Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuukautiset ihan sekaisin - vaihdevuodetko alle nelikymppisenä vai syöpä?

Vierailija
09.03.2009 |

Ennen mulla oli kierto aika tarkkaan 24 päivää ja kuukautiset kestivät 5 päivää tosi runsaina, jopa niin että super plus side-tamponiyhdistelmä kesti pahimmillaan vain kaksi tuntia ja sitten tuli jo läpi.

Nyt yhtäkkiä menkat kestää vain pari päivää ja melko niukkoina. Ei ole ollut enää ylivuoto-ongelmia. Kierron pituus on pysynyt samana tähän asti, eli 24-27 päivää.

Tänään alkoivat menkat. Rinnat olivat ihan törkeän kipeät viikon verran, eivät ole koskaan olleet näin kipeät. Nänneihin ei voinut koskea ja kipu tuntui myös nännin takana. Kipu loppui nyt kun menkat alkoivat. Veri on ihan kirkasta, ei mitää ruskeaa tuhrua. Se, mikä tässä on outoa on se, että tänään on vasta kierron 9. päivä!

Normaalissa 24 päivän kierrossa ovuloisin näihin aikoihin, mutta ikinä enkä koskaan ole vuotanut verta ovulaation aikoihin. Voikohan tämä olla oire varhaisista vaihdevuosista vai pitääkö pelätä syöpää tai jotain pahempaa?

Kokemuksia kellään?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
09.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai sit hormonihäiriö

onko joku ehkäisy käytössä

käynti gynellä auttaa parhaiten selvittämään asiaa

Vierailija
2/5 |
09.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään hormoneja en siis myöskään syö.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
09.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis; Mene gynelle ja otata papa-koe.

Mulla oli kanssa viimen vuoden lopulla ihme välivuotoja ja vatsa-oireita, pelkäsin itsekin syöpää,papa oli kuitenkin ihan normaali.

Lääkäri oli sitä mieltä että ei todellakaan ole aina merkki mistään vakavasta,myös mieliala voi vaikuttaa näihin asioihin.(eli älä turhaan mieti asiaa liikaa vaan rohkeasti lääkäriin vaan!)

Tutkimattomat ovat naistenvaivojen tiet.... ;)

Vierailija
4/5 |
09.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen alle 25, kuukautiset temppuilleet puolisen vuotta. Olen perusterve, sektioitu 1,5 vuotta sitten, kuukautiset tulivat normaalisti viime syksyyn saakka. Ne olivat poissa 2kk, sitten tulivat runsaina, uudestaan taas parin viikon päästä eivätkä meinanneet loppua (kestivät kolme viikkoa ja vuodon mukana tuli kamalasti hyytymiä). No, kuukautisten olisi pitänyt alkaa viime kuun lopulla mutta ei merkkiäkään niistä! Olen huomenna menossa taas tutkimukseen, eivät keksi Kättärillä mikä voi tämän ikäiselle aiheuttaa tälläistä. Ehkäisynä kondomi, raskaana en ole ollut missään vaiheessa (testejä tehty kymmeniä). Jos ketjua lukee asiantuntija, ottaisin mielelläni mielipiteen tästä.

Vierailija
5/5 |
09.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos huolettaa niin papa + ultraus niin sillä selviää jo aika paljon

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kuusi