Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä "alkuspurtti" laihduttamiseen?

Vierailija
17.03.2009 |

Pakko se on tunnustaa, viimeisen puolentoista vuoden aikana on järkyttävän työtilanteen ja jalkavamman takia päässyt paino nousemaan ihan liikaa ja peiliin katsominen ei todellakaan miellytä tällä hetkellä. Ajattelin että kymmenisen kiloa pitäisi saada pois. Haluaisin aloittaa laihiksen jollain tehokuurilla tms. jolla lähtisivät ainakin nesteet liikkeelle ja mahdollisesti kilo tai pari putoaisi jo sillä. Onko kellään hyviä idiksiä tai tuotevinkkejä tällaiseen tehospurttiin?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
17.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli homman voi aloittaa miellyttävästi, jolloin jatkokin on helpompi. Itse laihdutin aikanaan n. 1600 - 2100 kcal:n päiväsaannilla 70:stä 58 kiloon, ja ensimmäisellä ja toisella viikolla lähti jo yli 2 kiloa, vaikka viikkotavoite oli 350 g. Sitten tahti tietysti tasoittui.

Vierailija
2/8 |
17.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

..siis yhteensä yli 2 kiloa, ei sentään 2 kiloa per viikko. Sitten olisin kyllä jo huolestunut! :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
17.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ELi herkut pois, vihanneksia paljon ja ulos kävelylle. Kyllä se siitä. Itsekuria vaan vaatii ainakin multa tuo herkkujen jättäminen ts. ei paino putoa millään...

Vierailija
4/8 |
17.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli et totisesti tarvitse mitään alkuspurttia tai jotain ihmeen dieettiä, vaan aloitat yksinkertaisesti liikkumisen ja muutat ruokavaliotasi. En tiedä liikuntataustaasi, mutta parhaiten saat tuloksia, kun aloitat salitreenin ja lisäät siihen aerobisen liikunnan. Neljä kertaa viikossa on ihan ok, saat treenattua koko kropan näin läpi. Päälle kävelyä tai fillarointia. Myös aamulenkki kävellen on hyvä.

Ruokavaliosta karsi liika rasva ja sokeri pois. Ruokavaliosi pitäisi koostua: paljon proetiinia, sopivasti hiilareita ja rasvoja. Rytmitä ruokailu siten, että eniten syöt hiilareita aamusta ja iltaa kohden vähennät niiden saantia.

Se miksi suosittelen punttitreeniä on se, että sitä kautta saat lihasta ja lihas kuluttaa enemmän kaloreita kuin mikään muu kudos. Unohda normi laihaläski-kauneusihanne, missä vedetään jotain jumppia kitudieetillä ja syödään pelkästään hiilareita. Tämä on liiankin yleistä naisten keskuudessa! Kun treenaat painoilla ja lisäksi otat aerobista liikuntaa, voit syödä hyvällä omallatunnolla hyvälaatuista ruokaa seuraavasti. aamupala, lounas, välipala, päivällinen, ja iltapala. Itse juon vielä treenin päälle proteiinipirtelön ja nälkää ei siis totisesti tarvitse nähdä!

Vierailija
5/8 |
17.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Purjokeiton ohje

kilo purjoa (EI vihreitä osia!)+vettä niin että purjot peittyy. Kuumenna kiehuvaksi ja keitä puolisen tuntia hiljaisella lämmöllä (ilman kantta). Ota purjot pois, mutta säästä myös liemi.

Juo lientä (kylmänä tai lämpimänä) parin tunnin välein noin kupillinen, syö aterioilla (tai nälän yllättäessä) purjoa noin puoli kupillista. Voit maustaa purjoa esim. pippurilla tai pienellä määrällä öljyä tai yrteillä. Jos vedät tällä koko viikonlopun, niin syö kuitenkin jotain kevyttä sunnuntai-iltana että maanantai ei alkaisi kauhealla nälällä :)

Tämä sitten vie vain nestettä, mutta saa aikaan tuntuvia ja ainakin vähän näkyviä tuloksia, joten sopii alkupotkuksi.

Vierailija
6/8 |
17.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla laihikset ovat aina jumittuneet siihen, että paino putoaaa niin tuskaisen hitaasti. Kuopuksen jälkeen laihdutin 8 kg laihdutusryhmässä, jota veti ravitsemusterapeutti, ja tarkoituksena järkevä, pysyvä painonpudotus. Hän laski, että mulle sopiva kalorimäärä olisi 1600 kcal, ja sillä paino alkoi pudota huimaa 300-400g viikkovauhtia alussa, seuraavina viikkoina hidastui edelleen (150g - 200g pudotusta) :-( Lopulta kalorimäärä laskettiin kokeeksi 1300 kcal:iin, mikä oli kertakaikkiaan liian vähän, mulla oli nälkä ja heikottava olo koko ajan.

Kaivoin nämä ohjeet ja muistiinpanot taas esille vuodenalusta, vakaana aikomuksenani alkaa laihis tammikuun alusta, mutta tuskastuin kertakaikkiaan jo tammikuun parin ensimmäisen viikon aikana kun paino putosi 200g viikkovauhtia. Sen takia haluaisin edes hiukan painon nitkahdusta alussa jollain tehokuurilla.

ap

Vierailija
7/8 |
17.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vieläkin, että miksi sä tuijotat vaakaa? Itse en edes omista moista laitetta enää. Tärkein väline on mittanauha ja peili, ja tietysti niistä omista vaatteista näkee, kun läski lähtee ja jotain muuta tulee tilalle. Itse laihdutin n. 12kg punttaamisella, mutta tärkeintä oli se, että lihasta sain tilalle ja koko kropan malli muuttui samalla.

Kun treenaisit sen lisäksi, että syöt järkevästi, ei sinun tarvitsisi miettiä painon lukemia. Aikamoisella kitudieetillä joudut olemaan, jos et liiku järkevästi.

Vierailija
8/8 |
17.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten sanottu, mulla oli viime vuonna jalkavamma joka hidasti vauhtia kaikella tapaa pitkäksi aikaa, mutta nyt taas liikun ihan normaalimäärät, sen verran mitä nyt työn ja lasten lisäksi saan aikatauluun mahtumaan. Meillä on koira, joten koiran kanssa kävelen päivittäin n. tunnin lenkin, lisäksi käyn 1-2 kertaa viikossa kaverin kanssa kuntokeskuksessa, jossa pelaamme ensin squashia 45 min ja sen jälkeen kuntosalilla 45 cm. ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kaksi