Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysymys teille, joilla on kaksi (tai useampi) autoa perheessä

Vierailija
06.03.2009 |

Kumman puolison käytössä on nk. parempi auto? Millä perusteella?

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
06.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se nyt sattuu olemaan työsuhdeautoni, niin omituista olisi jos mieheni sitä käyttäisi pääasiassa.

Miehellä perinteinen "kauppakassi".

Vierailija
2/40 |
06.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän käyttää sitä enemmän, auto syö vähemmän, tulee halvemmaksi. Myöskin minun käyttämäni auto isompana on turvallisempi, mitä kuljetan lapsia, turvallisuus tärkeää. Itse en käytä autoa läheskään joka päivä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
06.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kaksi autoa. Mies menee töihin bussilla, joten minä ajelen tällä "ykkösautolla" omat työmatkani. Muille matkoille (jos satutaan lähtemään yhtäaikaa eri paikkoihin) auto valikoituu sitten sen mukaan, kuinka paljon tavaraa tulee mukaan, kuinka paljon kilometrejä on edessä (ykkösauto on turvallisempi, se lähtee siis pidemmille matkoille) jne. Meillä ei siis ole mitään "sun" tai "mun" autoa. Yleensä liikkeellä on tämä ykkösauto.

Vierailija
4/40 |
06.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla naisena on se turvallisin auto tai autoja on kyllä neljä mut ei oikee rekan veturilla viitti lapsia kuskata

Vierailija
5/40 |
06.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaimo ajaa yleensä ykkösellä pidemmän työmatkan vuoksi.

Vierailija
6/40 |
06.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin oli pidempi työmatka ja nyt sitten olen kotona lasten kanssa. Miehellä oli välillä sellainen, johon ei saanut lapsia mahtumaan, nyt mahtuu kumpaankin autoon, mutta mä kuskaan lapsia pääsääntöisesti.

Vierailija
7/40 |
06.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun autoni tosin on pienempi kooltaan. Eli jos ollaan koko perhe liikenteessä, niin silloin valitaan miehen auto. Molemmissa autoissa on lapsille istuimet, koska molemmilla autoilla kuljetetaan lapsia. Meillä molemmilla valtaosa ajoista on kaupunkiajoa.

Vierailija
8/40 |
06.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

riippuen tilanteesta missä ajetaan mutta useimmiten se joka ajaa pidemmälle (jos siis molemmat tarvitsevat yhtä aikaa) tai se joka kuskaa lasta saa paremman auton alle.

Vierailija
9/40 |
06.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse toiveiden mukaan molemmat valinneet autonsa, miehellä "hienompi" (kallimpi merkki, isompi,enemmän lisävarusteita...), mulla pieni, vaatimattomampi. Mies valitsi farkun, että saadaan kiekkojunnut helposti kuljetettua, nykyään minä ktenkin kuskaan enemmä; omalla kolmiovisella tietenkin :)

Vierailija
10/40 |
06.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä ajan vanhalla luuskalla vaikka kuljetan lapsia... Miehellä on 20 km pidempi työmatka kuin minulla...

Vierailija
11/40 |
06.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehellä on pakettiauto, jota tarvii työssään ja mulla on mini cooper s, jolla on kiva ajaa...

Vierailija
12/40 |
06.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ristiin ajetaan, ehkä mä ajan enemmän ns. paremmalla autolla. Jos on reissua Helsingin keskustaan, niin kilpaa juostaan, että kumpi saa ns. huonomman auton.

Vierailija
13/40 |
06.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi tai molemmat on hyviä mutta uudemmalla ja dieselillä ajaa kummalla tulee enemmän kilometrejä päivän aikana... eli sekä että...

Vierailija
14/40 |
06.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen auto on uudenpi mutta pienempi, omani on hieman tilavampi mutta vanhempaa vuosimallia.

Vierailija
15/40 |
06.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kokoluokkaa pienempi kun miehellä, koska en tahdo laivalla ajella ja yksi iso auto riittää, ei me kahdella autolla reissuja tehdä.

Vierailija
16/40 |
06.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ajan pienemmällä koska huomattavasti pidempi työmatka joten bensalaskussa säästetään.

Lisäksi perheessä neljä lasta joten toisen auton pitää olla tila-auto joten niissä ei paljon valinnan varaa.

Se kuka lähtee lasten kanssa ottaa isomman auton. Ja tila-autolla ajellaan pakosta kaikki perheen yhteiset reissut.

Vierailija
17/40 |
06.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehellä on pakettiauto, tosin kohta uudempi kuin minun autoni (uusi auto siis tilauksessa). Tosin jos mies ei tarvitsisi tuota pakettiautoa töissä, niin meillä olisi vain henkilöauto. Itse liikun töihin mieluiten julkisilla eli yhdellä autolla tultaisiin toimeen, mutta kun perheemme ei vaan mahdu tuohon pakettiautoon.

Vierailija
18/40 |
06.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on isompi ja uudempi auto, koska työmatkani on pidempi ja minulla on aina ollut, siis myös jo ennen mieheni olemassaoloa, iso auto.

Vierailija
19/40 |
06.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syystä että mulla on raskas kaasujalka ja mies haluaa säästellä omaa autoa.

Vierailija
20/40 |
07.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvät ja huonot puolet molemmissa. Minulla kuitenkin se isompi ja turvallisempi alla kun lapsia kuskaan ;)