Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

yksin oleva äiti kysyy vinkkejä

10.12.2008 |

eli olen yksin 1,5v ja 4v poikien kanssa ja isään ei voi hoito avussa luottaa joten omat menemiset ovat todella vähissä! miten muut yksin olevat äidit olette keksineet lapsen kaitsijoita kun minullakin on vain muutama tuttu jolta voi kysyä eikä samoja ihmisiä aina viitsisi vaivata!?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
10.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota yhteyttä oman seutusi Mannerheimin lastensuojeluliittoon. Sieltä voit kysäistä mitä palveluja antavat. Yleensä hoitoapua löytyy korvausta vastaan.

Vierailija
2/6 |
10.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit halutessasi myös pyytää itsellesi tukiperhettä Pelastakaa Lapset ry:ltä. Tukiperhe voi hoitaa lapsia sovitusti iltaisin tai viikonloppuisin, ottaa joskus pidemmäksikin aikaa "lomalle".

Yksi vaihtoehto on pyytää kunnalta päivähoitoapua päiväkodista, esimerkikis kahtena päivänä kuukaudessa, yhtenä päivänä viikossa jne.

Kunnan perhetyöntekijät tekevät myös työtä perheiden eteen. Eli mikäli haluat asioille päiväaikaan satunnaisesti, he ovat käytettävissäsi.

Laki takaa sinulle apua. Joissakin kunnissa pitää olla sitkeä sitä saadakseen, mutta kannatta taistella. Itse suosittelisin jotakin säännöllistä apua, jolloin voit joustavasti sopia hammaslääkäriajat tms.

Voimia ja jaksamista!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
13.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaatko kertoa tarkemmin tuosta päiväkotivaihtoehdosta. Mistä kautta sitä pitäisi pyytää? Meneekö kotihoidontuki ym.? Olen totaali yh ja ystävät, tuttavat päivisin töissä, joten on vaikea saada hoitajaa esim. lääkärin ajaksi, joten joudunkin niiitä usein sitten perumaan ja siirtämään sen vuoksi jonnekin tulevaisuuteen.

Vierailija
4/6 |
13.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkotihoito ei ole varmaan kovinkaan varteen otettava vaihtoehto, sillä ainaki minun käsittääkseni (helsingissä) ei voi olla päivähoipaikkaa ja saada kotihoidontukea. Ihan sama kuinka vähän siellä päiväkodissa on, mutta jos paikka on ovat tuet mennyttä.

Tiip

Vierailija
5/6 |
13.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkotimuodoista yksi on nimellä tilapäinen hoito

Päivähoito tarjoaa perheille mahdollisuuden tilapäiseen päivähoitoon tilanteessa, jossa lapsi ei kuulu kunnallisen päivähoidon piiriin ja tarvitsee satunnaisesti hoitopaikkaa. Hoitoa tarjotaan pääasiallisesti perhepäivähoidossa. Maksu määräytyy sosiaalilautakunnan ohjeiden mukaisesti.

Tämä on kuntakohtaista eli jokainen kunta tarjoaa tätä lain mukaista palvelua parhaaksi katsomallaan tavalla. Kotihoidontuki ei tilapäishoidon myötä mene, kunhan et allekirjoita kunnallista päivähoitosopimusta. Eli sosiaalitoimen kautta pitää kysyä, sitä kautta saa hakea myös tukiperheapua.

Vierailija
6/6 |
14.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asuinpaikallasi toimii yhden vanhemman perheen yhdistys (katso www.yyl.fi), voit löytää kohtuuhintaista lastenhoitoapua satunnaisten menojen ajaksi.