Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HELP Miten saa vauvan kääntymään peräasennosta?

Vierailija
09.03.2009 |

Olen nyt RV 35+3 ja vauva on vielä peräasennosssa. Ongelma on se kun vauvalla painoa nyt jo yli 3600 g niin lääkäri sanoi että saatetaan käynnistää synnytys RV 37.. Jos on silloin edelleen peräasennossa niin pitää leikata, ja haluaisin ihan normaalisti synnyttää alakauttaa. Miten saan käännettyä? Onko kenelläkään hyviä vinkkeä jotka olisi toiminut?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
09.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

- jotain kylmää vauvan pään kohdalle, esim. pakastevihannespussi

- pylly pystyssä kontallaan oleskelu

- vyöhyketerapia

Vierailija
2/8 |
09.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

käyt selällesi maate, jalat korkeammalle, vaikka sohvalle (siis polvea myöten). Sitten kasaat tyynyjä takapuolen ja alaselän alle, että pylly nousee ylemmäs. Siinä sitten makoilet 10-15 min kerrallan, vaikka useammankin kerran päivässä.

Koitat olla oikein mukavassa ja rennossa asennossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
09.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ystävillä ainakin on yritetty kääntää perätilassa olevat vauvat. Kaksi kolmesta ei ole kääntynyt. Näistä kahdesta toinen syntyi sektiolla ja toisen äiti synnytti alateitse, kun vauvan asento ja koko sekä äidin lantion koko arvioitiin soveltuvan perätilasta huolimatta.

Vierailija
4/8 |
09.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseistä asentoa en todellakaan suosittele enää noilla ap:n viikoilla (35+)!!!! Kyseisessä asennossa vauva alkaa painaa äidin isoja suonia ja siitä voi aiheutua äidille tosi huono olo ja vauvalle hapenpuutetta. Terveisin kätilö.

Vierailija
5/8 |
09.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eiköhän tästä jotenkin selvitä =D

t.ap

Vierailija
6/8 |
09.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että hänen mielestään sille on syynsä, että vauva on väärinpäin, jostain syystä se ei mahdu kääntymään / olemaan pää alaspäin. Hän piti turhana näitä käännösyrityksiä ja oli tukenani, kun en itse halunnut, että vauvaa yritetään väkisin kääntää. Vain osa kääntyy ja niistäkin suuri osa kääntyy takaisin väärinpäin, joten suurta hyötyä ei tuosta operaatiosta ole. Parhaan ystäväni vauva käännettiin väkisin, seurauksena ennenaikainen synnytys ja napanuora kaulan ympärillä, lapsi juuttui synnytyskanavaan ja lopulta jouduttiin hätäsektioon. ei hyvä.

muista ap, että tärkeintä on, että vauva syntyy turvallisesti kuin se, tuleeko se alateitse vai sektiolla.

Vierailija
7/8 |
09.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ulkokäännöwtä, lääkäri tekee, saat kevyen lääkityksen. Tosin meillä ei enää onnistunut kun tytöllä oli kokoa 3400g. Sektio oli seuraavana päivänä. Älä turhaan pelkää sektiota! Tärkeintä ei ole se synnytätkö alakautta vai tuleeko sektio, vaan se terve lapsi.

Vierailija
8/8 |
09.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse makoilin usein pyllypystyssä, siis sohvalla pari tyynyä pepun alla. Lisäksi yritin taskulampulla houkutella kääntymään: alavatsalle valo jos vauva innostuisi sitä tavoittelemaan.

Mulla kääntyi enkä itse edes sitä huomannut. viikkoja oli silloin n. 35. eli ei peli ole vielä menetetty!