Minä kovistelin eksmiestäni lapsentekoasiassa niin, että
valehtelin, että ehkäisy on lopetettu.
Sanoin, että ehkäisy on hänen vastuullaan. Oli silti kanssani ilman kondomia, vaikka huomautin itse tilanteessa, että ei sitten ole ehkäisyä. Sen jälkeen alkoi mies pelkäämään, että entä jos tulinkin raskaaksi. Annoin hänen pelätä aikansa. Lopulta sanoin etten ole vielä raskaana ja pian erosimme, kun mies sanoi, ettei ole valmis isäksi. Minä laitoin eron vireille.
Oli pakko saada vastaus nopeasti, kun vanhenin tuossa suhteessa. Mielipiteitä toiminnastani?
Ajattelin, että katsotaan mitä mies ajattelee kunhan "en ehkäise" ja koska alkoi jo vaatimaan aborttia, jos olen raskaana, niin erohan siitä tuli.
Nyt naimisissa toisaalla ja kaksi lastakin:)
Kommentit (6)
Miten olisit muuten saanut selville, mitä miehesi todella haluaa, jos ei sitä muuten kertonut. Hienoa eritoten, että et jättänyt ehkäisyä pois, niin että sinulla ei ollut vaaraa raskautua tämän ex-miehesi kanssa.
Minusta toimit tilanteen huomioon ottaen reilusti ja vedit selkeät johtopäätökset.
Onnea uuteen liittosi ja toivomianne lasten elämään.
silloiselle avomiehelleni, että jätän pillerit pois, koska mun mielestä on nyt lapsen aika eli saa tulla jos on tullakseen. Hänen mielestä ei vielä ollut aika, joten hän jatkoi ehkäisyä kondomilla. Sitten menimme reilu vuosi sitten naimisiin ja hän sanoi ajan olevan oikea perheenlisäykselle hänenkin osaltaan. Tulin melko pian raskaaksi ja saimme esikoisen 11 kuukautta häiden jälkeen. Ratkaisu oli mielestäni hyvä, kun mieskin pystyi tekemään oman päätöksensä kohtuullisessa ajassa, eikä jäänyt empimään vuosikausiksi. En todellakaan tiedä, miten olisi käynyt, jos vauva-asia ei olisi edistynyt mitenkään vuosikausiin. Todennäköisesti ero olisi tullut, koska olemme jo yli 30-vuotiaita ja aika tuntui käyvän ainakin omalta osaltani vähiin.
On kyllä ollut ihanaa seurata miehen sitoutuneisuutta raskausaikana vauvan odotukseen ja sen jälkeen lapsen hoitoon. Ja sitä isän rakkautta <3
jos kerran ilmoitit lopettaneesi ehkäisyn. Miehellä oli mahdollisuus itse valita, käyttääkö kumia vai ei.
ap