Mistä pojalle juhlapuku (musta, sininen, harmaa) edullisesti? Suht nopsaan?
Otsikossa tulikin kerrottua jo se perimmäinen syy tämän keskustelun avaamiseen.
Meillä on maaliskuun lopussa tulossa sukulaisen isot syntymäpäiväjuhlat ja jäin miettimään, että nyt olisikin varmaan aika hankkia esikoiselle (5,5 v) ensimmäinen oikea puku. Tähän asti olemme pärjänneet hyvin suorilla housuilla, kauluspaidalla ja toisinaan on ollut liivi tai neuleliivi tai muu takki.
Nyt kuitenkin mietin, että olisihan se hienoa, jos hänellä olisi oikea puku päällään, kun kaikki kuitenkin pukeutuvat aika juhlavasti. Nuoremmalla veljellään on (esikoisen vanha) merimiesasu, joten hänelläkin on tavallaan jokin asu, eikä vain housut ja paita.
Mistä siis löytäisin kohtuuhinnalla (mieluusti reilusti alle 100eur) joko koko puvun (housut ja takki, ehkä lisäksi liivi) tai pelkän takin. Housuja meiltä löytyy mustana useita, mutta ei siis yhtään takkia.
Pikavinkit kehiin ja huom! aikaa ei ole paljon, että teettää emme oikein enää ehdi. Pitäisi olla valmispuku.
Vinkeistä kiitollisena!
salminakki
Kommentit (10)
Toivoisin kuitenkin vinkkejä paikoista (kaupat, nettikaupat jne) joista puvun saisi REILUSTI alta 100 euron.
Jesper Juniorissakin oli kahta erilaista tummaa pukua (kahdella erilaisella raidoituksella) hintaan n. 98eur (taisi olla jokin Kinderitin malli tämäkin), mutta pidän tuota vielä liian hintavana, kun käyttöä saattaa olla vain tämä yksi kerta, ennen kuin poika kasvaa taas ulos puvusta...
Eli lisää vinkkejä kehiin!
salminakki
[http://www.christmastown.fi/]
Maksaa 60 ja mun mielestä todella siistin näköisiä. Itse ajattelin tilata tuolta pojalleni puvun kesäksi häihin.
Name Itilla (tai silloisella Exitilla) olen pukuja aina aika ajoin nähnyt. Meillä on yksi puku ja hinta ei ollut huimaava. En tiedä tämän vuoden tilanteesta, mutta kannattaa kysyä ko. liikkeestä.
http://www.christmastown.fi
Puku oli todella siisti ja tuli nopeasti, vai johtuiko siitä, että olin sinne yhteydessä että tarvitsen puvun pikapikaa. No mutta palvelu oli hyvää ja kaikki meni just niin kuin pitikin!
Puku tilattiin viime kesänä ja se on ollut käytössä nyt ehkä noin viisissä eri juhlissa. Muuten olen ollut pukuun tyytyväinen, mutta housujen vetoketju hajosi heti ensimmäisten juhlien jälkeen :( Housujen vyötärö on suht tiukka joten tukevammalle lapselle se sattaa olla todella ikävä.
Todellakin, pojan / puvun koko unohtui tuosta, en ajatellut, että kukaan tarjoaisi omia pukujaan, vaikka hyvinkin voisin ostaa käytettynä ja olen yrittänyt niitäkin etsiä.
Eli 120cm varmaan olisi oikea koko. Poika on pitkä ja hoikka ja jotta ei jäisi heti pieneksi, pitäisi olla ainakin tuo koko, jopa 128 voisin harkita.
Löytyykö teiltä noin isoja?
carelia @ kolumbus . fi (välit pois) voi laittaa tarjouksia, jos haluaa omista puvuista luopua, muutkin kuin Tiutu1.
salminakki
Niillä on tehtaanmyymälä Tampereen lähellä, kannattaa ottaa sinne yhteyttä ja kysyä mistä löytyy teitä lähin myyntipaikka.
Tampereella näin myös Veskan Halpahalli nimisessä kaupassa poikien pukuja. Koko puvun hinta oli n. 30e. Niitä oli siellä vuosi sitten tummansinisenä ja nyt tammikuussa niitä oli joku harmaa liituraita väri.
Kannattaa myös laittaa kirppispalstalle ilmoitus :)
Noita tummia pukuja on helpompi löytää kuin vaaleita. Joita ite metsästin viime keväänä.
Tsemppiä etsintään :)
Ebaysta saa käytettyjä halvalla, jos sattuu oikea koko olemaan. Kannattaa "tuoteselostus" lukea tarkkaan ja tarvittaessa kysellä myyjältä lisää. Posti tulee nopeasti, riippuu kuinka pian viedään postiin, mutta jos löytyy sopivan kokoinen, jossa huutoaika umpeamassa parin päivän sisällä, postittaja postittaa Suomeen ja riittävän edullisesti, niin hyvin ehtii loppukuuksi. Pari pukua olen ostanut sieltä, hinnaksi postikuluineen taisi tulla n. 15 € kappale. Toki istuvuutta ei voi niin tarkkaan kokeilla, mutta tarkat mitat kun pyytää, niin aika hyvin pärjää. Ebay siis huuto.netin tapainen systeemi.
Tuossa alempana oli juuri uuden nettikaupan tiedot. Siellä Kinderitin poikien musta puku alta satasen. (www.juuliajajoonatan.fi)