Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voinko antaa 1,5 v:n leikkiä niin kauan yksin kuin viihtyy?? ov

Vierailija
09.03.2009 |

Tyttö (17 kk)viihtyy tosi hyvin omissa leikeissään, tänäänkin siivosin vaatekaappeja ja tyttö leikki 1,5 tuntia itsekseen, välillä tietenkin tuli katsomaan puuhiani mutta sitten meni taas omaan huoneeseensa leikkimään tai kylppäriin tekemään tutkimusretkiään.

Onko tämä ok, jos kerran lapsi viihtyy yksinään? Tuli vaan jotenkin huono omatunto, kun aattelin että pitäisi olla enemmän läsnä. Yleensä kyllä leikitään jotain yhdessä aamupäivällä ellei ulkoilla, mutta aika usein tulee tehtyä kotihommia ja tyttö pyörii siinä mukana tai leikkii itsekseen. Pitäisikö aktiiviseen yhdessäoloon panostaa enemmän??

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
09.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä se sitten tulee hakemaan huomiota, kun sitä tarvitsee :)

Ole iloinen lapsestasi, joka osaa viihdyttää itseään!

Vierailija
2/7 |
09.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan varmistat, että lapsi ei ajattele niin, että äitiä ei saa häiritä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
09.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

koko ajan juttelen sille jos on kuuloetäisyydellä enkä mitenkään ohjaa pois, ja jos tulee luokseni niin pysähdyn juttelemaan tai ihastelemaan jotain rojua mitä on mukaanaan raahannut. :) Usein tyttö hetken viihtyy luonani mutta kun huomaa miten tylsää puuhaa minulla on niin häipyy sitten omille teilleen.

Täytyy vaan kai sitten olla tyytyväinen ja unohtaa huono omatuntu!

ap

Vierailija
4/7 |
09.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tyttö ei koskaan viihdy yksinään. On nyt jo 4 vuotias ja harvoin leikkii omassa huoneessaan. Vaatii aina kaveria ja pikkuveljestä ei ole vielä seuraa. Kulkee minun perässäni aamusta iltaan.

Vierailija
5/7 |
09.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet hyvä äiti!

Mielestäni on paras todellakin antaa lapsen olla itsekseen jos kerran viihtyy.. :) Mielikuvitus kehittyy ja leikit myös.. Kyllä se siitä!! Meidän tytöt (3 kpl) ovat leikkineet paljon myös yksinään vaikka toisistaankin saavat seuraa.. En ole koskaan ajatellut että jotenkin heitä laiminlöisin. Iloinen lauleskelu kuuluu nytkin kun tuossa raahaavat tavaroitaan eri paikkoihin.. :)

Ja niin.. ne virikkeet.. :) Kotona riittää oikein hyvin. Älä huoli.. Nauti!!!!

Vierailija
6/7 |
09.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

poika on nyt 2v3kk. Mä en kyllä pode yhtään huonoa omatuntoa, koska lapsi tietää että olen läsnä koko ajan. Mun mielestä eri asia ois, jos katselisin telkkaria tai olisin koneella, koska silloin lapsi joutuisi tavallaan taistelemaan huomiosta. Nyt teen arkisia juttuja "lapsen tasolla" ja lapsi saa osallistua jos haluaa. Usein tuleekin hetkeksi esim parittamaan sukkia tai viikkaamaan vaatteita ja sitten taas jatkaa matkaa.

Mun mielestä pääasia on, että lapsi tietää että oot käytettävissä jos tarvitsee sua!

Vierailija
7/7 |
09.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin jo ihan varma että mut lynkataan täällä ja haukutaan ja vihjaillaan lastensuojelutapaukseksi... :)

Täytyy kai vaan jatkaa samaa rataa ja muistaa aina panostaa siihen että lapsi tietää mun olevan koko ajan "saatavilla". Koneella istun vaan kun lapsi nukkuu, telkkaria tulee hetkittäin katsottua muttei kyllä kovin pitkiä aikoja, monesti lapsi katsoo mukana (lähinnä ruokaohjelmia). Yleensä siis puuhailen kotihommia, ne taitaa tytön mielestä olla tylsiä kun ei seura kelpaa! :D

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi neljä