Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uskotko itse pääseväsi taivaaseen?

02.03.2009 |

Olen miettinyt asiaa kun lukee täällä väittelyjä toisten uskosta.. Eikös kaikilla ole tavoitteena päästä taivaaseen? Oletko sitä mieltä, että esim. lestadiolaiset eivät pääse uskollaan taivaaseen ja uskotko todella että itse pääset? En ehkä osannut tuoda ajatusta tarpeeksi selvästi esille, mutta vastatkaa niin kuin asian ymmärsitte. Mielenkiinnolla odotan kommentteja..

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
17.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan jatkan elämääni tällä maapallolla, juuri niin kuin Adamin ja Eevankin piti, ikuisesti. Jumala muuttaa maan paratiisiksi. Se oli hänen alunperinen tarkoitus maan suhteen ja niin hän tulee tekemään. Voit tarkastaa omasta Raamatustasi. esim. psalmi 37, ilmestys 21:1-6

Vierailija
2/7 |
21.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan jatkan elämääni tällä maapallolla, juuri niin kuin Adamin ja Eevankin piti, ikuisesti. Jumala muuttaa maan paratiisiksi. Se oli hänen alunperinen tarkoitus maan suhteen ja niin hän tulee tekemään. Voit tarkastaa omasta Raamatustasi. esim. psalmi 37, ilmestys 21:1-6

Oletko Jehovan Todistaja? ?:|

Mun päämäärä se kuitenkin on, Taivaankoti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
25.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en edes uskalla arvailla kuka voisi päästä taivaaseen ja kuka ei koska en voi nähdä toisen ihmisen sydämeen. Mutta uskoisin että kaikki ketkä uskovat pääsisivät oli sitten kyseessä helluntailainen, luterilainen, lestadiolainen jne. Ei teoilla vaan pelkällä uskolla ja armolla.

Vierailija
4/7 |
19.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sen verran hyvin Raamattuni lukenut, että tiedän, että kun uskon Jeesukseen ja hänen ristintyöhönsä (syntien anteeksisaamiseen) ja haluan elää Jumalan tahdon mukaan, niin pääsen lopulta taivaaseen. Jehovantodistajien kriteeritkin taivaaseen pääsylle täyttyvät Pyhällä Hengellä täyttymistä myöden, että ei pitäs siitäkään jäädä kiinni :)))

Tämä maa on tulelle talletettu, joten tänne en todellakaan tahdo jäädä...

Vierailija
5/7 |
19.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen verran hyvin olen Raamattuni lukenut, että tiedän pääseväni taivaaseen kun uskon Jeesukseen ja syntieni sovittamiseen ristillä. Olen tehnyt tietoisen valinnan seurata Jeesusta, ja Raamatun mukaan usko ja armo riittää. Omat hyvä teot eivät pelastukseen riitä.

En halua olla kenellekään sanomassa, ettei pääse taivaaseen. Jumala näkee sydämeen ja ihmisen pelastus on hänen kädessään. Jehovan todistajien mukaan vain 144000 pääsee taivaaseen, ja näistä henkilöistä on olemassa tietyt kriteerit ja heillä on hengen todistus tästä asiasta. Itse olen Pyhällä Hengellä täyttynyt ja " Henki itse todistaa minun henkeni kanssa, että olen Jumalan lapsi", joten ei ole vastaan väittämistä heilläkään ;)

Vierailija
6/7 |
27.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tämä kysymys ilmeisesti ei ollut vastauksista päätellen sallittu Jehovan todistajille...

Se 144000 ei ole Jt:en mielipide vaan lukee Raamatussa Ilmestys 7:4, 14:1,3.

Muutenkin voisivat muutkin laittaa Raamatun kohdat mihin mielipiteensä nojaa, (varsinkin koska minulla ei ollutkaan oikeutta mielipiteeseen, vaan se lähdettiin heti kumoamaan) että jokainen voisi omasta Raamatustaan katsoa, mihin mielipide perustuu. Minä ainakin haluiaisin tietää. ?:|

Vierailija
7/7 |
18.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon, että Jumalaan uskovat pääsevät kunhan uskovat. Aivan sama kutsuuko Jumalaa Allahiksi vai Jahveksi tai Shivaksi. Uskon, että kaikki uskovat siihen yhteen ja samaan, mutta vain toteuttavat uskoaan eri tavalla eikä mikään ole vähemmän oikea. Uskon siis pääseväni.