Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies huutaa lapsille ja

Vierailija
10.12.2008 |

Miten saada mies lopettamaan lapsille huutamisen? Enkä nyt tarkoita satunnaista hermojen menettämistä vaan lähes jokapäiväistä huutamista asiasta kun asiasta..

Olen sanonut asiasta useasti, mutta mitään muutosta ei näytä tapahtuvan ja mies itse sanoo,että pakko huutaa kun ei asiat muuten mene perille..itse olen taas sitä mieltä että huutamisella ei saavuteta kuin paha mieli..

Mitä jos vanhempien näkemykset lasten kasvatuksesta eroavat täydellisesti toisistaan? Onko muillakin näin?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
10.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin väittää, että huutaminen aivan varmasti ei tee hyvää lasten psyykkiselle kehitykselle. Mikä miestäsi vaivaa - jokin ei ole nyt kunnossa - terve ihminen ei huuda alinomaa eikä kyse ole kasvatuserosta, jos mies on muuten fiksu ja ymmärtää puhetta ja pystyt kertomaan hänelle, että huutaminen vaurioittaa lapsia eikä ole kasvatusta.

Miehellä on ehkä masennusta, ahdistusta tai jokin neuroottistasoinen muu ongelma, johon kyllä löytyy ammattiapua, kun sitä alkaa hakemaan.

Vierailija
2/2 |
10.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mies näe ongelmaa asiassa, kun hänen mielestään huutaminen on "pakollista". Lapset ovat valitettavasti varsin tottuneita tähän, tosin olen samaa mieltä kanssasi siitä, ettei ole hyväksyttävää käytöstä.

Stressiä kai jokaisella jonkin verran on, kuten myös miehelläni, mutta mielestäni se ei oikeuta lapsille huutamiseen. Apua hän ei tietenkään mielestään tarvitse, kun huutaminen on välttämättömyys. Tähän kannattanee vielä mainita, että lapsemme ovat muitten mielestä varsin hyvin käyttäytyviä (alle kouluikäisiä) joskin väsyneenä saattaa joutua pari kertaa asioista muistuttamaan että toimivat. Mutta siis mielestäni varsin normaalia.

Nyt asiat alkavat vain menemään huonompaan suuntaan, kun lapsetkin sanovat isälle, että älä huuda/ei tartte huutaa. En vaan tiedä mitä voin tehdä kun järkipuhe ei mieheen tehoa ja kun asiasta hänelle mainitsen tulee asiasta hirveä meteli kun suuttuu myös minulle ja soppa on valmis.

Niin, ja tätähän on kestänyt kohta vuoden, ettei sinällään ole mikään uusi ongelma meidän perheessä..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kaksi