Muita jännityspäänsärystä kärsiviä??
mulla siitä tulee joskus sitten kaameita migreeneitä myös. Nykyään enää hyvin harvoin niin pahoja kylläkin. Mutta venyttelyt, hieronnat ja tietoinen rentoutuminen on auttanut, sekä hyvä tyyny! Suosittelen semmoista kennotyynyä, jota voi säätää itselle sopivaksi. Uiminen auttaa pitkällä tähtäimellä, mutta lyhyellä taas pahentaa..
Saan päänsärkyä usein henkisestäkin jännittämisestä, työpaikanvaihdosten tms. yhteydessä.
Kommentit (3)
Muutaman vuoden on vaivannut. Uiminen on pahinta, mitä niskani tietää! Heti seuraa päänsärky ja niska on jumissa. Mulle suositeltiin vain vedessä kävelyä.
Tyyny kannattaa hankkia hyvä. Joillakin fysioterapeuteilla on terveystyynyjä, joita saa kokeiltavaksi. Itse kokeilin viisi, ennen kuin löysin mulle sopivan.
Jos menet fysioterapiaan, niin ehdottomasti omt-fysioterapeutille! Tavalliselta saa vain hetken helpotuksen, mutta perimmäiseen syyhyn ei mitään apua. Omt aloittaa hoidot yleensä syvistä niskalihaksista, jotka mullakin on aivan olemattomat. Syvät lihakset on kaiken a ja o. Saat sieltä myös kotijumppa/venytysohjeita, joita kannattaa tehdä ahkerasti. Yleensä nämä liikkeet on tosi pieniä aluksi. Muuten rasittaa liikaa niskaa.
Niin ja nuo sun oireet on kyllä aivan jännitysniskalta kuulostavia. Mene ajoissa fysioterapiaan, ennen kuin tilanne menee liian pahaksi. Silloin kuntoutus on hankalampaa ja kestää kauemmin.
Kaksplussan äitienterveys sivuilla on pitkä ketju jännitysniskasta.
Tai luulen, että mulla on kyse jännityspäänsärystä.
Päätä jomottaa melko usein. Niskat ja hartiat, oikeastaan koko selkä on jumissa.
Ja nytkin parhaillaan vähän puuduttaa kasvoja tai silleen vähän pistelee.
Venyttely sattuu aika lailla. Tätä on kestänyt vuosia, mutta nyt tuntuu, että lähden lääkärille. Toivon saavani lähetteen fysioterapiaan. Haluan tukea jumppaamiseen ym. Onko muilla samoja kokemuksia?