Latinot ja pettäminen
Itselläni ei ole latinomiestä, mutta jonkun verran heitä tiedän ja tunnen tanssiharrastuksen kautta ja suurin osa tuntemistani latinomiehistä pettää vaimojaan. Ja tämä on varmaa tietoa :(. Kaikilla ei ole tosin lapsia, mutta joillakin esim. vaimo raskaana.. Haluaisinkin kysyä teiltä latinojen vaimot ja tyttöystävät, että luotatteko miehiinne? Itse en hyväksy pettämistä ja tuntuu pahalta näiden petettyjen vaimojen ja tyttöystävien puolesta. En tiedä mitä tehdä. Suljenko silmät vai kerronko, vaikken vaimoja välttämättä tunnekaan? Eräältä latinomieheltä kerran kysyin pettämisestä ja hän selitti että heilläpäin (Kolumbia) miehen pitää saada seksiä halutessaan, mutta Suomessa naiset saattavat kieltäytyä ja se ajaa miehet pettämään. Olen koittanut pohtia, että onko pettäminen ihan normaalia Latinalaisessa Amerikassa ja Karibialla? Ehkä se kuuluu heidän elämäänsä kuten ruisleipä meille ja me vaan emme ymmärrä sitä? Vaan en tiedä tarvitseeko ymmärtääkään.. Ei ollut tarkoitus loukata ketään, asia vaan vaivaa minua kovasti!
Kommentit (2)
Kyllä meillä rakkaassa kotimaassakin näkee niin paljon pettäviä puolisoita, että voisihan sitä miettiä, että kuuluuko tämä nykyiseen moderniin suomalaiseen kulttuuriin, että juostaan kukasta kukkaan?
Eli jos tarkemmin ajattelee, niin kyllä kaikki voivat tuota samaa asiaa miettiä. Voiko kukaan enää olla varma puolisonsa uskollisuudesta?
Nimimerkki joskus Suomi-pikkujouluissa tullut nähtyä yhtä sun toista...
Aloittaa tällainen ketju. Jos olisit edes hitusen tietoinen kuinka stereotyyppisesti suhtaudut ihmisiin, et olisi aloittanut tätä ketjua. Pettäjämiehiä ja naisia on joka kulttuurissa, ei voi yleistää ja sanoa, että miten te latinoiden vaimot pysytytte luottamaan miehiinne!
Itselläni ei ole latinomiestä vaan länsi-Afrikkalainen ja olen kyllästynyt tuohon yleistykseen jonka mukaan afrikkalainen mies ei osaa olla uskollinen vaimolleen. Nykyään pidetään jopa normina, että mistä tahansa muusta kulttuurista tuleva mies pettää enemmän kuin suomalainen. Asia ei kuitenkaan näin ole, vaan prosenttiosuus on varmasti melko vakio oli sitten suomalainen tai mikä tahansa muu kansalaisuus on kyseessä.
Ja mitä tulee siihen kerrotko vaimolle, voisin sanoa, että jätä kertomatta. Älä hajota perhettä. Minusta kenelläkään ei ole oikeutta mennä aiheuttamaan epäluottamusta suhteeseen, varsinkaan kun et edes tunne naista.