Kuinka pitkiä päiviä teidän lapset on päiväkodissa?
Kommentit (54)
Olen opiskelija, ja koulusta riippuen lapset ovat hoidossa joko 6.00-15.30 tai 8.00-15, 15 pv/kk. Huomaan lapsissa selkeän eron silloin, kun päivät ovat pitkiä (eli kun olen harjoittelussa.) Ovat väsyneempiä ja kiukkuisempia.
6-7h on hoitoaika. Yleensä minä vien ja mies hakee.
Otselläni on työvuorot 7-17.30 tai 9-18.30.. Kiittää voi että isän tuövuorot on 5-13.00 tai 7-14.00. Ei tule niin pitkiä päiviä. Yksin jos olisin niin lapsi varmaan asuisi päiväkodissa..
Onneksi ei tarvitse olla kuon max 4pv viikossa, yleensä 3 pv.
9-15 keskimäärin, joskus 8-12, harvoin 8.30.-16. 4pv/vk.
3,5-13h
Lapset vuoropäiväkodissa, molemmat tekee vuorotyötä.
Meillä lapsi on hoidossa klo 7.30-15.30/16.15 neljänä päivänä viikossa. Olemme kumpikin vanhempi töissä klo 8-15.45.
Oman kokemukseni mukaan ainakin meidän lapseen vaikuttaa enemmän hoitopäivien määrä kuin niiden pituus. Kolmen päivän viikonloppu on hänelle todella tärkeä (+lomat tietysti), se on ollut toki kivaa jos poikkeavien työvuorojen vuoksi ollaankin voitu viedä tai hakea aiemmin, mutta se ei ole lisännyt arjessa jaksamista.
10h, 7-17. Töitä 8-16 +työmatka. Yksi vanhempi.
5pv viikossa on 8.15-16. Joskus lyhyempää päivää jos minulla on vaan luentoja. Isä vie jos menee ysiin ja minä haen ja menen puoli kasiin. Lapsi on 4v. Tuntuu viikot raskailta.
5h/ pvä, teen osa-aikaisesti töitä juurikin tuon hoitoajan lyhenemisen vuoksi. Jos tekisin kokopäiväisesti töitä niin joutuisivat olemaan hoidossa 7.45-16.15
[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 08:24"]5pv viikossa on 8.15-16. Joskus lyhyempää päivää jos minulla on vaan luentoja. Isä vie jos menee ysiin ja minä haen ja menen puoli kasiin. Lapsi on 4v. Tuntuu viikot raskailta.
[/quote]
Ja me ei voida valitettavasti saada lyhennystä viikkoon: Minä opiskelen (työharjoitteluita) ja mies on ainoa tienaaja. Syksyllä oli osittaisella hoitovapaalla pari kk mutta sitten loppui rahat.
3v. lapsi on hoidossa joko 6-15 tai 9-16; molemmat vanhemmat ollaan vuorotöissä. 14 pv/kk sopimuksella.
Minä olen töissä 6:30-14:00, ja sitten käyn työpaikan salilla muutaman kerran viikossa, eli lapsi tarhassa 6-14:30/15:30, onko paha? Ajattelin että mieluummin hoidan sen salin pois alta enkö raahaa lasta illalla vielä salin lapsiparkkiin... On sitten illalla rauhallisempaa ja enemmän aikaa tehdä yhdessä jotain.
Tänne nyt vastaa ilmeisesti enimmäkseen he, joilla lasten päivät eivät ole hurjan pitkiä. Työni kautta minulla on kokemus, että todella moni lapsi viettää hoidossa KOKO päivän.
Pismmät päivät 8 tuntia, yleensä neljä päivää viikossa. Meillä on miehen kanssa hiukan eri työajat, mikä mahdollistaa tämän.
6.30-16. On kylläkin vain kolmena päivänä viikossa hoidossa. Mutta syksyllä joudun alkaa taas tekemään täyttä työaikaa jolloin lapsi on viisi päivää viikossa hoidossa.
Meidän tyttö on vuorohoitopäiväkodissa. 14 päivän aikana on kerran yötä päiväkodissa, silloin menee hoitoon 20.30 ja haetaan pois seuraavana päivänä noin klo 13. 3-5 päivää menee hoitoon 6.15 ja haetaan 14.30 ja 3-5 päivää menee hoitoon 12.30 ja haetaan 20.30. Kokonaisia vapaapäiviä on 14 päivän aikana on 4-6.