Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun asunnon myy itse, mitä otettava huomioon? ov

Vierailija
11.03.2009 |

Olemme miettineet asunnon itse myyntiä.

Miten olette ilmoittaneet asunnosta?

Mitä papereita pitää olla omakotitalosta näytettävänä?

Mitä muuta?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
11.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

laitoimme ilmoitukset Oikotie-palveluun sekä Mikko.fi-palveluun. Lisäksi laitoimme pienen ilmoituksen alueen Etuovi-lehteen. Oikotie on selkeästiseuratuin ja käytetyin palvelu, meille lähes kaikki ostajaehdokkaat ovat tulleet sitä kautta.

Myyntikohteesta kannattaa laittaa ilmoituksiin mahdollisimman paljon tietoa ja HYVÄT KUVAT!!!!!! Niillä houkuttelee paikalle. Näytöissä sitten jakoon kohteesta esite ja johonkin lähelle kaikki kohdetta koskevat paperit valmiiksi, jotta voitte näyttää niitä jos joku kysyy.

Meillä ilmoituksissa on maksimimäärä kuvia ja siitä on tullut kiitosta. Lisäksi paljont ietoa palveluista ja kaikesta minkä olemme kokeneet itsellemme tärkeäksi tässä asumisessa. Myös pohjakuva on tärkeä.

Sitten vaan esittelyyn talo puhtaaksi ja siistiksi, sekava ja likainen ei houkuttele kuten siisti ja raikas. Esittelyssä oltava valmis vastaamaan mitä ihmeellisimpiin kysymyksiin :o)

Olemme myyneet vasta viikon ja katsjoia on ollut ihan hulluna. Toive on, että menee parissa viikossa! Kolme harkitsee tarjouksen jättämistä, joten pidämme peukkuja!

Vierailija
2/5 |
11.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä papereita pitäisi olla varattuna?

Miten ihmiset on suhtautuneet kun paikalla ei ole välittäjä vaan asunnon omistaja?

AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
11.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on tärkeätä tehdä lista kaikista mahdollisista vioista mitä talossa on. Olette siitä 5 vuotta vastuussa ostajalle. Vaikka tiedetyt viat vaikuttaisivat jonkun ostopäätökseen tai jopa hintaan, niin se on kivempaa kuin ruveta makselemaan ostajan teettämiä remontteja myöhemmin, pahimmassa tapauksessa joutua riitelemään asiasta raastuvassa.

Meidän listassa, vaikka käytimmekin välittäjää, oli esim. huonosti tehty kaato märkätiloissa (vaikka ammattilaisen tekemä olikin, vedet virtasi väärään suuntaan). Tuollaista ei näytössä havaitse mutta jos kaataa jostain syystä saavillisen vettä khh:n lattialle, sen huomaa.

Kaikki todisteet ovat hyviä tehdyistä remonteista, korjauksista ja huoltotoimenpiteistä. Esim. salaojat on tarkastettava vuosittain, että ne toimivat. Kuntotarkastus kannattaa myös ehdottomasti teettää. Se maksaa ja vie sen puoli päivää, mutta sen jälkeen on taas turvallisempi olo molemmilla osapuolilla, vaikka kaikkia vikoja sekään ei paljasta.

Vierailija
4/5 |
11.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo joo, pitäis googlettaa....

Vierailija
5/5 |
11.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.maanmittauslaitos.fi/default.asp?id=867

Itse en kiineistökauppoja lähtisi omin päin sohlaamaan vaan luottaisin välittäjään. Kiinteistökauppa on kuitenkin monimutkaisempi ja säädellympi kuin asunto-osakkeen kauppa, jonka olemme itse hoitaneetkin.