ENSKOJEN MAALISKUU
Heippa! En ainakaan huomannu uutta pinoa joten korkataan nyt maaliskuu "vihdoin"..
Viime kuun pulinat löytyy täältä : http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WAR_perhe&p_p_action=1&p_p…
Meille tänne ei mitään ihmeellistä uutta, perus hyvää kuuluu :) Eilen käytiin miehen kanssa pitkän kaavan mukaan syömässä ja elokuvissa :) Oli ihanata! Urho oli mummolassa ja mummun kanssa nukkuikin vaikka mekin sinne mentiin yöksi. Olivat viihtyneet hyvin ja Urho oli ollut tapansa mukaan hyvällä tuulella. Nukkunutkin oli hyvin mummun vieressä. Ollaan harrastettu tätä nyt jonkin kerran, että Urho nukkunut mummun kanssa ja me yläkerrassa. Tietää ainakin että hyvin menee sitten joskus jos meillä jotain ilta/yömenoa. Ainakin elokuussa sitten.. Madonna Madonna!!
Eipä kummempia. Ryömikääpäs nyt koloistanne kertomaan kuulumisia!
F ja U 7kk
Kommentit (31)
Heippa kaikille!
ajattelin "ilmoittautua" tänne nyt kun meidän pikku neiti vihdoin ja viimein saatiin maailmaan 20.3. sairaalassa jouduttiin viettämään vähän pidempään koska neiti päätti kellastua ja laitettiin "solariumiin" mut nyt kaikki on hyvin ja ollaan oltu kotona jo muutama päivä. tosin neidin rytmi on hiukan sekaisin kun päivät nukutaan ja yöllä ollaan hereillä ja tankataan jatkuvasti. mut eiköhän se tästä.
Santtu ja neiti 9pv.
Onnea, Santtu, pienestä tytöstä!! :) Saakos synnytystarinankin lukea sitten, kun jaksat ja ehdit? Ja tänne kyllä todellakin mahtuu mukaan. Ihana, että tulit kirjoittamaan.
Ja komppaan Pariisitarta: Huhuu kaikki vanhat ja uudet enskakirjoittajat!!
Norppikselle tsemppiä töiden aloitukseen... Varmasti outoa olla taas takas ja meneehän kaikki totuttu taas kotona uusiksi. Voisin kuvitella, että mua ainakin ahdistais kaikki se etukäteen, mutta eiköhän se ala suttaantua :) Omalla painollaan, kuten tuo mies meillä ajattelee. Mulle se on vähän vieraampi käsite...
Pariittarelle kiitoksen myös :) Kiva ois treffata uudestaankin taas. Vaikka kolmisin, Maisi mukaan myös. Ja mä voin tosiaan antaa Maisille vaikka sun puhelinnumeron, jos se sopii? Facebookin puolella ollaan enemmänkin oltu yhteydessä, mutta vielä toistan, että on ihanaa, kun teillä on alkanut helpottamaan :) Ja sä oot kyllä niin syntynyt äidiksi, sua ja Ronjaa on ihana katsella!
Fiiu, mä uskon et Urho sanoo äiti! :D Voi että on varmasti niin ihana, kun toinen alkaa puhua... Varmasti yllättää joka päivä :) Hauska myös tuo Urhon liikkumistapa, mutta mitäpä sitä ryömimään/ konttaamaan, kun muutenkin eteenpäin pääsee! Ja jaksamista sinne sairastelujen keskelle... Pahin tosin tuntui jo olevan ohi ja olo alkaa helpottamaan kaikilla.
Maisi, mä oon syöttänyt nyt Aadan sylissä yöllä... Yrittänyt pitää silmiä auki ja toivonut, että söis nyt nopeesti, heh. Sitte nostanut sänkyyn ja tassutellut, jos ei oo asettunut nukkuun. Viime yönä jäi kylläkin klo 5 meidän sänkyyn, kun joinan öinä ei oo enää tuohon aikaan nukahtanut siirron jälkeen... Seitsemään asti mentiin sitte ja se kaks tuntia on kyllä aika paljon omissa unissa! Niin ja Aada on alkanut nukkua mahallaan kans.
Meillä on taas ollut huonoja öitä. Mummolassa menivät ihan repaleisiksi taas, mutta jospa se siitä... Toivossa on hyvä elää :) Muuten meni kivasti ja junassakin oli kiva seurata isompien leikkejä.
Nyt Aada kutsuu, ei isi kelpaa tällä hetkellä... Vilkutuksia!
K&A
Piti kysymäni, että mitä olette tehneet, kun vauva puree tissiä? Maisikin tästä silloin aiemmin mainitsi... Aada on nyt alkanut sitä harrastaa ja sai eilen ihan haavan aikaan - verta tuli ja kyllä sattui. Tänään on pelottanut sitten joka kerta, kun tissiä olen antanut.
-K
... ennen illan amazing racea ja suomijaksoa:)
Korkalle kiitokset kauniista sanoistasi<3 Puolestani sanon, että olen jo kauan ihaillut Sun ja Aadan suhdetta (ja ihmettelen, miksen ole sitä tajunnut sanoa, kuin vasta nyt! tyhmä minä), jota mulla on ollut onni seurata pariviikkoisesta Aadaneidistä aina tähän päivään saakka:) *halaus* Ja jaksuja aimo annos öidenkulkuun, eiköhän ne taasen kotona pian palaa omiin uomiinsa.
Huh, Tuo hampi -ja imetysasia onkin hyvä kysymys; purukaluston kokeilu äidin rintaan kuulostaa aika kurjalta:( osaisiko Fiiu, Maisi tai Norppis antaa hyviä vinkkejä konkarienskoina? Niin, ja toki voit , Korka, antaa Maisille mun kotisäpon osoitteen tai p.nron:) Harmitus kuin ei päästä mukaan menoon mukavaan silloin pe 3.4:( läheinen ysti on tulossa silloin pitkästä aikaa vierailulle, oli jo sovittu ennein kuin kuin tämä tuli puheeksi. Ensi kerralla sitten, kiitos kutsusta:)
Maisillekin jaksuja öihin ja infoilepa, miten sujuu unet Nuppusella omassa sängyssä (täälläkin on tuo joskus edessä). Hampaitakin siellä tehdään, voi pientä ja vanhempia! On se kumma, kuin hampien tulo pitää olla niin hankalaa alkuun:( Niin,Ja Korka varmaan antaa yht.tietojani niin voidaan treffata joku kerta- porukallakin:)
Fiiulle ja Urholle vielä toipumisia ja vilkutuksia! Olen muuten ajatellut samoin, että odotus oli sarjastamme elämäni parasta aikaa, mutta vauva-arjen alku (ekat pari kk) hiukan kankeampaa (koliikki ja oma kipuilu)...se jännittääkin, miten sitten joskus, jos seuraavaa mietitään. En haluaisi enää joutua kokemaan samaa prosessia repeämisten osalta uudestaan. Mutta synnytyksestä ei traumoja itsessään jäänyt, onneksi:) Ja olihan ne ekat hetken Ronjan kanssa aivan uskomattoman upeita<3 Ehkä aikakin kultaa muistoja siihen mennessä, kun kakkosta mietitään ja pelko väistyy...:)
Santulle vielä vauvaonnittelut<3 synnytystarinaa odotellen, Korkaa kompaten:)
nyt täytyy rientää, isukilla loppuu jo Ronjan viihdytyskeinot...
ihanaa alkavaa viikkoa kaikille:)
pariisitar&ronja
... ennen illan amazing racea ja suomijaksoa:)
Korkalle kiitokset kauniista sanoistasi<3 Puolestani sanon, että olen jo kauan ihaillut Sun ja Aadan suhdetta (ja ihmettelen, miksen ole sitä tajunnut sanoa, kuin vasta nyt! tyhmä minä), jota mulla on ollut onni seurata pariviikkoisesta Aadaneidistä aina tähän päivään saakka:) *halaus* Ja jaksuja aimo annos öidenkulkuun, eiköhän ne taasen kotona pian palaa omiin uomiinsa.
Huh, Tuo hampi -ja imetysasia onkin hyvä kysymys; purukaluston kokeilu äidin rintaan kuulostaa aika kurjalta:( osaisiko Fiiu, Maisi tai Norppis antaa hyviä vinkkejä konkarienskoina? Niin, ja toki voit , Korka, antaa Maisille mun kotisäpon osoitteen tai p.nron:) Harmitus kuin ei päästä mukaan menoon mukavaan silloin pe 3.4:( läheinen ysti on tulossa silloin pitkästä aikaa vierailulle, oli jo sovittu ennein kuin kuin tämä tuli puheeksi. Ensi kerralla sitten, kiitos kutsusta:)
Maisillekin jaksuja öihin ja infoilepa, miten sujuu unet Nuppusella omassa sängyssä (täälläkin on tuo joskus edessä). Hampaitakin siellä tehdään, voi pientä ja vanhempia! On se kumma, kuin hampien tulo pitää olla niin hankalaa alkuun:( Niin,Ja Korka varmaan antaa yht.tietojani niin voidaan treffata joku kerta- porukallakin:)
Fiiulle ja Urholle vielä toipumisia ja vilkutuksia! Olen muuten ajatellut samoin, että odotus oli sarjastamme elämäni parasta aikaa, mutta vauva-arjen alku (ekat pari kk) hiukan kankeampaa (koliikki ja oma kipuilu)...se jännittääkin, miten sitten joskus, jos seuraavaa mietitään. En haluaisi enää joutua kokemaan samaa prosessia repeämisten osalta uudestaan. Mutta synnytyksestä ei traumoja itsessään jäänyt, onneksi:) Ja olihan ne ekat hetken Ronjan kanssa aivan uskomattoman upeita<3 Ehkä aikakin kultaa muistoja siihen mennessä, kun kakkosta mietitään ja pelko väistyy...:)
Santulle vielä vauvaonnittelut<3 synnytystarinaa odotellen, Korkaa kompaten:)
nyt täytyy rientää, isukilla loppuu jo Ronjan viihdytyskeinot...
ihanaa alkavaa viikkoa kaikille:)
pariisitar&ronja
meillä takkuaa yhteys, ja nyt viesti tulikin monesti:(
Moikka!
Löysin tämän pinon vasta nyt, jostain kumman syystä ja aattelin kysästä vieläkö mahtuu mukaan vaikka poika onkin jo 9,5kk? Kirjottelin ensin kesäkuisten pinoon, ennen kuin ne muuttivat johonkin suljettuun ja sitten tonne Yökköihin kun poika on ollut niin huono nukkumaan. No nyt nukutaan paremmin, mutta jonnekkin olisi kiva kirjoitella...
Mulla siis poika syntynyt kesäkuussa Kättärillä ja itse synnytys oli vaikea ja traumaattinen niin henkisesti kuin fyysisestikkin.Kätilö tyly ja koppava, kohtu lakkasi supistelemasta, omat voimat loppu ja lopulta imukupilla revittiin hyvin kivuliaasti ja väkivaltaisesti poika ulos ja äiti nukutukseen ja leikkaussaliin paikattavaksi. Poika oli kokoajan kunnossa, mikä loistavaa! Alkuajat poika oli koliikkinen ja sitten 4,5kk lähti ryömimään ja alkoi toi motorinen kehitys haitata öitä. Nyt siis 9,5kk ja kävellyt kuukauden päivät ja unet palanneet. Ollut aika vuoristorataa ja välillä tää äiti on ollut täysin zombi. Onneksi on mummot ja dramaa jolla saa neuvolankin ymmärtämään tilanteen!
Onnea Norpanpoikaselle uuden vaavan suunnitteluun, itselläkkin mielessä, mutta en tiedä millon uskaltaa ajatella kun on ollut niin rankkaa ja alakautta en taida uskaltaa enää synnyttää...mutta onhan niitä keinoja;)
Möyri08 "myöhäisherännyt"
et tervetuloa oikein paljon Santtu ja Onnea tyttärestä!!!! Tosi kiva kun tulit kirjoitteleen, palsta on välillä niin hiljainen.
Ja Korka, et tuohon tissin puremiseen jotkut on ainakin kokeilleet rintakumia..? Mähän en tiedä kun ei siihen asti päästy mut tällasen vinkin oon kuullut. Jos se pureskelu tahtoo tapahtua siinä ennen "vauhtiin pääsyä" niin sittehän sen voi napata poiskin kun alkaa sujumaan.
Ei ny muuta ku pitää mennä nukkuun :)
F.
En sit hokannu tänne kakkossivulle kurkata, eli tervetuloa myös Möyrille! Muistanki sut yököistä, onneksi teilläkin on yöt helpottaneet!
F.
korkalle, AUTS! Aadahan on oikein kunnolla haukannut äitiä :/ Meillä tosiaan on ollut samaa ongelmaa, mutta se on jo jäänyt pois oikeastaan kokonaan. Neuvolassa silloin valittelin tuota puremista ja siellä sanottiin, että on aika tavallista ekojen hampaiden tultua, mutta jää yleensä pois. Meillä pureminen alkoi yleensä kun Nuppu oli jo jonkun aikaa imenyt, eli nälkä tyydytetty. Tein sitten niin, että heti kun rupesi puremaan, lopetin imettämisen (vähän kuin opetusmielessä, että jos purraan, niin tissi menee piiloon) Itsekin jo mietin tuota rintakumia, mutta voisi olla tässä vaiheessa aika hankalaa ottaa käyttöön. Toivottavasti Aadakin tajuaa pian lopettaa moisen kiusanteon, se on kamalaa kun rupeaa jännittämään sitä imettämistä. Weera on päässyt helpolla, kun Ainolla ei ole hampaita tullut :)
Ja Santulle oikein paljon onnea pienestä tyttösestä! Tervetuloa vauva-puolelle! Ja tervetuloa myös Möyrille! Tänne mahtuu kyllä :)
Nyt me lähdetään Nupun kanssa vähän asioille.
-M
Onpas täällä ollut aktiivista! Kiva lukea kaikkien kuulumisia :)
Sadeorkidealla onkin ollut hyvä tilaisuus nyt rentoutua oikein kunnolla. Toivottavasti sait oikein makoisat unet. Minäkin olen vähän haaveillut hotelliyöstä (ja aamupalasta). Meillä nukutaan aina vaan niin huonosti, että ymmärrän erittäin hyvin kaikkia väsyneitä äitejä. Minttuhan on jo iso tyttö, hienot mitat teillä neuvolasta!
Korkan kanssa me nähdäänkin ensi viikolla :) Aadan nukkuminen kuulostaa oikein hyvältä ja nukkuu vieläpä omassa sängyssä, mahtavaa! Miten muuten noi yösyötöt, otatko Aadan teidän sänkyyn makuulle syömään? Nukahtaako hän siinä sitten rinnalle, eli siirrätkö nukkuvana takaisin omaan sänkyyn? Mekin aletaan taas yrittämään tuota omaa sänkyä, niin tällaisia on tullut nyt mieleen. Se syöttäminenhän on niin helppoa kun pieni nukkuu vieressä.
Meillä yöt on ollut hankalia ja viimeaikoina taas oikein erityisen vaikeita, mutta nyt pari yötä on olleet helpompia. Eilen huomasin, että kolmas hammas on puhjennut alas, taitaa nuo hampaat olla meillä syynä yöitkuihin. Parina viimeyönä erikoista on ollut myös se, että Nuppu on ruvennut nukkumaan mahallaan. Laitamme hänet aina selälleen nukkumaan ja niin hän yönsä aloittaa, mutta jossain vaiheessa kääntyy vatsalleen, imettäessä käännään selälleen ja niin hän myös aina nukahtaa, mutta sitten taas jossain välissä kääntyy masulleen. No, kai se on jo tässä vaiheessa sallittua ja minusta tuntuu, että nukkuukin paremmin masullaan ja milläs sitä toisaalta enää estääkään. Hommasin jo Pantleyn unikirjankin ja olen sitä nyt lukenut, hyviä vinkkejä sieltä varmasti saadaan ja ensi yöstä lähtien koitetaan siis siirtyä omaan pinnikseen meidän sängyn viereen, saataisiin kaikki vähän enemmän nukkumistilaa.
Norpanpoikasella alkaakin jo työt, varmasti haikeaa, mutta toisaalta on vrmaan ihan kiva päästä aikuisten pariin ja onneksi sulla on pehmeä aloitus, eli pääset pian jo kesälomalle :) Ja on varmasti hyvä isälle ja pojalle saada kunnolla yhteistä aikaa, olla päivittäin ihan keskenään kokonaisen kuukauden verran. Meillä mies pitää isäkuukauden kesäkuussa minun ollessa vuosilomilla, joita pidän ennen hoitovapaan aloittamista.
Pariisittarestakin oli kiva kuulla pitkästä aikaa :) Ja hyviä uutisia oli, tosi hyvä että olet vihdoin toipunut ja päässyt kivuista. Teilläkin alkaa Ronja olla jo koliikki-iän paremmalla puolella. Mennään ihmeessä kävelylle ja vaikka leffaankin, mekin aika pitkiä vaunulenkkejä usein tehdään. Voisin varmaan korkalta kysellä sun yhteystietoja? Meilläkin asuu muuten aika temperamenttinen tyttö, välillä huudetaan oikein raivokkaasti, mutta toisaalta sitten taas riemuakin löytyy paljon, pikkuhiljaa me vanhemmat ollaan totuttu tuohon temperamenttiin, joka poikkeaa aika lailla meidän omistamme. Ja leffassa ei Nuppu pelännyt ollenkaan mitään, siellä alkuun kovasti ihmeteltiin sitten syötiin vähän omia leluja, vaihdettiin vaippaa, otettiin rintaa, nukuttiin jne, ja hyvin sai äiti ja kummitäti seurattua myös leffaa, joka oli Me & Marley (tai toisinpäin..)
Ja Fiiulla on ollut pieni potilas, mutta nyt siellä ollaan taas terveinä, hyvä niin! Ihanaa, kun Urho siellä puhelee, on se niin suloista! Meilläkin on alkanut tulla uusia äänteitä, mutta aika hiljalleen, päällimmäisenä taitaa Nupulla olla nyt tuo liikkumisen opettelu. Ryömimisvaihe taitaa jäädä välistä, odotellaan nyt vaan että tajuaisi tuon konttaamisen.
Mukavaa sunnuntaita ja alkavaa uutta viikkoa kaikille!!
-Maisi ja Nuppu pian 7kk