Kuukautiset imetyksen aikana? Kenellä alkanut? Normaalia/yleistäkö?
Vauvani on 8kk. Imetän säännöllisesti lähes ympäri vuorokauden. Nyt kuitenkin alkoi kuukautiset. Miten on yleensä, alkavatko imetyksen aikaan? Ennen mulla alkoi imetyksen loputtua. Enpä ole näistä jutuista mistään kuullut.
Kommentit (22)
Kolmen äiti olen ja kahdessa on menkat alkaneet heti ja yhdessä vähän yli vuoden synnytyksen jälkeen.
Tai siis kun jälkivuoto loppui kolmen viikon kuluttua synnytyksestä meni muutama viikko kun menkat tuli ja imetin näitä lapsia pisimpään toista vuoden.
Meidän poika on nyt 9kk. Täysimetin 6kk ja vieläkin aika paljon. Kuukautiset tulivat pojan ollessa 7kk, mutta sen jälkeen ei ole tullut. En ole raskaana. Ja nuo ekat kuukautiset kestivät vain kaksi päivää (normaalisti kuusi)
sitten olen imetänyt reilu vuotiaaksi, viimeistä lähes puolitoistavuotiaaksi. Aina on vuoto alkanut heti, kun olen lopettanut imetyksen kokonaan.
ja täysimetyksellä (paljolla sellaisella) mentiin vielä 1,5-vuotuaaksi asti. Menkat tulivat koko ajan ajallaan, söin imetysajan cerazette-pillereitä, jotka joillain lakkauttavat kuukautiset kokonaan, joillain taas vuotaa koko ajan. Mulla tuli säännöllisesti imetyksestä huolimatta. Tuli mulla raskausaikanakin "menkat" aika pitkään.. Olen ilmeisesti vuotamishaluinen tyyppi.
Imetin vuoden ikään asti. Toisella kerralla meni vain 2kk... Täysimetin silloin 6kk ja osittain taas vuden ikään.
mutta kuukautiset on aina alkanut n 6 kuukautta synnytyksestä.
Itse olen ajatellut, että siinä vaiheessa kun kiinteät tuli kuvioihin mukaan, maidon määrä väheni sen verran, että kuukautiset alkoi. Tiedä sitten olenko oikeassa.
Kuukautiset alkoivat 7 vko:a synnytyksestä täysin säännöllisinä 30 pv kiertoina. Kolme viikkoa synnytyksestä oli jälkivuotoa ja siitä kuukauden päästä alkoi kuukautiset.
kun ei "normaalia" hormoonitoimitaa ole. Mulla esikoisen syntymästä alkoi 6 viikon päästä menkat, mutta kuopuksen jälkeen vasta 8kk. Esikoista imetin 11kk ja kuopusta 14kk. Kuitenkin 8kk ikäinen syö jo sen verran kiinteitäkin, että kyllähän se maidon tulo vähenee siitä mitä se on ollut täysimetyksellä.
mutta kuukautiset on aina alkanut n 6 kuukautta synnytyksestä.
Itse olen ajatellut, että siinä vaiheessa kun kiinteät tuli kuvioihin mukaan, maidon määrä väheni sen verran, että kuukautiset alkoi. Tiedä sitten olenko oikeassa.
tätä minäkin järkeilin. Vauva syö soseita jo melkoisesti, vaikka maitokin kyllä maistuu.
Kiitos yleisesti asiallisista vastauksista tähän "ongelmaani". Kaikki näyttäisi olevan kunnossa, toiveitakin on , ettei vuoto välttämättä olekaan vielä jatkuvaa.
mulla kahden lapsen jälkeen noin kolmen-neljän kuukauden päästä synnytyksestä vaikka lapset viel täysimetyksessä.. ei sinänsä merkitystä imetyksellä.
ekasta lapsestakuukautiset alkoivat 4 viikkoa synnytyksen jälkeen
ja toisesta kuusi 6 synnytyksen jälkeen.
Täysimetin lapsia 5-6 kk, osittain siitä eteenpäin
ja toisesta kuusi 6 synnytyksen jälkeen.Täysimetin lapsia 5-6 kk, osittain siitä eteenpäin
korjaan: siis kuusi viikkoa :)
ja toisesta kuusi 6 synnytyksen jälkeen.Täysimetin lapsia 5-6 kk, osittain siitä eteenpäin
alkoi ekan ja tokan raskuden jälkeen tasan 4 viikkoa synnytyksestä. Olin alle 20 v. kolmannen jälkeen meni 4 kk sain hänet 33 v, neljäs meni 7 kk olin jo 35... oisko Synnyttäneen omalla iällä merkitystä???
alkoi ekan ja tokan raskuden jälkeen tasan 4 viikkoa synnytyksestä. Olin alle 20 v. kolmannen jälkeen meni 4 kk sain hänet 33 v, neljäs meni 7 kk olin jo 35... oisko Synnyttäneen omalla iällä merkitystä???
Minulla kolme kertaa on kestänyt tosi kauan, ennenkuin on alkanut 1-1,5 vuotta synnytyksestä, silloin olin reilusti nuorempi kuin viimeisellä kerralla. Neljännellä kerralla (itse olin 41) alkoi 8 kk synnytyksestä.
Imetin tuolloin öisin enää kerran, mietin johtuisiko siitä.
Mulla alkoi kun lapsi 5 kk
Imetin tuolloin öisin enää kerran, mietin johtuisiko siitä..
Päivisin imetän vieläkin (osittain)
Mulla alkoi 7 viikkoa synnytyksestä vaikka täysimetin ja vielä lypsin luovutukseenkin lisäksi.