Apuja sairaalakassin pakkaamiseen.
kurkkaa, oisko tosta apua:
http://www.vauva.fi/synnytys_artikkeli?content-id=36b7ffbd-e2b0-4dfa-91…
Kommentit (16)
ja mulla oli luumupussi mukana. Pussin kun söi niin ei tarvinnu pelätä kakkaamista :). Kyllä sieltä jääkaapistakin niitä sai, mutta oli kiva mutustella huoneessa omasta pussista. jääkaapissa oli vaikka mitä niin syötävää ei tarvi. Tosiaan ne hyvät housut mukaan kun lähtee kotiin. Liivit minä teetin kätilöllä eli ne taitteli liinasta kunnon liivit ja ne tuntu hyvältä eli olin ihan täysin sairaalan kamppeissa. Kävin aamua iltaa suihkussa ja oli hyvä kun oli omat sampoot ym, vartalo kuivu joten rasvaa kropalle ja huuliin. Kahviosta sai kyllä aika hyvin rompetta ostettua. Osastolta sai myös tutin vauvalle mukaan.
Sori sekava teksti...:)
Ne sairaalan sukat on jotain ihan kamalaa eikä mitenkään kestä jalassa...
niitä saa sairaalasta. jos ne haluat ottaa välttämättä mukaan ota, älä suotta stressaa. vauva syntyy vaikka sairaalan vermeitä käyttäisitkin. sitä paitsi syntymän jälkeen et huomaa mitä ympärillä tapahtuu kun kaikki huomio kiinnittyy vauvaan.
miehesi ennättää kyllä sulle juoksettamaan niitä tarvaroita.
ota henk.koht. hygieniatarvikkeet, puhelin+laturi, kamera+laturi ja vaikka musiikkisoitin jos sulla on.ja ota sun lääkkeet jos niitä käytät. lehtiä yms. on sairaalassa. ja mies voi juosta niitä hakemassa, samalla sitten tuo vauvan kamat ja sun kotiintulo vaatteet. niitä ei kannata murehtia, laitat vaan turvakaukaloon ne valmiisi et mies älyää ottaa kaiken matkaan.
ja jokaisella kerralla on ollut mukana vain kännykkä, kamera ja meikkipussi (sisällä kosteusvoide, kampa, hammasharja ja tahna).
Kaiken muun saa sairaalasta. Siis ruuan, pesuaineet suihkuun, vaatteet. Ei tulisi mieleenikään kuljettaa omia vaatteita/tossuja sinne, jäkivuoto on RUNSASTA ja fuskua tulee, kiva siinä sitten säilytellä omia verisiä aamutakkeja :) Lisäksi hormonien aiheuttama hikoilu on niin kovaa, että esim pyjamaa täytyy vaihtaa pari kertaa päivässä. Ja meikkiä nyt ei tulisi mieleenikään siellä viritellä naamaan.
Mies on aina tuonut kotiinlähtöpäivänä kassin, jossa mun ja vauvan kotiinlähtövaatteet. Tämän kassin olen pakannut valmiiksi ennen sairaalaan menoa.
eli mitä kannattaa ottaa mukaan? Jonkulaisen listan sain neuvolasta, mutta lähinnä kaipaan neuvoja mitä "ylimääräistä" kannattaa pakata mukaan. Neuvolan listassa oli, että tossut ja aamutakki. En omista kumpaakaan, onko se joku ongelma? Eikö synnärillä ole niitä sairaala kenkiä?
Niin ja OYS:siin olen menossa ja lapsi syntyy suunnitellulla sektiolla, joten se varmaan vaikuttaa asiaan.
ja on aika turhan pitkä lista.....
Nyt vaan lepään ja toivon, että kaveri pysyy mahassa vielä sovittuun leikkausaikaan.
ap
mutta ei siellä oikeasti tarvii mitään. Ruokaa ja juomaa ja vaatteet saa sairaalasta. Kenkiä ei välttämättä riitä kaikille, joten sisäkengät vois olla hyvät. Omia vaatteita tarviit vasta, kun lähdet kotiin. AInoa, mitä tarviit oikeastaan, on oma hammasharja ja shampoo.
Sun vaatteet ja vaatteet vauvalle voi hyvin mies tuoda siinä vaiheessa, kun pääsette kotiin, joten ei niillä ole mikään kiire, jos tulee sairaalaan lähtö pikaisesti. Sairaalassa vauvakin on sairaalan vaatteissa.
rahaa, puhelin ja laturi. Imetysliivit ja liivinsuojia.
Loput saa kun pyytää mieheltä
Sairaalasta saat jopa kammat ja hammasharjan jos unohtuu.
se neuvolakortti ja takaisin saatu vasta sitten neuvolassa...
Itse en ole koskaan pakannut itselleni mukaan mitään.....
Olen synnyttänyt lapseni sekä saanut sektiolla. Sektiossa koin ainostaan, että pois lähtiessä tärkein valinta on housut, koska haava on vielä arka. Parhaiksi koin ne housut, mitkä nousee noin navan korkeudella, näitä sitten käytin noin 2 viikkoa.
Sairaalassa en toisiaan kaivannut muuta kuin tuon puhelimen (jos saat pitää siellä sen päällä?)
Miehesi tuo sitten mitä tarvitset, meille toi perästä hammasharjat, hiusharjat shamppoot ym.
asun saksassa ja täällä ei saa sairaalassa mitään muuta kun selästä avoimen kaavun ja 20x20cm pyyhkeen.
Pakkasin sairaalaan mm. siteet, vaipat, pyyhkeitä, vessapaperia ja vaatteita mulle ja vauvalle. Yhteensä tuli kaksi kassia tavaraa ja toivon että pääsen kahdessa päivässä pois sieltä helvetistä..
tällä missä me asutaan niin on (Bayern). Masentaa koko ajatuskin sairaalaan joutumisesta jo valmiiksi.
Ei ihme, että ystävän saksalainen mies oli aivan ihmeissään, kun esiteltiin äitiyspakkausta heille.
Ei ihme, että ystävän saksalainen mies oli aivan ihmeissään, kun esiteltiin äitiyspakkausta heille.
en ottanut mitään muuta kuin käsilaukun, jossa oli neuvolakortti, puhelin ja lompakko. Mies toi sitten osastolle hygieniatarvikkeet ja kotiinlähtövaatteet niin mulle kuin vauvalle. Ja oikein hyvin pärjättiin, mitään en kaivannut, ja jos kaipasin niin mies toi tullessaan karkkia, lukemista yms.
tosiaan voi tuoda lähes kaikkea vierailullaan eli mukaan tarvii vain juttuja mitä luulee tarvitsevansa synnytyksessä. Mulla tärkeimpiä oli kamera ja kunnon hiuslenkki! Minua häiritsee normaalistikin kauheasti jos tukkani hapsottaa silmilläni tai kutittaa niskassa eli kunnon hiuslaitteet pakkasin jo ajoissa kassiin! Ja muutaman junior-pilttipurkin sillä ekalla synnytyskeikalla mulla oli öisin ihan kauhea nälkä! Siis lapsen jo synnyttyä. Saahan talon puolestakin jotain mehukeittoa ja näkkäriä mutta mä kaipasin kunnon ruokaa! =o)
maha sietää tavallista paremmin, niin sitä kannattaa varata.