudessa tilanteessa vain tiellä.

Itse tein kerran melkein saman mokan, mutta onneksi tajusin mihin tilanne on luisumassa: olin menettämässä otettani äitiyteen. Onneksi erottiin, tilanne ei kestänyt tuhoisan kauan.

Hyvä mies tukee naista olemaan edelleen lastensa läsnäoleva äiti, huono mies odottaa että naisen lapset ovat pois tieltä.

Vierailija
2/24 |
22.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä se mies pitää heti tuoda näytille? Miksi se ei voi olla "aikuisten asia" edes muutaman kuukauden? Aikoinaan olin tytön kanssa kahden pari vuotta, sitten rakkaus tuli kuin salama kirkkaalta taivaalta ; ) Silti seurusteltiin melkein puoli vuotta ennenkuin mies tapasi tytön. Viisi vuotta seurusteltiin, sitten mentiin naimisiin ja nyt meillä on pieni vauva. Hiljaa hyvä tulee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
22.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kestä olla yksin. Mua säälittää ja huvittaa, kun naapurin nainen työnteli vaunuja lapsensa isän kanssa vielä jokunen viikko sitten ja isommat lapset olivat mukana. Nyt niitä vaunuja työntää naisen uusi rakkaus. Uuden kumppanin kanssa jatketaan siitä mihin entisen kanssa jäätiin. Kurjaa tässä on se, että uudella miehellä on pari lasta entuudestaan itsellään, mutta ei ole heihin yhteydessä, hoitaa sitten mieluummin näitä uuden naisen lapsia.

Vierailija
4/24 |
22.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

. Mielummin mies saa lähteä kuin se että poikani kärsii jotenkin.

[/quote]

... alta aikayksikön on uusi tilalla...

Vierailija
5/24 |
22.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sä sit yleistät sen että kaikki rakastuneet naiset ei ole äidiksi.

Just..

mä olen uudessa suhteessa ja poikani olen aina hoitanut niin hyvin kuin voin. Poikani on tärkein. Mielummin mies saa lähteä kuin se että poikani kärsii jotenkin.

Vierailija
6/24 |
22.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

. Mielummin mies saa lähteä kuin se että poikani kärsii jotenkin.

... alta aikayksikön on uusi tilalla...

Ei ainakaan pidä paikkansa täällä. Minä olen sinkkuna jos ei joku "sopiva" osu kohdalle. En etsimällä etsi ketään. Ja jos tutustun johonkin kivaan mieheen niin en heti ala "olemaan" hänen kanssaan.

Vierailija
7/24 |
22.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut avomieheni kanssa 3vuotta. Alusta asti olen sanonut että lapseni on tärkein. Avomieheni on todella hyvä isäpuoli ja meille pitäs syntyä vauva kesällä. Toin miehen "näytille" kun olimme olleet yhdessä pari kuukautta, poikani tykästyi häneen heti.

Miksi te yleistätte?

Vierailija
8/24 |
22.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

voisin myös kuvitella ja olen nähnytkin, että onnellisesti rakastunut nainen olisi entistä parempi äiti. Voitko ap ja muut, joilla vastaavia havaintoja kertoa onko näissä naisissa muita yhteisiä piirteitä kuin rakastuminen? Ikä, erosta lyhyt aika, arjen taidot vähän hakusessa, lapsi/ lapset ei-toivottuja ... nää on nyt vähän ankeita esimerkkejä mutten keksi nyt parempia.

Vierailija
9/24 |
22.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä sitä ei mies tekisi pillun takia - esittää vaikka vähän aikaa kivaa isäpuolta (o; Ja naiset menee lankaan. Tämä mun naapurini luulee, että kyse on tosi rakkaudesta. Mies on koko ajan ehdottelemassa naiselle, että laittaisi lapset jonnekin hoitoon, että pääsevät yhdessä dokaamaan.

Vierailija
10/24 |
22.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitko ap ja muut, joilla vastaavia havaintoja kertoa onko näissä naisissa muita yhteisiä piirteitä kuin rakastuminen? Ikä, erosta lyhyt aika, arjen taidot vähän hakusessa, lapsi/ lapset ei-toivottuja ... nää on nyt vähän ankeita esimerkkejä mutten keksi nyt parempia.

Ei saa kyllä yleistää. Itse olen vain valitettavasti nähnyt näitä surkeasti onnistuneita parinvaihtoja, joissa lapset ovat jääneet suoranaisesti heitteille. Mutta totta, kuvailemasi asiat ovat totta mainitsemassani tapauksessa; siis juurikin nuori ikä (vaikka ei siinäkään saisi yleistää), monta lasta eri miehille, elämässä ei ole suuntaa (ei koulutusta, työpaikkaa jne.)

Vierailija
11/24 |
22.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen vain valitettavasti nähnyt näitä surkeasti onnistuneita parinvaihtoja.

5,9

Vierailija
12/24 |
22.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hänen lastensa edellä (lapsia on 5). Vaan niin ollaan puhelimessa lirkuttelemassa aikas rivojakin juttuja eskari-ikäisten kuullen, lapset tekee itselleen ruokaa, pelaavat mitä lie pelejä ja hilluvat iltamyöhään naapureiden pihoilla.

t.ap

Vierailija
13/24 |
22.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhemmuustaitoja, miksi isä on eriasemassa kuin äiti, vanhemmuus kuuluu molemmille

Vierailija
14/24 |
22.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukemani perusteella sellaiset naiset, joista tässä ketjussa puhutaan, eivät ensinalkuunkaan ole olleet kypsiä äitiyteen, oli sitten miestä tai ei.

Vierailija
15/24 |
23.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan se ongelma sittenkään rakastuminenLukemani perusteella sellaiset naiset, joista tässä ketjussa puhutaan, eivät ensinalkuunkaan ole olleet kypsiä äitiyteen, oli sitten miestä tai ei.

Ja aina aletaan jauhaa yleistämisestä.. mistään ei voi puhua, kun aina yleistetään! Tottakai jokainen tietää, ettei kaikki uudelleen rakastuneet äidit unohda lapsiaan, mutta voi niinkin käydä.

Itse olin äidilleni aina kaikista tärkein. Kaksi kertaa hän yritti isän jälkeen aloittaa uudelleen seurustelun, mutta sitten luovutti ja päätti keskittyä vain minuun :o) En missään vaiheessa kokenut, että minut olisi unohdettu ja sain myös ruokaa ja puhtaat vaatteet..

Naapurissa ei asiat olleet yhtä hyvin.. 2.luokkalainen poika tuli meille yöllä yöpuvussaan kolkuttelemaan. Kysyi raukka, että saako tulla meille yöksi, kun äiti lähti juhlimaan uuden miehen kanssa :(

Vierailija
16/24 |
23.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lapsi on ihan sekaisin.Mua itteeni ei täällä hetkellä vähempää vois miehet kiinnostaa.Sen miehen pitäs olla melko täydellinen pakkaus ja sellaisia nyt vaan ei ole tarjolla.Meillä on ihan hyvä lapsen kanssa kahden,riittää kun se isä eli exmies sählää.

Vierailija
17/24 |
23.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai huonossa parisuhteessa elävä äiti voi ihan yhtä hyvin olla huono äiti. Kun suurin osa energiasta menee siihen oman surkean elämän surkutteluun ja puretaan se oma kiukku ja turhautuminen lapsiin.

Itse olen pienen pojan yh ja seurustellut reilu vuoden.

Poikani menee aina kaiken muun edelle, ja sen ole sanonut miehellekin. Yhdessä emme miehen kanssa asu, enkä todellakaan koe tarvetta pitää kiirettä sen asian kanssa. Itse asiassa meillä on pojan kanssa niin kivaa kahdestaankin ja nautin tästä "yksin" asumisesta etten kaipaa tänne ketään miestä 24/7 nurkkiin pyörimään.

Vierailija
18/24 |
23.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan se ongelma sittenkään rakastuminen? Lukemani perusteella sellaiset naiset, joista tässä ketjussa puhutaan, eivät ensinalkuunkaan ole olleet kypsiä äitiyteen, oli sitten miestä tai ei.

Ihminen ei ole kovin kypsä äidiksi sitten muutenkaan jos esim. rakastuminen aiheuttaa sen että lapset jäävät "heitteille". Todennäköisesti nämä äidit sysäävät lapset monen muunkin asian takia sivuun, se "minä itse" tulee aina ensimmäisenä.

Ap:n lähipiiriin siis on tällaisia kypsymättömiä "aikuisia" sattunut vähän isompi otanta.

Omassa lähipiirissäni (itseni mukaanlukien) lapset tulevat aina ensin, ja sitten vasta omat tarpeet ja tekemiset.

Vierailija
19/24 |
23.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimittäin tämä kertoo erittäin vahvasta läheisriippuvuudesta. Se on jopa fanaattista. On erittäin tärkeää olla sopivasti itsekäs. Niin itselle kuin lapsille. Martyyri äidit ei ole paras mahdollinen malli kenellekkään osapuolelle.

Me tiedämme mitä tapahtuu ihmisen aivoissa kun rakastuu. Se on psykoosin verrattava tila. Kaikki energia menee kohteeseen johon on "sairaan"rakastunut.

Tämä tila on kuitenkin väliaikainen, koska ihminenen ei kestäisi pitkään tunnetilaa missä mennään kovilla kierroksilla. Tunne tasaantuu todellisuus tulee esiin. Eli tästä psykoosista voi toipua hyvinkin äkkiä.

Vierailija
20/24 |
23.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa koskaan olla äitinsä kanssa. En yleistä, mutta monessa tapuksessa näin. Toki äidilläkin on oikeusa rakastua uudestaan, se on ihana asia, mutta ei saa unohtaa lapsia.