Apua, missä lämmitätte reissun päällä kiinteät ruuat?
Vauva on nyt kiinteillä, syö niitä 4 krt päivässä. Missä ihmeessä reissun päällä saatte soseet lämmitettyä ja syötettyä. Olemme ilman autoa matkalla.
Kommentit (9)
tuli mieleeni, että onnistuisiko lämpimän veden alla kahvilan vessassa vaikka.. Uskallanko, ulkomailla kun ollaan tuolloin
Syötimme viime kesän reissulla silloin 6 kk pojallemme soseet ilman lämmittämistä, siis huoneenlämpöisenä suoraan valmistölkistä. Hyvin kelpasi. Kannattaa kokeilla etukäteen, mitä mieltä lapsi asiasta on.
Voit myös lämmittää ruuan etukäteen (jos sellainen tilaisuus tarjoutuu) ja kääräistä tölkin esim. kaulaliinaan tai muuhun lämpöä hyvin eristävään materiaaliin. Esim. kylmä/lämpöpussi on hyvä. Ruoka säilyy lämpimänä ja syömäkelpoisena muutaman tunnin.
kun käytte itse syömässä niin ainakin täällä italiassa ihan mielellään lämmittävät sen purkin myös vauvalle. Kannattaa kysyä, kyllä varmaan muuallakin lämmittävät vauvanruokia. Vauvanruoille on myös termareita, jos vaan saa sen purkin ensin jossain lämpimäksi.
ja ravintolassa. Siis jos missä itse otatte sapuskaa, pyydätte tarjoilijaa lämmittämään samalla vauvan ruokapurkin. Eikä maksa mitään.
Yleensä tuovat purkin takaisin asiakkaalle lautaselle aseteltuna servetteineen päivineen. :D
Meilla ollaan alusta asti syoty lahes jarjestaan huoneenlampoisia tai ihan jaakaapinkylmiakin ruokia. En ihan varta vasten halunnut joutua ruuan lammittamiskierteeseen koska matkustelemme vauvan kanssa aika paljon. Ei ole tuntunut vauvaa vaivaavan ruokien lampotila missaan vaiheessa ja hanelle maistuu kylla lamminkin ruoka kun sita silloin talloin olen vaihteeksi ja kokeeksi tarjonnut.
Eli mita jos kokeilisit matkan paalla ainakin osin tarjota ihan "kylmaa" ruokaa? Ja toisaalta tosiaan melkein kaikki kahvilat ja ravintolat osaavat kylla lammittaa ruokapurkin mikrossa jos vauvalle ei kerta kaikkiaan huoneenlampoinen ruoka maistu.
Syottaminen onnistuu sylissa tai rattaissa istuen; joskus istutan vauvan isansa syliin ja syotan itse niin naen vahan paremmin mihin ruoka menee :)
Hauskaa matkaa!
tuli mieleeni, että onnistuisiko lämpimän veden alla kahvilan vessassa vaikka.. Uskallanko, ulkomailla kun ollaan tuolloin
Miksi sinne vessaan pitää lämmittämään lähteä? Kai kahvilassakin mikro on, ainakin tiskin takana jos ei muualla.
Moi,
Meillä ollaan myös usein reissun päällä ILMAN mahdollisuutta lämmittää kahviloissa/vessoissa tms. Meillä ratkaisu on ollut tavan termospullo johon lähtiessä kiehuvaa vettä ja sitten ruoka-aikaan sitä kuppiin ja sosepurkki samaten. Menee hetken aikaa ennen kun lasi lämpiää, mutta onnistuu kyllä. Tämä tietenkin olettaen että reissu ei kestä päivää pitempään. Aika halpa ratkaisu ainakin! Tosin kannattaa totuttaa viileämpäänkin ruokaan niin ei tule hätä käteen...
Meillä on käytössä oheisen linkin pullonlämmitin. Täytyy tosin "ladata" keittämällä aina käyttökertojen välissä, mutta ei siis itse lämmitystilanteessa vaadi mitään virtalähdettä. Ollut meidän käyttöön ihan loistava päiväreissuilla, joihin on ajoittunut yhden lämpimän ruoan syöminen eikä ole tarvinnut katsoa aikaa/paikkaa milloin/missä ruoka tarvitaan lämpimäksi. Mutta ei siis sovellu pidemmille reissuille, jos ei välillä ole sitä latausmahdollisuutta keitämällä.
http://www.princelionheart.com/site/t_otg_4225.html
http://cat.teho.net/software/vaunuaitta/e-site/index.php3?group=0000013…
Juuri olimme risteilyllä ja satuin huutiksesta bongaamaan juuri tuollaisen ennen reissua. Oli kätevä eikä vie paljoa tilaa matkatavaroissa. Saa lämmitettyä pullot ja purkit, jos vaan verkkovirtaa on saatavilla :-)