Töölö vai Meilahti vai Munkkiniemi?
Rauhallisempaa ja meri lähellä. Meilahdessa kova liikenne, meteliä, pakokaasua. Töölö toiseksi paras.
Kommentit (7)
Lähinnä perusteella että ystäviäni on asunut Meilahdessa ja Töölössä ja kumpikin valitti että hyviä kauppoja (isoja, kunnon valikoimalla) ei näistä löydy. Pitää mennä ostoksille joko Munkkiniemeen/-vuoreen tai keskustan Stokkalle. Koulut ok, tosin itse Munkkiniemen koulua aikoinaan käyneenä olen kyllä ihan hoomoilasena kun katson ketkä ovat nykyisin rehtoreina. Olivat nimittäin sellaisia nuoria pojankloppeja (ilman minkäänlaista auktoriteettia) omana aikanani. ;)
Töölö ja Meilahti ovat tietty lähempänä keskustaa ja kummastakin löytyy hiljaiset ja meluisat alueet. Esim. Kuusitie Meilahdessa on todella idyllinen katu.
ja voidaankin hyvin käydä kaupassa muualla. Se ei ole ongelma. Lapset ovat jo koulussa Meilahdessa.
Minusta Munkkiniemessä hyvää on se, että ilma on tod. näk. puhtaampaa ja terveysaseman pitäisi olla hyvä. Töölö taas on kävelymatkan päässä keskustasta, eikä ole lähiö. Meilahti on sitten taas koulun kannalta helppo vaihtoehto, mutta ilmanlaatu ei ole kamalan hyvä...
Ap
Suosittelen Ullanlinnaa tai Punavuorta.
Munkkiniemikin on ok, plussaa erinomaisista ulkoilureiteistä, mutta kuitekin mun makuun liian "sivussa".
Munkkiniemessä ei ole muita palveluita kuin Alepa ja toinen Alepa, pari kioskia ja siinäpä se. Siellä on lisäksi pari ravintolaa ja tietenkin koulut ja terveyskeskus. Ja raitiovaunu 4 vie perille; on muuten Helsingin levottomimpia raitiovaunulinjoja. Entinen Lindströmin pesula/Puistokino on nyt moskeija ja asuntokanta alkaa olla putkiremonttikypsä. Revi siitä!
Muuta mieluummin Munkkivuoreen, jossa asuntokanta tosin myös 50-luvulta (suurin osa jo putkiremontoitua!) ja jossa on palveluita (ostoskeskus!).
Mutta tulevaisuuden asuinympäristöä on esim. Aurinkolahti (joo- vähän ehkä kalliin puoleinen) tai sitten Vuosaari (jossa osa taloista putkiremontoitu!). Sieltä pääsee ruuhkatta keskustaan ja palvelut ovat taivaalliset!
Itäkeskuskin on lähellä, jossa tosin näkee paljon ulkomaalaisia, mutta esim. Vuosaari ja Aurinkolahti samoin kuin Kallahti ovat todella varteenotettavia!
Niin - Meilahti on lapsille mielestäni liian pölyinen ja vilkas (liikenne!) sekä tylsä alue mutta Töölö jos ei välitä liikenteen melusta ja pölystä ihan kelvollinen asuinalue.
Lähinnä perusteella että ystäviäni on asunut Meilahdessa ja Töölössä ja kumpikin valitti että hyviä kauppoja (isoja, kunnon valikoimalla) ei näistä löydy. Pitää mennä ostoksille joko Munkkiniemeen/-vuoreen tai keskustan Stokkalle. Koulut ok, tosin itse Munkkiniemen koulua aikoinaan käyneenä olen kyllä ihan hoomoilasena kun katson ketkä ovat nykyisin rehtoreina. Olivat nimittäin sellaisia nuoria pojankloppeja (ilman minkäänlaista auktoriteettia) omana aikanani. ;)
Töölö ja Meilahti ovat tietty lähempänä keskustaa ja kummastakin löytyy hiljaiset ja meluisat alueet. Esim. Kuusitie Meilahdessa on todella idyllinen katu.
Aurinkolahdesta on vielä pidempi koulumatka kuin nykyinen matka. Munkkivuorta olen katsellut, mutta sieltä alkaa myös jo olla mutkikas matka lapsille.
Ap
Mikä alue näistä on paras? Perustele!
Kouluikäiset lapset ja pieni vanha koira. Terveyspalvelut pitäisi olla hyvät.