Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vauva liikkuu vähemmän

Vierailija
18.03.2009 |

Musta tuntuu, että vauva liikkuu vähemmän kuin aiemmin. 33. viikko on meneillään. Oon joutunut käymään päivystyksessä kaksi kertaa aiemmin ja jotenkin nolottaisi soittaa sinne taas. Miten paljon liikkeitä pitäisi tuntea tässä vaiheessa? Mulla on kotidoppler ja syke kyllä kuuluu.

Huolestuttaa.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
18.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että sillä on aika pieni tila sielä nykyään.

Kuvittele nyt itsesikin ensin häkkiin jossa mahdut ensin liikkumaan pitkin seiniä, sitten kasvat isoksi ja tila vähenee.

Ei silloin enää voltteja tehdä!

Jättäsit doplerit kauppaan jos olet heikkohermonen. Lapsella on kaikki hyvin.

10 liikettä tarttis mitata. Jos lapsi selvästi ei liiku niin sitten tarkistuttaan tilanne. Lääkärille voi jutella omista peloistaan!

Vierailija
2/7 |
18.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopussahan liikehdintä vähenee juuri tuon tilan puutteen vuoksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
18.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylla sielta masusta tosiaan alkaa jo tila loppumaan. Laske liikkeita ja herattele vaikka valilla vauvaa, vaikka ilkeaa onkin... ; ) Itsekin joskus vahan pyllysta tonaisen ja johan alkaa vaaviparka taas heilua... Olen myos huomannut, etta nailla viikoilla vauva itse asiassa nukkuu suurimman osan aikaa joka tapauksessa. Toivottavasti sitten synnyttyaankin!

Ekassa raskaudessa ravasin minakin kylla nailla viikoilla pari kertaa tilannetta tarkastuttamassa, kun olin huolestunut.

Vierailija
4/7 |
18.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai onhan sulla dopleri, hyvä.

10 liikettä pitäisi tuntua tunnin aikana.. jos ei tunnu, niin odota tunti pari ja laske uudelleen. Kaikki pienet töytäisyt lasket myös ja jos tulee "potkusarja", niin jokainen potku lasketaan erikseen..

Vauvalla tosiaan on vähemmän tilaa liikkua eikä potkut ole voimakkaita niin kuin aiemmin. Itsekin olin huolesta sekaisin, mutta tuo meidän tyttö olikin tosi rauhallinen tapaus.. Saatoin tunteä päivän aikana vain pari liikettä, mutta silti kaikki oli hyvin.

Vierailija
5/7 |
18.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja minä yritin herätellä vauvaa tönimällä, mutta mitään ei silloinkaan tapahtunut! Tai sitten kertakaikkiaan mulla on tuntoaistissa jotain vikaa.. Huomasin kuitenkin, että kun vauva oli peppu oikealle päin, niin silloin ei liikkeitä tuntunut ollenkaan.

Ja on muuten nyt 5kk vanhanakin erittäin sikiäuninen :)

Vierailija
6/7 |
18.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienenä tarkennuksena sen verran, että ne käynnit aiemmat käynnit päivystyksessä eivät ole johtuneet liikkeistä, vaan muista syistä ja ihan aiheesta...

Yritän relata ja kokeilla vaikka sitä laskentaa. Söin neljä makeaa keksiä ja huolestuin, kun sekään ei saanut liikettä aikaan.

Kiitti kuitenkin kommenteista! Kamala tunne kun huolestuu ja ei saa käännettyä ajatusten suuntaa :(.

Ap

Vierailija
7/7 |
18.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin vauva on muuten siirtänyt vartalonsa vasemmalle puolelle, joten voisikohan se johtua siitä. Muuten vauva on oleillut pääsääntöisesti enemmän oikealla puolella.

Jos tämä ennakoi rauhallista vauvaa ja hyviä unenlahjoja niin ihan hyvä juttu :)

ap