Keskustelupalstat pullollaan näitä ilman miehen lupaa lapsia hankkivia naisia (ov)
Siis mitä on tullut seurattua niin juurikin näitä vauvakuumeisia naisia, jotka ottavat pienimmänkin merkin mieheltä hyväksymisen merkiksi ja alkavat yrittää lasta ilman vakavaa keskustelua asiasta on aikalailla.
Esim. "Mies sanoi, että säästetään vaan vielä esikoisen vaatteet. Eiköhän se tarkoita, että me tjottaillaan!"
tai
"Mies aika varmaan kyllä tiesi mikä aika kuukaudesta on meneillään ja antoi vaan mennä. Eiköhän sekin siis jo vauvaa halua. Tietäähän sitä mitä tästä voi seurata."
tai
"Viikko sitten mies ei vielä halunnut keskustellakaan vauvasta, mutta antoi silti ymmärtää toisin kun paljaltaan mentiin. Jee!"
Minusta äärimmäisen vastuutonta naisilta tällaisten perusteella antaa vaan mennä. Samoin toki myös miesten tulisi huolehtia ehkäisystä eikä luottaa siihen, että vauvakuumeinen nainen niin tekee.
Kommentit (16)
Tai niin, että joka kerran kun mies sekstailee, niin MIEHEN pitää ajatella, että nainen voi tulla raskaaksi. AV:n eukkojen mielestä kun se ehkäisy on kokonaan miehen vastuulla eli nainen voi silloin huoletta jättää pillerit syömättä ilman, että kertoo miehelle. Se mahdollinen raskaus on miehen oma moka. Mitäs sekstailee.
Säälittää vain ne vauvat, jotka syntyvät petoksen seurauksena. Toki joissain tapauksissa se mies sitten ajatukselle lämpenee, mutta väärin se on minusta joka tapauksessa miestä (ja vauvaa) kohtaan. Mun mielestäni vauvan "tekeminen" on aina yhteinen päätös. Valitettavasti kaikki naiset ei ajattele näin :(.
..mutta on myös naisia, jotka ei halua lasta ja painostuksen ym.. edessä raskautuu miehelleen. Se on melko vaijettu aihe, koska naisen "kuuluu" haluta lapsia.
Kaikki vaan ei ole niin vahvoja, että saa vuosien painostuksen alla pidettyä päänsä. Ottaahan osa muijista turpiinsakin joka viikonloppu.
Mielestäni kummallakaan ei ole oikeuta päättää asiaa yksin.
Ainakin vihkikaavassa puhutaan perheen perustamisesta, ja suurin osa tuntuu haluavan lapsia. Asiat pitää tehdä selväkis, myös sen miehen, jos ei halua lapsia. Miehen olis myös ymmärrettävä, ettei nainen voi odottaa sitä lapsentekoa niin kauan kuin mies. 45 v mies voi hyvin haluta isäksi, muttei samanikäinen puoliso varmaan enää lasta saa.
keskustelkaa asiat halki. Väärin on tehdä lapsi ilman miehen halua, mutta väärin on mieheltäkin lykätä asiaa epämääräiseen tulevaisuuteen. Naiselle tulee biologinen raja vastaan, ja se miehenkin on ymmärrettävä.
Näin sen LAPSEN oikeuksien vuoksi. Jokaisen lapsen oikeus on syntyä MOLEMPIEN vanhempien toivomana. Nainen, joka tekee lapsen petoksella, rikkoo LAPSEN oikeuksia ihan samoin kuin sen miehenkin.
Itsekkyyden huippu.
Mulle mies oli tärkein siinä vaiheessa ja lapset toissijainen ajatus. Lapsia sitten tuli, mutta yhteisestä päätöksestä.
sopii lapsen tullakin, jos mies kerran paljaalta panee vaikka tietää ettei vaimo käytä ehkäisyä.
"Mies aika varmaan kyllä tiesi mikä aika kuukaudesta on meneillään ja antoi vaan mennä. Eiköhän sekin siis jo vauvaa halua. Tietäähän sitä mitä tästä voi seurata."
tai
"Viikko sitten mies ei vielä halunnut keskustellakaan vauvasta, mutta antoi silti ymmärtää toisin kun paljaltaan mentiin. Jee!"
tekisi vastaavan tempun, jos se petos lapsen hankinnassa on kerran ok ja miehen vika jos toiseen luottaa. Eli jos nainen haluaa lapsen, niin mies vaikka salaa kävisi sterilisaatiossa ja sitten vaan ihmettelisi että voi voi, mites ei nyt tule? Tai jos nainen ei haluaisi lasta, niin mies salaa tahallaan sotkisi ehkäisyn (reikiä kortsuun tms) tai muuta kieroa? Olisiko sekin ok, jos kerran nainen saa petoksella päättää lapsiluvusta?
Jos päätös on annettu jo miehelle tehtäväksi eli nainen ei käytä e-pillerejä vaan käytössä on esim. kondomiehkäisy ja mies siis tietää että nainen toivoo lasta. Jos mies sitten päättää ruikkasta paljaaltaan niin pitääkö naisen lähteäkin karkuun tai lopettaa muuten akti samantien? Onko olettamus, että mies on heikko ja vastuu on aina naisen.
"Mies aika varmaan kyllä tiesi mikä aika kuukaudesta on meneillään ja antoi vaan mennä. Eiköhän sekin siis jo vauvaa halua. Tietäähän sitä mitä tästä voi seurata."tai
Minusta äärimmäisen vastuutonta naisilta tällaisten perusteella antaa vaan mennä. Samoin toki myös miesten tulisi huolehtia ehkäisystä eikä luottaa siihen, että vauvakuumeinen nainen niin tekee.
joten kyllä nainen voi ottaa asiat omiin käsiinsä. Niin kauan kuin miehet hylkää perheitään, seikkailee ja dokailee, panostaa kaiken uraansa jne ja naiset on perheen tukipilari, naisilla on myös enemmän sanavaltaa lapsiasioissa.
Miesten pitää ansaita luottamus. Sitten kun miehet kantaa yhtäläisen vastuun perheestä, voivat alkaa vaatia enemmän oikeuksiakin.
Tiedän että monet miehet on todella kunnollisia isiä, ja kantavat vastuun, mutta valitettavasti hekin joutuvat kärsimään siitä, että naiset on halki aikojen jätetty yksin lasten kanssa miesten huidellessa milloin missäkin.
saada odottaa lasta miehelle joka lasta ei halua...
täällä paasaa sellaiset naiset, joilla ei ole kokemusta siitä, että elämä ei mene aina niin ihanasti. Ihmiset on kuulkaas monesti tilanteessa, joissa ei ole yhtään täydellistä vaihtoehtoa vaan täytyy valita paras mahdollinen.
meillä ainakin piti paikkaansa että kun mies pani paljaalla niin hänkin oli jo siihen vauvaan valmis, näin minä se silloin tulkitsin vaikka mies ei sitä myöntänyt ääneen ja näin se oli. Miksi minä olisin alkanut ehkäisyä vaatimaan kun itsekin sen vauvan halusin ja toinen alkoi näyttää vihreetä valoa. Sitten kun tästä ehkäisemättömyydestä alkoi tulla jokakertainen tapa, otin jossain vaiheessa puheeksi että tämä ilmeisesti tarkoittaa että vauva saa meille tulla jos on tullakseen. Myhäillen mies myönteli... Hänelle oli vaan todella vaikeeta ottaa se asia jotenkin puheeksi. Ehdittiin sitten kyllä yrittääkin toden teolla vielä 8 kk ennen tärppiä, ja kyllä meillä molemmat odottaa tätä vauvaa ihan yhtä innoissaan...
hyvä lause. Se parista, joka ei lasta halua, hoitakoon ehkäisyn.
Ja kovasti näissä näytetään olettavan, että nuo esimerkkien naiset eivät kerro aikeistaan miehilleen, tai eivät kerro etteivät käytä ehkäisyä. Sitä en usko.
Jotkut tahot vain haluavat uskoa naisten petturuuteen, uskokoot.
Jos päätös on annettu jo miehelle tehtäväksi eli nainen ei käytä e-pillerejä vaan käytössä on esim. kondomiehkäisy ja mies siis tietää että nainen toivoo lasta. Jos mies sitten päättää ruikkasta paljaaltaan niin pitääkö naisen lähteäkin karkuun tai lopettaa muuten akti samantien? Onko olettamus, että mies on heikko ja vastuu on aina naisen.
Koska mä en niihin mitenkään kovin usein törmää. Vai ovatko ne kaikki sitten tuolla vauvakuumepalstalla (mitä en itse siis lue)?
joskus vauvakuumeilu-palstalla (ei välttämättä vauvalehden) joskus päiväkirjaosiossa, milloin missäkin.
Kuten jo kirjoitin, miestenkin pitää huolehtia ehkäisystä, tottakai. Etenkin silloin jos vaimo on vauvakuumeinen, eikä itse lasta vielä halua. Minun mieheni ei kyllä ole kierrostani tietoinen jos en siitä hänelle erikseen kerro. Eikä hän "hedelmällisiä" päiviä tiedä vaikka kertoisinkin mikä kiertopäivä menossa.
Jos nainen tietää, ettei mies vauvaa vielä halua ts päätöstä asiasta ei ole vielä tehty, niin minusta henk koht. on vastuutonta leikkiä tulella ja toivoa "vahinkoa". Tokihan useat miehet lopulta lämpenee asialle lopulta, mutta siitä huolimatta en lähtisi ottamaan riskiä näinkin isolla asialla.
ap
jos tietää vaimonsa haluavan lasta, ja ei käytä ehkäisyä. Miksi ihmeessä ehkäisy olisi muka vaimon asia? Ja muutenkin, miten ihmiset eivät muka puhu keskenään? En minä voisi kuvitellakaan, että minun mieheni ei tietäisi, käytänkö minä esimerkiksi ehkäisypillereitä vai en.
Mutta joka tapauksessa, jos ihan vahinko sattuu, niin kyllä sekin on ihan yhtälailla molempien vastuulla.
Mutta miksi muutenkin ajatellaan, että nainen olisi se, joka haluaa enemmän lapsia? Meillä ainakin se on aina ollut mies, joka on haaveillut isosta perheestä.