Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

KOTIHOIDON TUKEEN SAATAVA TUNTUVA KOROTUS! LUE KUINKA VOIT AUTTAA!!

17.03.2009 |

Hei!

Pyydän apuanne teiltä, jotka haluaisitte joitaa lapsianne pidempään kotona, mutta siihen ei ole taloudellista mahdollisuutta ( ja muiltakin.. ;) )

Olen ollut yhteydessä muutamiin kansanedustajiin jotka ovat kanssani samaa mieltä siitä, että lasten kotihoitoa pitäisi tukea enemmän!! Ja he antoivat vinkin että kansalaiset ottaisivat mahdollisimman paljon yhteyttä muihinkin kansanedustajiin, jotta saataisiin asiaa mahdollisimman paljon kuuluville ja painostusta kansan puolelta. Meitähän he siellä edustaa!!

Nyt on otollinen aika ajaa asiaa kuuluville, Kiitos Keltinkangas-Järvisen tukimuksen ;D

Kannattaa listata vaikka ranskalaisin viivoin mitä hyötyä siitä on että kotihoitoa tuettaisiin runsaammin, jotka voi mainita sähköpostissa tai puhelin soitossa oman alueensa kansanedustajalle.

Itse olen löytänyt seuraavia hyötyjä;

-Yhdellä päiväkotipaikan hinnalla hoidetaan monta lasta kotona, valtio siis säästää--> koko yhteiskunnan etu!

Varsinkin pienimpien lasten etu on olla kotona pois jatkuvasta hälinästä

Lapsiperheet kuluttavat kaiken! Eli tullut raha lähtee takaisin kiertoon

Valtio puhuu kokoajan lapsiperheiden heikosta taloudellisesta tilanteesta, tämä olisi ratkaisu siihen.

Päivähoitojonot pitkiä ja hoitopaikat voi olla kaukanakin

Lapsille liian suuret ryhmäkoot

Ammattitaitoisen hoitohenkilöstön pula

Lisaa perheiden hyvinvointia, on aikaa lapsille jos toinen voisi jäädä kotiin ( mielenterveys ongelmat vähenee)

Kiire ja ainainen stressi vähentyy

Jos kotihoitoa tuettaisiin enemmän, syntyvyyskin saataisiin ehkä nousemaan jolloin saamme uusia veronmaksajia!!

Olkaamme aktiivisia jotta saamme äänemme kuuluville!!

Itse olen ajatellut että äitiyspäiväraha pitää saada 1, 5 asti, ja Kotihoidon tuki myös alle 6 vuotiaista lapsista. Korotus pitää saada kotihoidontuen perusosaan ( vaikka siihen 550€ mikä on äitiyspäiväminimi) Ja sisaruslisä kanssa korotettuna vaikka 200€.

Ajattele että yksi päiväkotipaikka maksaa valtiolle yli 1000€ kuussa. Jos perheessä on 3 alle kouluikäistä lasta se on jo 3000€ kuussa ja tällä hetkellä äiti saa 314 +n.60+n. 60 =434€ KOHTUULLISUUS KORVAUKSIIN!!

Kaikki kunnat ei nääs maksa sitä kotihoidontuen kuntalisää...

Enkä aja nyt sitä että kaikki naiset on saatava kotiin, vaan niille jotka haluaisivat, olisi suotava siihen mahdollisuus kun kunnilla ei hyvää hoitoa ole tarjolla..

OLKAA MUKANA TÄSSÄ!!

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
17.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja itse törmään siihen ongelmaan, että kun äitiyslomani loppuu, ei minulla ole työtä, johon palata, koska määräaikaissopimukseni päättyi juuri ennen äitiyloman alkua. Ongelma on siis se, että jos en löydä uutta työpaikkaa, on minun jäätävä hoitovapaalle, mutta siitä maksetaan tosi huonosti, eikä minulla ole siihen varaa. Toinen ongelma on se, että voisin olla työtön ja saada työttömyyskorvausta, mutta ei sekään ole kuin vajaa 400e/kk. Yksinhuoltaja en onneksi ole, mutta mieheni palkka ei ole kuin 1200e/kk, siitä menee puolet vuokraan, lopuilla pitäis saada laskut maksettua ja ruokaa meidän kolmihenkiselle perheelle kuukaudeksi + bensat ja muut pakolliset menot. Vuokratukea emme saa, koska yhteistulomme ylittää 1084e/kk. Joten pulassa olemme, ellei uutta työpaikkaa siihen mennessä löydy, tai ellei kotihoidontuki nouse.

Jadmiras ja Oona 2kk

Vierailija
2/2 |
17.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja äitiyspäivärahaa saan tällä hetkellä 800e/kk, joten pudotus on valtava. Ja rahamme tälläkin hetkellä riittävät kaikkeen tarpeelliseen nipinnapin...:/

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla