Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

3,5v valittaa pohkeitaan ja ei pysty kävelemään.

07.03.2009 |

Käytiin jo lekurissakin ja kokeili jalkoja. Lonkat ja polvet liikkui hyvin. Nilkkaa poika piti ihan suorana eikä suostunut koukistamaan. Kaikki tunto oli ok, eikä murtumia ollut.

Onko muiden lapset koskaan valitelleet, että jalkoihin sattuu ja ei pysty kävelemään? Kiitti jo etukäteen vastauksista. :)

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
03.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvukipuja täälläkin 3,5v neiti valittelee silloin tällöin (pääasiassa öisin kylläkin). Ihan lääkärin määräämää lääkettä ollaan saatu jota tarvittaessa öisin on annettu jos herää itkien kipuun. Aika harvoin tosin on pitänyt antaa, muuten yleensä hellä hieronta tai lämpimät kääreet ovat auttaneet.. eihän sitä mielellään kävele jos tuntuu kipua jaloissa.. joskus jos päivisin on kipua tuntunut niin ollaan pidetty leikkimielisiä ns. "hierontataukoja", että on kävelty jonkin aikaa ja sitten välillä istutaan hieromaan jalkoja, ja taas jatketaan. tietty eihän se pidä väkisin lasta kävelyttää jos oikeasti sattuu. mutta tuolla taukojutulla se on sitten tavallaan "unohtunut" ja meno on jatkunut vanhaan tapaan :)

Vierailija
2/4 |
04.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein lasten jalkavaivojen syynä on kengät. Ota kengästä pohjallinen irti ja laita lapsi seisomaan pohjallisen päälle. Tyhjää pitää kärkeen jäädä vähintään 0,5cm käyntivaraa. Molemmat jalat on mitattava, toinen voi olla isompi. Taipuuko kengät kunnolla? Onko niissä kunnollinen kantakappi? Käyttääkö lapsi päittäin crokseja /reikäkenkiä? Nissä jalkaa joutuu jännittäämään että ne pysyvät jalassa ja voi aiheuttaa mahdollisest vasaravarpaita ym. eli ei niitä päivittäiseen käyttöön.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
04.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kun olette vieläkin vastanneet mutta poika käveli 3pv varpaillaan ja ilmoitti sitten, että jalat ovat parantuneet =)

Johtui silloin influenssasta. Siskollani oli myös pohkeet kipeytyneet siitä taudista.

T.Nasu

Vierailija
4/4 |
07.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat valitelleet lapset ja itsekin muistan lapsuudesta sen hirveän, viiltävän kivun. Tuntuu kai koviten (voi varmaan olla vaihtelua lasten välillä) kutakuinkin keskellä pohjetta, etupuolella, luun reunassa. Johtuu ymmärtääkseni siitä, että kun luulla on kasvupyräys ei luukalvo ihan ennätä kasvutahtiin mukaan ja luulla on siis ahtaat paikat. Kipua voi lievittää hieromalla (auttaa, kun verenkierto paikallisesti paranee) ja sitten ihan särkylääkkeellä. Kipu helpottaa aikanaan, kun kasvupyräys hellitää, mutta valitettavasti jos taipumusta on, tulee uudestaan kun alkaa uusi kasvupyräys. Ikävää, mutta vaaratonta. Muistan oikeasti itse, kun tuntui kuin puukko olisi ollut lihaksessa ja silloin kävely oli todella tuskallista ja itkien ja huutaen matkaa taitoin. Itse olen antanut lapsille särkylääkettä hövelimmin kuin äitini minulle.